onbegrip van werkgever
woensdag 18 juli 2012 om 08:51
@Daydream: leeftijd speelt op zich geen rol, maar ik verwacht eerder een burn-out bij iemand die het ook echt druk heeft, dus veel/zwaar werk, gezin, kinderen enz. Dan bij een jong, gezond en sterk iemand die alleen is. Waar kun je het dan zo druk mee hebben behalve je werk? Vandaar mijn vraag hoeveel ze werkt en wat voor werk ze doet. Kan me het gewoon moeilijk voorstellen als ik bedenk hoe mijn leven eruit zag op die leeftijd. Als je werk je teveel is dan lijkt me dit geen geschikte baan, dus wat anders zoeken of zo mogelijk minder werken.
woensdag 18 juli 2012 om 08:54
Als je als parttime kamermeisje al een burnout krijgt zou ik geen HBO-opleiding gaan volgen.
Aan de andere kant, ik heb ook als kamermeisje gewerkt en als het net zo onderbetaald en achterlijk aan toe gaat bij jou als bij mij, zou ik me ook lekker ziek houden. Hun buiten genoeg mensen uit, dus af en toe mag iemand het wel terug doen:D
Maar kom er dan wel voor uit dat je gewoon geen zin hebt en verzin geen burnout tegenover de rest van de wereld.
Aan de andere kant, ik heb ook als kamermeisje gewerkt en als het net zo onderbetaald en achterlijk aan toe gaat bij jou als bij mij, zou ik me ook lekker ziek houden. Hun buiten genoeg mensen uit, dus af en toe mag iemand het wel terug doen:D
Maar kom er dan wel voor uit dat je gewoon geen zin hebt en verzin geen burnout tegenover de rest van de wereld.
woensdag 18 juli 2012 om 08:55
Als je echt een burn-out hebt, heb je dan wel de energie voor een nieuwe opleiding? Ik kan me voorstellen dat je werkgever je niet betaald rust wil geven voor je nieuwe, niet werk gerelateerde, studie. Dat is toch ook niet zo vreemd?! En idd als je als part-time kamermeisje al een burn-out ontwikkelt, zou ik nog maar eens heel goed nadenken over die hbo-studie.
woensdag 18 juli 2012 om 09:03
Maar alleen mijn werk bezorgd mij geen burnout, ook andere zaken spelen er mee....en mijn huisarts zegt toch niet voor niets dat ik een burn out heb? Die hbo studie ga ik gewoon doen, dat is partime, kan ook thuis doen, maar ik ga vrijdag naar een psycholoog en dan zal ik alles met hem bespreken...
en als ik vind dat het werk niet geschikt is voor mij, had ik allang ontslag genomen, en dan had ik ook weer gelijk ander werk,,
Maar ik heb mijn baas net gebeld en heb morgen gesprek met haar,,,
en als ik vind dat het werk niet geschikt is voor mij, had ik allang ontslag genomen, en dan had ik ook weer gelijk ander werk,,
Maar ik heb mijn baas net gebeld en heb morgen gesprek met haar,,,
woensdag 18 juli 2012 om 09:06
quote:Yenthe79 schreef op 18 juli 2012 @ 08:51:
@Daydream: leeftijd speelt op zich geen rol, maar ik verwacht eerder een burn-out bij iemand die het ook echt druk heeft, dus veel/zwaar werk, gezin, kinderen enz. Dan bij een jong, gezond en sterk iemand die alleen is. Waar kun je het dan zo druk mee hebben behalve je werk? Vandaar mijn vraag hoeveel ze werkt en wat voor werk ze doet. Kan me het gewoon moeilijk voorstellen als ik bedenk hoe mijn leven eruit zag op die leeftijd. Als je werk je teveel is dan lijkt me dit geen geschikte baan, dus wat andrs zoeken of zo mogelijk minder werken.
- "Echt druk" is niet meetbaar. Jongeren hebben misschien geen gezin, maar kunnen wel druk ervaren van werk en het sociale leven. Zoals iemand hier al zei kan het lastig zijn om bijvoorbeeld het uitgaansleven aan te passen op het "nieuwe" leven met een baan.
- Jong zijn en gezond en sterk hoeft niet altijd samen te gaan helaas.
@Daydream: leeftijd speelt op zich geen rol, maar ik verwacht eerder een burn-out bij iemand die het ook echt druk heeft, dus veel/zwaar werk, gezin, kinderen enz. Dan bij een jong, gezond en sterk iemand die alleen is. Waar kun je het dan zo druk mee hebben behalve je werk? Vandaar mijn vraag hoeveel ze werkt en wat voor werk ze doet. Kan me het gewoon moeilijk voorstellen als ik bedenk hoe mijn leven eruit zag op die leeftijd. Als je werk je teveel is dan lijkt me dit geen geschikte baan, dus wat andrs zoeken of zo mogelijk minder werken.
- "Echt druk" is niet meetbaar. Jongeren hebben misschien geen gezin, maar kunnen wel druk ervaren van werk en het sociale leven. Zoals iemand hier al zei kan het lastig zijn om bijvoorbeeld het uitgaansleven aan te passen op het "nieuwe" leven met een baan.
- Jong zijn en gezond en sterk hoeft niet altijd samen te gaan helaas.
woensdag 18 juli 2012 om 09:07
Famke, waarom ben je niet in overleg met je werkgever?
