Werk & Studie alle pijlers

onbegrip van werkgever

18-07-2012 07:58 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
Nee het is niet gek dat je aan jezelf denkt, moet je ook doen. Maar voor een baas kost je nu geld dus vandaar zijn wat tactlose benadering.

Goed dat je naar een psycholoog gaat. Bespreek daar dit probleem, voel je je vast alweer wat beter.
ja das waar, maar ik vind wel dat hij wel even wat begrip had kunnen tonen, maar ik maak me ook te druk om niks, ik kom nu even op de 1e plaats
Wat heb je dan precies voor klachten? Ik vraag me namelijk altijd af wanneer het een burn-out wordt genoemd. Wat voor soort werk doe je? Werk je full- of parttime? En hoe ziet je thuissituatie eruit? Heb je een partner en/of kinderen? Het is inderdaad wel jong, kan het aan je werk of privésituatie liggen? Of vraag je teveel van jezelf? Dan zal er wat moeten veranderen, anders wordt het een terugkerend probleem, zeker als je ook nog met een nieuwe opleiding wilt beginnen. Succes!
Wat vervelend voor je dat je een burn out hebt. Maar als je even voor jezelf wilt kiezen, neem je toch ontslag? Daar hoeft je werkgever toch niet voor op te draaien? Verwacht je nu dat hij je doorbetaalt zodat jij je rust kunt nemen?
Is het de bedoeling dat je daar wel weer gaat reintegrerern of wil je gewoon thuis zitten totdat je aan je studie gaat beginnen.
Leeftijd speelt geen rol.

Is er wel echt een burn-out vastgesteld? Ben je bij een bedrijfsarts geweest?

En vraag jezelf even (eerlijk) af of een opleiding nu wel een goed idee is.
Door wie is deze burn out vastgesteld?

En kan je helemaal niet meer werken?

Ik zou als werkgever ook niet blij zijn dat he ziekmeld ipv dat je in overleg gaat hoe de druk bij jou weg gehaald kan worden zodat je wel kunt blijven functioneren.

Daarnaast is het gaan studeren met een burn out wel een vreemde keuze. Zeker als je werkgever, degene waar jij je salaris van krijgt de rekening krijgt gepresenteerd omdat jij wilt gaan studeren.
Wat is volgens jou de oorzaak van de burn out? Ligt die bij je werk, of eerder in je prive leven? Aangezien je schrijft dat je 'altijd voor iedereen klaar staat'.

Heeft je nieuwe studie te maken met je werk, is het iets waar je huidige werkgever belang bij heeft? Want als die studie puur voor jezelf en je eigen ontwikkeling is, dan heeft je werkgever er terecht geen boodschap aan dat jij nu (betaald) je rust wilt pakken om fris aan die studie te beginnen.
quote:anna15 schreef op 18 juli 2012 @ 08:14:

Wat vervelend voor je dat je een burn out hebt. Maar als je even voor jezelf wilt kiezen, neem je toch ontslag? Daar hoeft je werkgever toch niet voor op te draaien? Verwacht je nu dat hij je doorbetaalt zodat jij je rust kunt nemen?En jij denkt dat ze van de lucht kan leven en dat de burnout dan echter sneller voorbij zal zijn? Wat meer begrip zou op zijn plaats zijn.
Heb je een zelfverklaarde burn out?

Is dat door een dokter vastgesteld?

In het laatste geval moet je er niet vanuit gaan dat je over 6 weken aan een studie kan beginnen. Als het eerste het geval is en je kunt over 6 welen wel aan een studie beginnen dan kan ik de reactie van de werkgever wel voorstellen.
Dus wel energie bewaren voor jezelf (nieuwe studie) en niet voor je werk, kan me wel voorstellen dat je baas jou niet zo leuk vind.

Misschien wat meer privedingen schrappen, als je het niet kan combineren met je werk.
Ik snap dat het vervelend voor je is. Maar het is ook vervelend voor je baas. Zeker omdat je al eerder bent uitgevallen. Heb je hem ook goed uitgelegd wat voor klachten je hebt en waarom nu momenteel niet in staat bent om te werken? Is de burn-out inderdaad vastgesteld door een professional?

Een burn-out is natuurlijk een hele vage term. Als je hier verder niets specifieks over vertelt, kan ik me voorstellen dat je onbegrip ontmoet. Begrip kun je niet afdwingen; je zult er zelf ook wat voor moeten doen, namelijk je situatie goed uitleggen.

Over het wel of niet werken tijdens een burn-out zijn de meningen overigens verdeeld. Tegenwoordig wordt juist weer aangeraden om zoveel mogelijk aan het arbeidsproces deel te (blijven) nemen. Omdat de problemen juist op de werkvloer spelen en daar dus ook de oplossing ligt.

