met e- sigaret in rokersruimte?
zaterdag 7 december 2013 om 14:27
zaterdag 7 december 2013 om 14:45
In veel horeca mag het ook niet. Het ziet er niet uit (andere gasten zouden wel eens kunnen denken dat er iemand zit te roken, en dan een sigaret gaan opsteken). Veel belangrijker: het is zeker niet onschadelijk, die damp!
Stop dan gewoon helemaal met roken. Makkelijk is anders, maar het is best te doen hoor.
Stop dan gewoon helemaal met roken. Makkelijk is anders, maar het is best te doen hoor.
zaterdag 7 december 2013 om 14:46
quote:Weekend schreef op 07 december 2013 @ 14:34:
En wees blij dat er een rokers ruimte is, bij ons zou je buiten moeten staan met je gekke damp ding. Ik werk trouwens in de zorg, zou je dan gewoon tussen de spelende kinderen 'dampen'?
Juist als je in de zorg werkt zou je dit soort mallotige dingen niet moeten stellen. Want de e-sigaret is fundamenteel schoner en geeft geen bijeffecten voor 'meerokers'.
Lekker dat iemand die aan zijn gezondheid werkt alsnog 'gedoemd' is mee te roken met echte rokers.
Jij bent ooit de gezondheidszorg in gegaan omdat de gezondheid van mensen je aangaat toch? Of interesseert je dat allemaal maar weinig?
En nee. Baas kan dat niet verplichten. Echt niet. Want er wordt helemaal niet gerookt.
En wees blij dat er een rokers ruimte is, bij ons zou je buiten moeten staan met je gekke damp ding. Ik werk trouwens in de zorg, zou je dan gewoon tussen de spelende kinderen 'dampen'?
Juist als je in de zorg werkt zou je dit soort mallotige dingen niet moeten stellen. Want de e-sigaret is fundamenteel schoner en geeft geen bijeffecten voor 'meerokers'.
Lekker dat iemand die aan zijn gezondheid werkt alsnog 'gedoemd' is mee te roken met echte rokers.
Jij bent ooit de gezondheidszorg in gegaan omdat de gezondheid van mensen je aangaat toch? Of interesseert je dat allemaal maar weinig?
En nee. Baas kan dat niet verplichten. Echt niet. Want er wordt helemaal niet gerookt.
zaterdag 7 december 2013 om 14:50
@strike: ik vind een e sigaret niet gezond, de schadelijke stoffen die eruit komen zijn misschien wat minder erg dan een gewone sigaret, maar doe nou niet alsof ze super gezond bezig is. En ze hoeft andere mensen niet tot last te zijn door in de kantine te gaan dampen, dan moet ze zoals gezegd word een damp ruimte aanvragen.
zaterdag 7 december 2013 om 14:54
quote:Weekend, 2 minuten geleden
@strike: ik vind een e sigaret niet gezond, de schadelijke stoffen die eruit komen zijn misschien wat minder erg dan een gewone sigaret, maar doe nou niet alsof ze super gezond bezig is. En ze hoeft andere mensen niet tot last te zijn door in de kantine te gaan dampen, dan moet ze zoals gezegd word een damp ruimte aanvragen.Er zitten geen schadelijke stoffen in de damp.
@strike: ik vind een e sigaret niet gezond, de schadelijke stoffen die eruit komen zijn misschien wat minder erg dan een gewone sigaret, maar doe nou niet alsof ze super gezond bezig is. En ze hoeft andere mensen niet tot last te zijn door in de kantine te gaan dampen, dan moet ze zoals gezegd word een damp ruimte aanvragen.Er zitten geen schadelijke stoffen in de damp.
You know how I know? Because I reeaally think so!
zaterdag 7 december 2013 om 14:56
zaterdag 7 december 2013 om 14:57
Van de site: http://www.scientias.nl/e ... huldig/95226#.UqMo8Hi9LCQ
MEEROKEN
Hoe zit het met e-sigaretten en meeroken (ook wel passief roken genoemd)? Het RIVM: “Ondanks dat er geen sprake is van passief roken, kan uitgeademde lucht nog schadelijke stoffen bevatten. In plaats van ‘tweedehands rook’ treedt er ‘passieve damp’ op.” Metingen van de binnenlucht na het gebruik van een e-sigaret hebben namelijk de aanwezigheid aangetoond van formaldehyde en benzeen (beide stoffen kunnen kankerverwekkend werken bij mensen).