Vind je het echt vanzelfsprekend dat jij je ziek meldt omdat jij je energie wil sparen voor je studie?
Vind je dat echt niet raar overkomen?
Zijn er geen andere oplossingen?
Tijdelijk minder werken of andere werkzaamheden? In overleg een paar vakantiedagen opnemen en daarna in overleg als dat niet of onvoldoende geholpen heeft wat je nog nodig hebt?
Vind je het echt vanzelfsprekend dat jij je ziek meldt omdat jij je energie wil sparen voor je studie?
Vind je dat echt niet raar overkomen?
Zijn er geen andere oplossingen?
Tijdelijk minder werken of andere werkzaamheden? In overleg een paar vakantiedagen opnemen en daarna in overleg als dat niet of onvoldoende geholpen heeft wat je nog nodig hebt?
woensdag 18 juli 2012 om 09:09
woensdag 18 juli 2012 om 09:09
woensdag 18 juli 2012 om 09:11
quote:daydream schreef op 18 juli 2012 @ 09:06:
[...]
- "Echt druk" is niet meetbaar. Jongeren hebben misschien geen gezin, maar kunnen wel druk ervaren van werk en het sociale leven. Zoals iemand hier al zei kan het lastig zijn om bijvoorbeeld het uitgaansleven aan te passen op het "nieuwe" leven met een baan.]- Jong zijn en gezond en sterk hoeft niet altijd samen te gaan helaas.
Serieus??? En daar moet je dan een burn-out van krijgen?
Please; als dit het enige probleem in je leven is heb je echt geen enkele reden tot klagen.
[...]
- "Echt druk" is niet meetbaar. Jongeren hebben misschien geen gezin, maar kunnen wel druk ervaren van werk en het sociale leven. Zoals iemand hier al zei kan het lastig zijn om bijvoorbeeld het uitgaansleven aan te passen op het "nieuwe" leven met een baan.]- Jong zijn en gezond en sterk hoeft niet altijd samen te gaan helaas.
Please; als dit het enige probleem in je leven is heb je echt geen enkele reden tot klagen.
woensdag 18 juli 2012 om 09:13
@Daydream: dat jong en sterk niet altijd samen gaan snap ik, maar druk ervaren door je sociale leven? Dan doe je toch iets niet helemaal goed lijkt mij! Maar goed, ze geeft verder ook niet veel informatie, dus dan krijgen we ook niet echt een goed beeld natuurlijk. Ze zegt alleen dat er ook andere zaken spelen, maar wat?
woensdag 18 juli 2012 om 09:15
quote:Aureel schreef op 18 juli 2012 @ 09:11:
[...]
Ik heb geen burn-out (gehad).
Wel heb ik het bij een jonge collega gezien. Een burn-out is meer dan een nachtje niet goed geslapen hebben.
[...]
Ik heb geen burn-out (gehad).
Wel heb ik het bij een jonge collega gezien. Een burn-out is meer dan een nachtje niet goed geslapen hebben.
woensdag 18 juli 2012 om 09:16
woensdag 18 juli 2012 om 09:20
quote:famke87 schreef op 18 juli 2012 @ 09:09:
ik heb morgen gesprek met mijn werkgever, maar ik weet ook niet hoe het allemaal zal lopen de komende maanden, ik zit er echt door heen...
Maar de huisarts zegt toch niets voor niets dat ik dat heb?
Weet nu echt niet meer wat ik moet, want voel me nu nog slechter....Laat je doorsturen naar de Arbo-arts door je werkgever.
ik heb morgen gesprek met mijn werkgever, maar ik weet ook niet hoe het allemaal zal lopen de komende maanden, ik zit er echt door heen...
Maar de huisarts zegt toch niets voor niets dat ik dat heb?
Weet nu echt niet meer wat ik moet, want voel me nu nog slechter....Laat je doorsturen naar de Arbo-arts door je werkgever.
quote:famke87 schreef op 18 juli 2012 @ 09:12:
mijn studie wordt vergoed, krijg studiefinanciering, en als ik kan blijven bij dat werk, heb ik dat er bij en nog een ander baantje hoe wil je dat doen dan? Je loopt nu al tegen een burnout aan met alleen dit werk. Ik bedoel het niet aanvallend hoor, vraag het me serieus af.
mijn studie wordt vergoed, krijg studiefinanciering, en als ik kan blijven bij dat werk, heb ik dat er bij en nog een ander baantje hoe wil je dat doen dan? Je loopt nu al tegen een burnout aan met alleen dit werk. Ik bedoel het niet aanvallend hoor, vraag het me serieus af.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hier moet je eens contact mee opnemen
aangezien je zegt ook een angststoornis te hebben
Bofit begeleidt ook volwassenen die kampen met burn-out, depressie, stress of angst- en paniek. Bofit heeft coaches in heel Nederland die één-op-één begeleiden naar een fysieke en mentale balans http://www.bofit.nl/classic/
aangezien je zegt ook een angststoornis te hebben
Bofit begeleidt ook volwassenen die kampen met burn-out, depressie, stress of angst- en paniek. Bofit heeft coaches in heel Nederland die één-op-één begeleiden naar een fysieke en mentale balans http://www.bofit.nl/classic/