Omscholen tot kapper?
donderdag 5 september 2019 om 17:07
donderdag 5 september 2019 om 23:03
Ik betaal wel (heel wat) meer dan dat en bij mijn kapper is het altijd loeidruk, dus daar is echt wel een markt voor.Jufjoke schreef: ↑05-09-2019 22:21Eens met eigenlijk alles wat hier staat.
Kleine nuancering wel: veel kappers willen inderdaad een klant voor bijvoorbeeld knippen binnen een half uur weer buiten hebben staan. Maar niet omdat ze kwaliteit niet hoog in het vaandel hebben staan, maar gewoon omdat er langer over doen geld kost. Ontzettend precies zijn betekent meestal er lang mee bezig zijn. Ben je drie kwartier bezig met knippen, dan moet je in de gemiddelde salon €45,- vragen, anders draai je verlies. Wie gaat dat ervoor betalen?
Maar verder ben ik het helemaal met je eens. Eerlijk gezegd is het in kringen van arbeids-reïntegratie zelfs een cliché, daar worden vrouwen van eind twintig die nog kapster willen worden vaak aangehaald als typerend voorbeeld van mensen met een weinig realistische kijk op de arbeidsmarkt.
Al weet je het natuurlijk nooit met zekerheid, er zal altijd een uitzondering op de regel zijn. Supergoede tip daarom die je hierboven gaf (post van 18:19).
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
vrijdag 6 september 2019 om 07:56
Jij betaalt veel meer dan €45,- voor knippen? Dat kan, maar die markt is echt niet groot. Ik weet heus dat dat segment ook bestaat, maar het is een klein percentage van de branche.Dana schreef: ↑05-09-2019 23:03Ik betaal wel (heel wat) meer dan dat en bij mijn kapper is het altijd loeidruk, dus daar is echt wel een markt voor.![]()
Maar verder ben ik het helemaal met je eens. Eerlijk gezegd is het in kringen van arbeids-reïntegratie zelfs een cliché, daar worden vrouwen van eind twintig die nog kapster willen worden vaak aangehaald als typerend voorbeeld van mensen met een weinig realistische kijk op de arbeidsmarkt.
Al weet je het natuurlijk nooit met zekerheid, er zal altijd een uitzondering op de regel zijn. Supergoede tip daarom die je hierboven gaf (post van 18:19).
vrijdag 6 september 2019 om 08:26
Hangt wellicht ook van de regio af? In het Gooi of in Amsterdam Zuid heb je meer kans dan in Noord Groningen met zulke prijzen. Ik betaal overigens ook wel richting dat bedrag. En met liefde, want sinds ik bij deze kapper kom word ik pas echt goed geknipt!
vrijdag 6 september 2019 om 09:04
Een maand geleden wilde je nog bijstand aanvragen nadat je een baan afgewezen had want die was niet leuk genoeg en een paar weken geleden had je net een baan in de schoonmaak gevonden met weinig uren.
Als je nu veel verdient ga dan lekker even door met wat je doet, veel sparen en dan kun je ondertussen nadenken wat je echt graag wilt doen. Dit klinkt als paniekvoetbal.