MEEROKEN
Hoe zit het met e-sigaretten en meeroken (ook wel passief roken genoemd)? Het RIVM: “Ondanks dat er geen sprake is van passief roken, kan uitgeademde lucht nog schadelijke stoffen bevatten. In plaats van ‘tweedehands rook’ treedt er ‘passieve damp’ op.” Metingen van de binnenlucht na het gebruik van een e-sigaret hebben namelijk de aanwezigheid aangetoond van formaldehyde en benzeen (beide stoffen kunnen kankerverwekkend werken bij mensen).
zaterdag 7 december 2013 om 15:07
Ze doen het helemaal niet gezond voorkomen. Het is nou eenmaal een stuk gezonder dan roken, maar er is nog steeds niemand die zegt dat het gezond is. Niemand zegt dat ook niet-rokers aan de damper moeten omdat het zo gezond is.
Er wordt alleen gezegd dat er geen schadelijke stoffen vrijkomen bij het dampen, voor de omgeving is het echt niet schadelijk.
Er wordt alleen gezegd dat er geen schadelijke stoffen vrijkomen bij het dampen, voor de omgeving is het echt niet schadelijk.
zaterdag 7 december 2013 om 15:08
Ik vind het geen sterk artikel Weekend. Termen als "ook kan" en "ook niet ondenkbaar" en het voorbeeld van het laten vallen zodat het schadelijk is voor huisdieren, geldt voor meer dingen. Ook heb ik nog nooit gehoord van de bewering dat zwangere vrouwen met een gerust hart een e-sigaret kunnen roken zoals het artikel schrijft, nicotine is een verslavende stof en het lijkt me logisch dat het niet gezond is voor een ongeboren kind.
En dat het er niet uit ziet? Ligt er aan hoe je het gebruikt maar bij mij valt het niet eens op.
En dat het er niet uit ziet? Ligt er aan hoe je het gebruikt maar bij mij valt het niet eens op.
zaterdag 7 december 2013 om 15:08
Ik vind het geen sterk artikel Weekend. Termen als "ook kan" en "ook niet ondenkbaar" en het voorbeeld van het laten vallen zodat het schadelijk is voor huisdieren, geldt voor meer dingen. Ook heb ik nog nooit gehoord van de bewering dat zwangere vrouwen met een gerust hart een e-sigaret kunnen roken zoals het artikel schrijft, nicotine is een verslavende stof en het lijkt me logisch dat het niet gezond is voor een ongeboren kind.
zaterdag 7 december 2013 om 15:12
Dat de nicotine niet gezond is dat weet ik maar dat is voor de gebruiker zelf. Ik vind het raar dat ik nu ik zelf denk beter bezig te zijn met mijn gezondheid ( ik weet het stoppen is het beste ) ik wordt verplicht om tussen de schadelijke stoffen van rokers te moeten staan. Dat de damp schadelijk zou zijn lijkt me sterk dat is zo minimaal dat ik denk dat de uitlaat van een auto veel meer uitblaast.
zaterdag 7 december 2013 om 15:13
http://publichealth.drexe ... les/publichealth/ms08.pdf
zaterdag 7 december 2013 om 15:23
Een vriendin van mij moet op het werk ook in het rookhok "dampen'. Beetje wrang...na al je inspanningen (want het gaat niet helemaal vanzelf toch?) sta je nog steeds in een ongezonde stinkende omgeving. Jammer die houding van sommige werkgevers. Ik wil niet eens beginnen over alle slechte dingen zoals uitlaatgassen, bestrijdingsmiddelen en straling. Maar je bent goed bezig weetikveel hoor! Vooral doorgaan en kun je niet op de wc dampen ofzo?? Vriend van mij (verstokte roker) gebruikt de E-sigaret vanaf maart en is zo fanatiek aan het sporten geslagen, kan met gemak 10 km hardlopen. Je kunt prima conditie opbouwen omdat je veel giftige stoffen niet meer binnen krijgt. Ik gebruik de sigaret nu 3 maanden en merk dat ik het regelmatig begin te vergeten.... dus wie weet