Nare werkgever
zondag 24 augustus 2014 om 16:42
Hallo.
Ik weet even niet zo goed meer hoe ik hier mee moet omgaan.
Ik werk al 1,5 jaar bij een tandarts als preventie assistente, ik heb jaren geleden mijn opleiding voor tandartsassistente en preventie assistente gehaald.
Nu al zeker 8 maanden lijkt de sfeer erg te veranderen naar mij toe ik word niet mee gevraagd naar uitjes, nieuwe ontwikkelingen in de praktijk dus vergaderingen word ik niet meer bij betrokken en nou moest ik voor mijn vakantie van een patiënt horen dat de eigenaresse heeft verteld dat ik geen diploma's heb en ze ook niet wilt halen en daarom maar geen loonsverhoging krijg, een assistente verteld tegen stagiaires dat ze aan mijn kennis twijfelt! Terwijl ze zelf geen diploma heeft en nog een jaar in de tandheelkunde werkt en voornamelijk schoonmaakt! Ik heb al 11 jaar werk ervaring en 10 jaar mijn diploma's.
Dit kreeg ik allemaal te horen, ik heb vaker rare dingen gehoord en vaak aangekaart bij haar en steeds word alles ontkent.
Ik werk er nu nog 2 dagen maar zie er zo tegen op om morgen er weer heen te gaan knoop in mijn maag en echt de neiging heb om ontslag te nemen ik slaap er bijna niet van en voel me erg nerveus.
Wie heeft dit meegemaakt? Wat hebben jullie gedaan?
Even voor de goede orde ik werk hiernaast ook nog in de sportschool waar ik wel een paar uurtjes kan bij krijgen.
Ik weet even niet zo goed meer hoe ik hier mee moet omgaan.
Ik werk al 1,5 jaar bij een tandarts als preventie assistente, ik heb jaren geleden mijn opleiding voor tandartsassistente en preventie assistente gehaald.
Nu al zeker 8 maanden lijkt de sfeer erg te veranderen naar mij toe ik word niet mee gevraagd naar uitjes, nieuwe ontwikkelingen in de praktijk dus vergaderingen word ik niet meer bij betrokken en nou moest ik voor mijn vakantie van een patiënt horen dat de eigenaresse heeft verteld dat ik geen diploma's heb en ze ook niet wilt halen en daarom maar geen loonsverhoging krijg, een assistente verteld tegen stagiaires dat ze aan mijn kennis twijfelt! Terwijl ze zelf geen diploma heeft en nog een jaar in de tandheelkunde werkt en voornamelijk schoonmaakt! Ik heb al 11 jaar werk ervaring en 10 jaar mijn diploma's.
Dit kreeg ik allemaal te horen, ik heb vaker rare dingen gehoord en vaak aangekaart bij haar en steeds word alles ontkent.
Ik werk er nu nog 2 dagen maar zie er zo tegen op om morgen er weer heen te gaan knoop in mijn maag en echt de neiging heb om ontslag te nemen ik slaap er bijna niet van en voel me erg nerveus.
Wie heeft dit meegemaakt? Wat hebben jullie gedaan?
Even voor de goede orde ik werk hiernaast ook nog in de sportschool waar ik wel een paar uurtjes kan bij krijgen.
zondag 24 augustus 2014 om 17:09
En waarom doen zij opeens zo tegen jou?
Heb je ooit een discussie, ruzie of iets dergelijks gehad op je werk?
Ik kan mij niet voorstellen dat dit zomaar uit het niets is ontstaan. Ik vind het een incompleet verhaal.
Vraag in ieder geval een gesprek aan met je leidinggevende en maak dit bespreekbaar. Vertel hem/haar die dingen die jij gehoord hebt en vertel er ook bij dat je wil dat het stopt omdat je je er niet prettig bij voelt.
Heb je ooit een discussie, ruzie of iets dergelijks gehad op je werk?
Ik kan mij niet voorstellen dat dit zomaar uit het niets is ontstaan. Ik vind het een incompleet verhaal.
Vraag in ieder geval een gesprek aan met je leidinggevende en maak dit bespreekbaar. Vertel hem/haar die dingen die jij gehoord hebt en vertel er ook bij dat je wil dat het stopt omdat je je er niet prettig bij voelt.
Wrong does not cease to be wrong because the majority share in it.
zondag 24 augustus 2014 om 17:12
Je werkt er al 1,5 jaar en sinds 8 maanden is er dus iets veranderd in de ogen van je eigenaresse over jou. Ik zou dus het gesprek aangaan en zeggen wat je gehoord hebt en ervaart.
Maar je zegt ook dat je vaker "rare" dinge hebt gehoord; daar kan een kern van waarheid inzitten, dus volgens mij ook even nadenken of er iets is voorgevallen zo'n 8 maanden geleden waar jij een rol in hebt gespeeld denk ik...
Nooit zoiets meegemaakt trouwens.
Maar je zegt ook dat je vaker "rare" dinge hebt gehoord; daar kan een kern van waarheid inzitten, dus volgens mij ook even nadenken of er iets is voorgevallen zo'n 8 maanden geleden waar jij een rol in hebt gespeeld denk ik...
Nooit zoiets meegemaakt trouwens.
zondag 24 augustus 2014 om 17:17
Ik heb nooit ruzie gehad, het is gewoon omdat ik heb verteld dat ik volgend jaar een andere studie ga doen dat niet in de tandheelkunde is en dat ik graag sport, ook altijd opmerkingen over mijn uiterlijk er is altijd wel iets niet goed aan mij?
En waarom zou het aan mij liggen als zij liegt over mij tegen patiënten dat ik geen diploma heb en dat terwijl ze kopie heeft gekregen van mij waarom liegt ze er dan over?
Ik sta altijd voor ze klaar help ze overal mee ben nooit onbeschoft, altijd commentaar op mijn andere werk bij de sportschool ze haalt me altijd naar beneden waarom zou dat dan aan mij moeten liggen als ik mij gewoon netjes gedraag en mijn werk netjes doet?
En waarom zou het aan mij liggen als zij liegt over mij tegen patiënten dat ik geen diploma heb en dat terwijl ze kopie heeft gekregen van mij waarom liegt ze er dan over?
Ik sta altijd voor ze klaar help ze overal mee ben nooit onbeschoft, altijd commentaar op mijn andere werk bij de sportschool ze haalt me altijd naar beneden waarom zou dat dan aan mij moeten liggen als ik mij gewoon netjes gedraag en mijn werk netjes doet?
zondag 24 augustus 2014 om 17:21
Ingelise er is nooit wat voorgevallen, alleen er is een nieuwe assisente bijgekomen die op een een of andere manier mij steeds moet hebben terwijl ik nooit wat gedaan heb bij haar ze heeft altijd commentaar op mij ze vindt iets lelijk bij mij en week later heeft ze ook het zelfde make up kleding tas parfum foto maakt niet uit ze roddelt over me ik heb haar nooit kwaad gedaan. Ik heb haar meerdere malen gevraagd of er iets is moet je iets kwijt ontkent ze en er komen nog meer leugens bij zij doet dit nu samen met de eigenaresse
zondag 24 augustus 2014 om 17:21
Wat bijzonder dat het de laatste maanden zo is veranderd. Als ik jou was zou ik een gesprek aanvragen en je gevoel en de feiten op tafel leggen. De feiten zijn bijvoorbeeld de feestjes en daarnaast kan je ook uitleggen dat je het gevoel hebt dat ze je andere passie niet accepteert en dat je dit jammer vind.
Als je toch ontslag wil nemen kan het na z'n gesprek alleen maar beter worden. Mocht het niets oplossen kan je altijd nog je ontslag indienen.
Als je toch ontslag wil nemen kan het na z'n gesprek alleen maar beter worden. Mocht het niets oplossen kan je altijd nog je ontslag indienen.
You never fail until you stop trying.
zondag 24 augustus 2014 om 17:27
Ik kan me niet voorstellen dat je ergens 8 maanden blijft werken als je het gevoel hebt dat je altijd neergehaald wordt. Maar wat Rosanne zegt: praat erover, ontslag nemen kan altijd nog.
Aanwezigheid bij vergaderingen lijkt mij functiegebonden, maar ineens niet meer gevraagd worden is raar.
En wat Nerdopviva vraagt? Wat zeggen ze als je ernaar vraagt?
Aanwezigheid bij vergaderingen lijkt mij functiegebonden, maar ineens niet meer gevraagd worden is raar.
En wat Nerdopviva vraagt? Wat zeggen ze als je ernaar vraagt?
zondag 24 augustus 2014 om 17:39
Nou omdat ik er maar 2 dagen werk en daarnaast ergens anders vandaar maar ik krijg er geen notitie meer van word niet op de hoogte gebracht of veel te laat beetje raar allemaal.
Ik heb het al vaker aangekaart wat ik al zei ik zie spoken! Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar wat anders,.
Dat ik spoken zie dat word er gezegd.
Dit is echt nadat ik heb aangegeven dat ik weer ga studeren volgend jaar in deeltijd.... Dus ergens vindt ze het niet leuk maar geeft het niet aan.
Maar dan nog dat zeg je niet tegen patiënten??
Ik heb het al vaker aangekaart wat ik al zei ik zie spoken! Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar wat anders,.
Dat ik spoken zie dat word er gezegd.
Dit is echt nadat ik heb aangegeven dat ik weer ga studeren volgend jaar in deeltijd.... Dus ergens vindt ze het niet leuk maar geeft het niet aan.
Maar dan nog dat zeg je niet tegen patiënten??
zondag 24 augustus 2014 om 17:56
Vind het maar een raar verhaal, weet niet goed wat ik ervan moet denken, eerlijk gezegd. Maar goed. Ga het gesprek aan en meldt wat je hier ook zegt, lijkt me.
Of, als je denkt dat een gesprek geen zin heeft, zeg niets en neem ontslag. Je zei al dat je bij de sportschool meer uren kunt krijgen, dus dan hoef je hier toch niet te blijven....
Of, als je denkt dat een gesprek geen zin heeft, zeg niets en neem ontslag. Je zei al dat je bij de sportschool meer uren kunt krijgen, dus dan hoef je hier toch niet te blijven....
zondag 24 augustus 2014 om 18:12
Het is moeilijk uit te leggen blijkbaar hoe het voelt, ik was alleen benieuwd of er meer waren die dit mee maakte en hoe ik er mee om moet gaan, ik moet eerst zeker weten dat ik genoeg uren heb om te kunnen stoppen lasten gaan ook door... Praten al zo vaak gedaan het blijft allemaal vaag en je kan niet het een opgeven als je nog niet het ander heb blijkbaar nieuwe baan vinden is niet meer zo van vanzelfsprekend....
zondag 24 augustus 2014 om 23:29
Ik denk dat er sprake is van jaloezie. Jaloers omdat je gaat studeren, jaloers vanwege je kundigheid en ervaring.
Misschien hopen ze dat je opstapt omdat je liever toch iets anders wil gaan doen. misschien willen ze liever iemand op jouw plek die voor 100 procent dit werk wil doen. t lijkt op wegpesten
Misschien hopen ze dat je opstapt omdat je liever toch iets anders wil gaan doen. misschien willen ze liever iemand op jouw plek die voor 100 procent dit werk wil doen. t lijkt op wegpesten
zondag 24 augustus 2014 om 23:35
maandag 25 augustus 2014 om 07:42
Ik ben idd al hard op zoek naar ander werk ik hoor deze week of ik in de selectie zit bij een bedrijf voor ander werk! Ben benieuwd!
Ja dat gevoel kreeg ik ook al esmee2014 maar dat hebben ze bij meerdere assistenten gedaan eentje is overspannen weggegaan het is nooit hun schuld helaas bestaan er zulke bedrijven ja!
Ja dat gevoel kreeg ik ook al esmee2014 maar dat hebben ze bij meerdere assistenten gedaan eentje is overspannen weggegaan het is nooit hun schuld helaas bestaan er zulke bedrijven ja!
maandag 25 augustus 2014 om 10:25
duimen maar dan! 
Tja ik zit ook niet bij n heel fijn bedrijf.
Kijk maar bij mijn topic " hoe te reageren op een functioneringsverslag". Na een goed gesprek staan er ineens verbeterpunten in die nooit in t gesprek aan de orde zijn gekomen. even rechtzetten is niet 1,2,3 geregeld met n onzekere machtspersoon als chef
Tja ik zit ook niet bij n heel fijn bedrijf.
Kijk maar bij mijn topic " hoe te reageren op een functioneringsverslag". Na een goed gesprek staan er ineens verbeterpunten in die nooit in t gesprek aan de orde zijn gekomen. even rechtzetten is niet 1,2,3 geregeld met n onzekere machtspersoon als chef