Daarnaast is het van belang dat je laat zien dat je aan je herstel werkt. Dus deel ook mee dat je naar een psycholoog gaat, want dat is een goede stap.

Verder ligt het er nogal aan of je in september naast je opleiding bij je werk blijft, of niet. Als je toch al van plan bent om ontslag te nemen, zou ik het wel fair vinden als je dat dan nu doet. Zo niet dan moet je er toch samen met je baas proberen uit te komen.
Ik snap het wel dat je werkgever zo reageert. Je had immers al eerder een burn-out gehad, en dan gaat hij ervan uit dat je inmiddels weet hoe je een burn-out moet voorkomen. Je weet welke van jouw eigenschappen een burn-out veroorzaken, zoals het voor iedereen klaarstaan (geen nee kunnen zeggen). Dan is het jouw zorg om ervoor te waken dat het niet opnieuw gebeurt.

Straks heb je een opleiding die ook veel van je kan vergen.
Ik zou er als werkgever ook niet blij mee zijn als mijn werknemer niet kan werken, maar wel voor haarzelf een studie kan beginnen over een paar weken. Wat mij betreft is 'aan jezelf denken' dan niet je ziek melden op je werk, maar de studie die je nog moet beginnen opgeven.
Ik mis inderdaad ook het overleg met je werkgever (maar misschien heb je dat wel gewoon niet verteld) en hoe je aan de burnout zelf en de diagnose burnout komt.

Als je tijd nodig hebt om tot rust te komen, gebruik je daar vakantie-dagen voor. Als je een burnout hebt, zou je misschien wel willen werken, maar simpelweg niet kunnen.
Als je echt een burnout hebt (vastgesteld door een arts) dan kun je het beginnen aan een opleiding in september wel vergeten.

Je zegt niet egoistisch te willen overkomen, maar zo kom je op mij wel. Jij op de eerste plaats. Geen energie willen maken voor je werk, wel voor jezelf. Dat enzo.
Waar zit de any-key?
Tegenwoordig komt een burn out juist veel voor bij jongeren. Daar was zelfs laatst een programma over gemaakt. Maar goed, het moet natuurlijk wel worden vastgesteld door een arts.
Je zegt dat je je energie wil sparen voor de aangekomende opleiding. Betekent dit dat je dus WEL energie hebt om te gaan werken, maar ervoor kiest om dit niet te doen??
Life is like a pipe and I\'m a tiny penny rolling up the walls inside
quote:famke87 schreef op 18 juli 2012 @ 07:58:

En in september ga ik beginnen met een nieuwe hbo opleiding, en wil daar graag wel mijn energie voor bewaren,

ja, ik wil ook graag betaald uitrusten en dan een opleiding gaan volgen, maar ik snap dat niemand zo gek is dat ze dat voor mij willen betalen.

Sorry, maar ik denk dat jij een burnout verwart met moe zijn met wat stress, dus ik snap je baas wel.

Om uit te rusten neem je vakantie, of je stopt een maandje eerder met werken voor je opleiding begint.
Vraag me wel eens af waarom dat is, die burn-outs bij jongeren. Is het omdat ze prive niets willen inleveren en dat gewoon veel energie kost. Dat je niet ieder weekend nog hard kan stappen en dan nog een volledige werkweek moet werken.

En verkeerde beroepsethiek: ik ben moe dus ga niet werken: ik krijg toch wel geld.
ten eerste mijn burn out is vast gesteld door een arts en ten tweede de eerste keer dat ik een burn out had werkte ik nog niet bij deze werkgever, ik werk als kamermeisje part time, als ik van te voren wist dat ik weer zoiets zou krijgen, had ik er heus wel wat aangedaan, ik heb binnenkort een gesprek met mijn werkgever, daarbij heb ik ook een angststoornis ontwikkeld, en heb binnnenkort ook gesprek met bedrijfsarts, maar mijn opleiding sluit niet bij mijn werk aan...

ik kom er zelf wel uit....
Je kan in alle rust aan jezelf denken wanneer je geen contract met iemand hebt gesloten die jou betaald voor je diensten. Ook dat is een keuze. Je vindt heel gewoon dat je werkgever je doorbetaald maar heel vreemd dat hij/zij boos is om het feit dat je nu niet komt werken.
Ik kan niet loepen, maar is dit jouw tweede topic over een burnout/je werk niet aan kunnen?
Famke, waarom reageer je zo gepikeerd? We zijn hier allemaal met je mee aan het denken en stellen vragen omdat je wat summier bent in je info.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven