Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe baan, wordt er gerookt!!

30-09-2009 10:04 180 berichten
Ik ben sinds gisteren werkzaam in een kroeg/bardancing. Ik zag toen ik binnen kwam iemand aan de hoek van de bar zitten bij de deur en deze stond open, ik dacht dus dat iemand gewoon even stiekem een sigaretje pafte, geen punt dus, daar ga ik niet van steigeren. Maar toen de avond zich vorderde tijdens mijn inwerken, rookte op een gegeven moment iedereen gewoon die aan de bar zat, aan de gokkast stond of boven zat te eten in het restaurant!! Als ik dit geweten had, was ik nooit tot een overeenkomst gekomen. Ik heb nog geen contract getekend maar vind het wel heel vervelend dat ik deze baan nu gedag moet zeggen. Ook heb ik een goede verstandhouding met de eigenaren waardoor ik me bijna bezwaard voel om mijn zaak aan te kaarten. Ik begrijp dat hij om de centen het roookverbod aan z'n laars lapt maar daar heb ik weinig boodschap aan. Ik werk niet in een kroeg die blauw staat, het is mijn gezonde lijf waar ik zuinig op moet zijn.
quote:Nijntje schreef op 01 oktober 2009 @ 21:03:

[...]

Ik vind het prima als er in sommige kroegen weer gerookt wordt. Maar niet in allemaal, want ik wil wel de keuze hebben om naar een rookvrije kroeg te kunnen gaan.Dat kan ECHT niet heur! Want dan gaat de leukste kroeg vast de rokerskroeg worden. En dan zit ik binnen notime in de rokerskroeg en ik zie nu pas de voordelen in van dit beleid!
Misschien ben ik mosterd hoor, maar begrijp ik goed dat je daar nu hebt gewerkt zonder een contract te hebben getekend? Raar dat ze je zo hebben laten werken en gelukkig maar dat jou op die avond niets is overkomen.
quote:elninjoo schreef op 30 september 2009 @ 10:12:

Ik zou deze kroeg aangeven en 'n baan in 'n niet-horeca gelegenheid gaan zoeken.Ik heb hier toch wel om moeten lachen hoor. Ten eerste slaat het nergens op omdat het tegenwoordig zo is dat er in de horeca niet gerookt mag worden. Ten tweede; als de horeca nou gewoon haar vakgebied is? Als ik in het bankwezen werk, daartoe geschoold ben, en ik werk sinds gisteren bij een bank waar ze een bepaalde regel overtreden waar ik last van heb, zeg je dan ook; zoek dan een baan in de zorg ofzo? Horeca is ook een vak.
quote:isolde55 schreef op 30 september 2009 @ 15:09:

[...]

Ik vind dat iedere roker recht heeft op zijn sigaretje maar ik vind niet dat de roker daar mij, kinderen of zwangere vrouwen mee zou moeten lastig vallen. En ik blijf erbij: ze stinken. IK vind het een smerige lucht. En ja er zijn nog veel meer dingen die stinken en ook daar probeer ik uit de buurt te blijven maar soms ontkom je er niet aan. En die vraag van die "muts" vind ik helemaal niet zo'n gekke vraag. Alleen zou die man van jou zelf zo verstandig moeten zijn om buiten te gaan roken en niet in de buurt van zijn zwangere vrouw en kind. Mag hij straks ook gewoon binnen roken als de kleine geboren is? dat vind ik pas echt asociaal; die kleine kan er niet voor weglopen en begint zijn leven dus al met zwarte longen. Vreselijk.

Zo mee eens!

Wil er wel nog aan toevoegen dat ik een iets verkleurde blik heb door mn eigen ervaring.
anoniem_56093 wijzigde dit bericht op 02-10-2009 12:39
Reden: toevoeging voor ik straks de hele discussie weer oplaai terwijl ie net overgetrokken was
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO: hoe is het afgelopen? Of was het vermoeden van Nijn juist?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven