Werk & Studie alle pijlers

Onbeschoft winkelend publiek

25-11-2016 21:53 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de rottigste opmerking of klant die jij (vroeger) bij je bijbaantje hebt gehad?

TO trapt wel af: iemand die zei dat ik mijn haar lichter moest verven want 'zo leek ik op een Turk'. Ik vroeg vervolgens wat er mis met Turken was? En die vrouw stond met een mond vol tanden.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Wij hebben een Ikea boom gehaald paar dagen terug op een rustig tijdstip. Mijn dochtertje werd uitgebreid geholpen met de mooiste uitzoeken, vond ze heel leuk! Echt mooie boom ook
Op een blauwe maandag in een snackbar/ broodjeszaak gewerkt. Een oude man (gok 75+) kocht twee nierbroodjes, deze bakten altijd bruiner dan andere snacks. Beste man vond hem verbrand en vroeg om nieuwe. Ik heb er twee nieuwe voor hem ingegooid, al waren ze niet verbrand. Na een paar minuten waren ze klaar en ik zette ze op de toonbank. De man zag de nierbroodjes en hij was het er blijkbaar niet mee eens, hij pakte ze allebei op en ik kreeg ze maar mijn hoofd gegooid, man draaide zich om en is tierend weggelopen.

Had hem best wat anders willen aanbieden, of geld terug, allemaal prima, maar hij besloot dat het genoeg was.
Ik ga voor kwantiteit.
Ik ben vrij klein (1.50m) en werkte bij Intertoys. Achter de kassa liep ik heen en weer om inpakpapier te pakken, de balie kwam tot net iets onder mijn borst. Kreeg meerdere malen klanten voor me die over de balie heen bogen om te kijken of ik op een verlaging zat. Zelfs een paar keer dat iemand zei "Ohhh ik dacht dat je op een stoel zat joh!" En bedankt! Of dat ik in mijn eerste werkweek niet helemaal goed wist waar een product lag en dat een vrouw tegen me zei: "Anders vraag je even een collega want jij bent vast een stagiaire of niet?" Dat was ik dus niet.
quote:beetjegek schreef op 05 december 2016 @ 18:16:

[...]

Mijn prinsje heeft idd diabetes, en in een noodsituatie mag hij het van mij in de winkel opeten. Zeg jij er dan maar eens iets van.De koningin (aka mijn moeder) had ook diabetes. Die zorgde er gewoon voor dat er altijd een mars reep en wat suikervrije zuig snoepjes in haar tas zaten plus natuurlijk de epi pen. Nu jij weer.
Heb tijdens een bijbaantje een keer een klant gehad die een chocoladeijsje wilde met chocoladesaus. We hadden dus geen chocoladesaus meer. Alleen nog caramel. Dus ik vroeg of de man dan caramelsaus wilde. Ja dat wilde hij. Dus ik deed dat erop. Kwam er een hele tirade dat dat niet lekker was met chocoladeijs en hoe ik er bij kwam om dat te doen.. Ik heel netjes 'Geen probleem meneer, dan maak ik een ander ijsje voor u'. Nee, ik koest mijn manager halen. Gehaald. Man bleef tieren. Manager was wat minder beleefd en vroeg of hij gek was geworden en dat ze hoopte dat die klant zich aan zijn 'ik kom hier nooit meer' zou houden.'
Heb trouwens ook een keer een klant gehad die boos aas dat hij het koffieautomaat niet mocht kopen (zo'n DE ding, stond dus bij de swirlswinkel)
Lang in een grote kledingwinkel in Amsterdam gewerkt. Als klanten heel onbeleefd waren aan mijn kassa (bellen, geld gooien, me niet aankijken als ze praten) maakte ik het een sport om ze het wisselgeld zo klein mogelijk terug te geven. Record was 11 euro in 5 centjes bij een ontzettende klote aso die 20 minuten bellend aan mn kassa heeft gestaan en toen ik vroeg of hij een tasje wilde zei: "hou is effe je bek, ziet toch dat ik aan het bellen ben, zeikwijf."
live and let live
quote:Bitje93 schreef op 03 december 2016 @ 11:59:

[...]

Vraag eens aan een diabeet waarom hij begint te eten voordat hij afgerekend heeft in plaats van te wachten tot hij tegen de vlakte gaat door een hypo.Daarom heeft mijn zoon altijd een twix of mars in zijn tas of een blikje energy drink. Toen hij kleiner was had ik dat. Immers, heel raar, ik wist dat mijn kind diabeet was dus anticipeerde ik daar op......
quote:Troeteltje schreef op 03 december 2016 @ 17:59:

[...]

Ging er eerlijk gezegd van uit dat dit een sarkastisch bericht was....dat bericht waarop jij reageert Belle. Kan toch niet zo zijn dat voor 5 eurocent 1 en 2 euro enten gewijgerd worden??Het is geen sarcastisch bericht, ook stond het duidelijk bij onze kassas aangegeven. Ik mocht het niet aannemen en bij navraag zei de leidinggevende manager dit ook.
quote:Orangetree schreef op 09 december 2016 @ 13:51:

[...]

Daarom heeft mijn zoon altijd een twix of mars in zijn tas of een blikje energy drink. Toen hij kleiner was had ik dat. Immers, heel raar, ik wist dat mijn kind diabeet was dus anticipeerde ik daar op......Maar dat levert in de super ook weer problemen op natuurlijk, voor je 't weet word je opgebracht als winkeldief.
quote:marjaa75 schreef op 09 december 2016 @ 13:50:

Lang in een grote kledingwinkel in Amsterdam gewerkt. Als klanten heel onbeleefd waren aan mijn kassa (bellen, geld gooien, me niet aankijken als ze praten) maakte ik het een sport om ze het wisselgeld zo klein mogelijk terug te geven. Record was 11 euro in 5 centjes bij een ontzettende klote aso die 20 minuten bellend aan mn kassa heeft gestaan en toen ik vroeg of hij een tasje wilde zei: "hou is effe je bek, ziet toch dat ik aan het bellen ben, zeikwijf."Jeetje wat aso. Ik zou hem niet meer verder geholpen hebben.
Moeders die bij de kassa hun kind laten"helpen en afrekenen". Goed zo, en nou nog twee grote centjes erbij blablablabla. Terwijl de rij achter hen steeds langer aan het worden is. Echt irritant.
quote:Tilo schreef op 09 december 2016 @ 14:51:

Moeders die bij de kassa hun kind laten"helpen en afrekenen". Goed zo, en nou nog twee grote centjes erbij blablablabla. Terwijl de rij achter hen steeds langer aan het worden is. Echt irritant.De caissière vindt dat even irritant kan ik uit ervaring spreken
quote:flipje2 schreef op 25 november 2016 @ 22:04:

Bij de bekende blauwe supermarkt: een klant heeft een officiële klacht tegen mij ingediend bij de filiaal manager omdat ik de boodschappen aan de achterkant van de 'scheiding' van de kassa had neergelegd in plaats van aan de voorkant.

Toen die klant aan de beurt was, lagen de boodschappen van de voorgaande klant nog aan de voorkant, dus ik ging gewoon aan de andere kant verder met deze klant, waar dat ding ook voor bedoeld is. Helemaal fout. Zo moest meneer zich he-le-maal uitstrekken om bij zijn boodschappen te kunnen.

Jonge jonge wat een ongelofelijke zeikerd zeg, die vent...
quote:Tilo schreef op 09 december 2016 @ 14:51:

Moeders die bij de kassa hun kind laten"helpen en afrekenen". Goed zo, en nou nog twee grote centjes erbij blablablabla. Terwijl de rij achter hen steeds langer aan het worden is. Echt irritant.

daar zeg ik echt wel wat van hoor

kinderen zijn leuk en schattig maar meestal ben ik erg gehaast en wil ik zsm de winkel uit,niemand moet mij voor de voeten lopen of onnodig tijd rekken

valt mij trouwens vaker op van die huismoedertjes die de supermarkt als een leuk uitje zien en constant de aandacht lopen trekken met hun kind,schiet gewoon op mens ik heb meer te doen denk ik dan of van die kinderen die gaan lopen dreinen en ouders die te slap zijn om het kind ferm toe te spreken

ik moet dan echt mijn best doen om mij er niet mee te bemoeien
Goh wat een tolerantie
quote:duopennoti schreef op 09 december 2016 @ 16:10:

[...]

kinderen zijn leuk en schattig maar meestal ben ik erg gehaast en wil ik zsm de winkel uit,niemand moet mij voor de voeten lopen of onnodig tijd rekken

valt mij trouwens vaker op van die huismoedertjes die de supermarkt als een leuk uitje zien en constant de aandacht lopen trekken met hun kind,schiet gewoon op mens ik heb meer te doen denk ik dan of van die kinderen die gaan lopen dreinen en ouders die te slap zijn om het kind ferm toe te spreken

ik moet dan echt mijn best doen om mij er niet mee te bemoeien

Tsja je komt wel over als een enorme zeur. Ik spreek mijn kind ook niet steeds streng toe als ze gaat dreinen. Ik zeg er 1 keer wat van en negeer haar dan gewoon. Jammer dan dat iemand er last van heeft. Ze moet t toch afleren. En zou mijn kind niet laten helpen met geld als er een lange rij staat. Maar als er 1 iemand achter me staat kan die best eens pech gaan krijgen (ze is er nu nog te klein voor). Je moet ook wel eens wachten op mensen die hun geld nog moeten opgraven uit een megatas, gepast geld gaan zoeken etc. Het is niet anders.

Mijn moeder werkt in een winkel en haar valt het op dat de mensen met de meeste haast trouwens gepensioneerden zijn. Die dringen voor, zuchten en steunen als t wat langer duurt enzo. Sorry off topic!
quote:sprietgras schreef op 09 december 2016 @ 16:16:

[...]

Tsja je komt wel over als een enorme zeur. Ik spreek mijn kind ook niet steeds streng toe als ze gaat dreinen. Ik zeg er 1 keer wat van en negeer haar dan gewoon. Jammer dan dat iemand er last van heeft. Ze moet t toch afleren. En zou mijn kind niet laten helpen met geld als er een lange rij staat. Maar als er 1 iemand achter me staat kan die best eens pech gaan krijgen (ze is er nu nog te klein voor). Je moet ook wel eens wachten op mensen die hun geld nog moeten opgraven uit een megatas, gepast geld gaan zoeken etc. Het is niet anders.

Mijn moeder werkt in een winkel en haar valt het op dat de mensen met de meeste haast trouwens gepensioneerden zijn. Die dringen voor, zuchten en steunen als t wat langer duurt enzo. Sorry off topic!

ja ik ken dat soort moeders wat een slappe hap als je je eigen kind niet eens onder controle kunt houden

liggen ze op de grond te krijsen en moeder doen alsof haar neus bloedt

mensen hebben meer te doen op een dag hoor niet iedereen kan op zijn/haar dooie gemak boodschappen doen daar heb je ook rekening mee te houden
quote:duopennoti schreef op 09 december 2016 @ 16:10:

[...]

ik moet dan echt mijn best doen om mij er niet mee te bemoeien Ik denk dat jij ook nog wel wat opvoeding kan gebruiken.
quote:speldenkussen schreef op 09 december 2016 @ 16:23:

[...]

Ik denk dat jij ook nog wel wat opvoeding kan gebruiken.je mag ook gewoon zeggen dat je je in mijn beschrijving herkent en je beledigd voelt hoor
quote:duopennoti schreef op 09 december 2016 @ 16:22:

[...]

ja ik ken dat soort moeders wat een slappe hap als je je eigen kind niet eens onder controle kunt houden

liggen ze op de grond te krijsen en moeder doen alsof haar neus bloedt

mensen hebben meer te doen op een dag hoor niet iedereen kan op zijn/haar dooie gemak boodschappen doen daar heb je ook rekening mee te houdenJij hebt geen peuter zeker? Dat is het enige dat helpt bij een peuterdriftbui namelijk: negeren.
quote:Iphi schreef op 09 december 2016 @ 16:28:

[...]

Jij hebt geen peuter zeker? Dat is het enige dat helpt bij een peuterdriftbui namelijk: negeren.

echt niet mee eens hoor

opvallend dat mijn surinaamse neefjes en nichtjes zich dan wel kunnen gedragen in de supermarkt

het heeft gewoon alles met opvoeding te maken
quote:duopennoti schreef op 09 december 2016 @ 16:32:

[...]

echt niet mee eens hoor

opvallend dat mijn surinaamse neefjes en nichtjes zich dan wel kunnen gedragen in de supermarkt

het heeft gewoon alles met opvoeding te makenMijn broertje heeft het één keer geprobeerd. Hij wilde graag een of ander toetje hebben en mijn moeder had nee gezegd. Hij heeft op de grond gelegen en mijn moeder heeft er geen aandacht aan besteed. Daarna was het duidelijk dat het dus niet helpt en hij heeft daarna ook geen stennis meer geschopt in de winkel. Misschien dat jouw neefjes en nichtjes het ook wel een keer gedaan hebben en dus geleerd dat het niets helpt of misschien niet en zijn het voorbeeldige kinderen waarbij hun opvoeding natuurlijk perfect is.
quote:duopennoti schreef op 09 december 2016 @ 16:32:

[...]

echt niet mee eens hoor

het heeft gewoon alles met opvoeding te makenEn bij elk supermarktbezoek van je neefjes en nichtjes daar ben jij bij?
Wat een onzin. Ik ben echt geen kindervriend, maar nog véél irritanter vind ik mensen die altijd haast hebben. Is je eigen schuld dat jij niet kan plannen, gedraag je en reageer je eigen onkunde niet af op een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven