Werk & Studie alle pijlers

Onbeschoft winkelend publiek

25-11-2016 21:53 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de rottigste opmerking of klant die jij (vroeger) bij je bijbaantje hebt gehad?





TO trapt wel af: iemand die zei dat ik mijn haar lichter moest verven want 'zo leek ik op een Turk'. Ik vroeg vervolgens wat er mis met Turken was? En die vrouw stond met een mond vol tanden.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 26 november 2016 @ 10:15:

Er zijn van die klanten die met een klacht komen en dan als eerste melden dat ze radar aan gaan schrijven, nog voordat ze de klacht vertellen en wij dus nog geen kans hebben gekregen om het op te lossen. Alsof we het niet zouden oplossen zonder dreiging van radar.Ik vind dat een achterbakse manier van doen door die klanten. Ik denk dat Radar ook jouw kant van het verhaal wil horen. Is het echt zo dat jullie geen klachten in behandeling nemen? Als dat niet zo is, d.w.z. jullie nemen klachten serieus, denk ik dat Radar het niet in de uitzending zal brengen. Ik zie dan geen nalatigheid.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 26 november 2016 @ 09:18:

Een enorm grote en verlegen leerling vertelde me dat een 'meneer met lipstick op' iets niet kon vinden.

Hij liep dus voor de man uit, de man riep ineens dat hij moe was en sprong van achter bij de jongen op zijn rug en likte hem in zijn hals en oor.

De jongen zette hem eerst netjes weer terug op een stapel kratjes (zijn stagebegeleider vond dat zo attent) en is toen wat verward maar in de kantine gaan zitten.Dat is nog het bizarste wat ik tot nog toe heb gelezen (ik heb echter niet alles in dit topic gelezen): iemand in zijn hals en oor likken...
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
over die plastic tasjes blijf ik me verbazen:



laatst had ik een groep toeristen waarvan natuurlijk maar 1 Engels spreektdus ze kochten van alles wat betaald klaar. zegt eentje : a bag?... ik zuchte inwendig zei vriendelijk: that will be 5ct. dan ze begreep dus niet dus stoot wel Engelssprekende aan, en die begon meteen in de verdediging : whay?

dus ik leg nogmaals vriendelijk het hele verhaal uit: dat het vanaf 01 jan zo bepaald is door de wet blablabla vanwege het milieu, toen begreep ze het, waarschijnlijk dacht ze dat ik haar een extra oor aan wou naaien omdat ze toeristen zijn maar dat is absoluut niet mijn style.









hier wordt ik ook wel is schijtmoe van, dan worden mensen woest op mij omdat een product in hun ogen teduur is...
Alle reacties Link kopieren
Sosa

Ja, is gebeurd bij een jongere mannelijke collega. Klant kreeg zijn zin niet. Wilde gelijk geld terug, zonder ons de kans te geven het via de garantie op te lossen. Had een blauw oog.

Vorige week was er weer zo'n dreiging bij de vrouwelijke filiaalmanager. Zelfde collega stond erbij. Hij is naar het magazijn gelopen. Niet goed, maar zoiets werkt lang door denk ik.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:-NummerZoveel- schreef op 25 november 2016 @ 23:25:

[...]





Eens. Andersom loop ik overigens ook zelf steeds vaker een winkel weer uit als het personeel mij strak negeert en doorkwekt over privézaken.



Ik heb pas de neiging gehad om een Blokker-meisje uit te leggen dat het idee aan de kassa is dat je de klant helpt en niet tijdens het scannen luidkeels je uitgaansleven bespreekt met een collega terwijl je onderwijl kauwgum kauwt.



Maar goed, bij diezelfde Blokker kwam een klant regelmatig 10 producten kopen en er daarna 9 met geopende verpakking weer terugbrengen. In gebrekkig Nederlands "deze allemaal niet goed, jij geld teruggeven".
Wat sneu dat sommige mensen graag benadrukken dat ze slim en/of hoogopgeleid zijn en in een winkel werken. Daarmee precies bevestigend waar de over klagen. Alsof je met een lager iq en/of lagere opleiding wel als stront behandeld zou mogen worden
quote:esther55 schreef op 26 november 2016 @ 06:33:

Als ik hier bij de slager wat haal is er 1 meid die dan heel hard ALSTUBLIEFT roept achter alles wat ik wil hebben. Zei vraagt: zegt het maar? Ik kijk op mijn briefje en zeg 1 ons ontbijtspek, zei; ALSTUBLIEFT, ik half pond rundergehakt, zei: ALSTUBLIEFT enz



Wil ze dan dat ik elke keer alstublieft zeg, achter elk dingetje wat ik wil hebben?

Ik ben igg al een aantal keren naar een andere slager gegaan hierom.

Nee hoor. Die gebruikt 'alstublieft' wrsch op de ouderwetse manier, zoals de Italianen 'prego' gebruiken. In het Nederlands te vergelijken met het 'alstublieft' in de betekenis van 'om u te dienen'.

Soort keurigheid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 26 november 2016 @ 11:18:

Wat sneu dat sommige mensen graag benadrukken dat ze slim en/of hoogopgeleid zijn en in een winkel werken. Daarmee precies bevestigend waar de over klagen. Alsof je met een lager iq en/of lagere opleiding wel als stront behandeld zou mogen wordenZou het niet zo zijn dat ze proberen het vooroordeel te ontkrachten dat alle winkelpersoneel ongeschoold is? En dat het dan nog idioter is om mensen onbeschoft te behandelen wegens een vooroordeel dat niet eens klopt? Geen idee hoor, ik raad maar een beetje.
Alle reacties Link kopieren
Wow... echt wow, wat een verhalen... ik kan me ook echt niet voorstellen dat bepaalde dingen in je hoofd opkomen. Een drol in een pashokje... hoe ziek ben je dan!



Ben ooit wel eens uitgescholden door een klant in het restaurantje van het ziekenhuis waar ik toen werkte omdat hij een deur door wilde gaan die niet voor klanten was bedoeld. maar achteraf was toen net zijn moeder overleden en heeft hij de volgende dag excuses gemaakt. En een keer een vrouw gehad die op de psychiatrische afdeling lag en die het restaurant binnenkwam met een boodschappentas en die vervolgens vulde met peper en zoutvaatjes, servetten, tijdschriften etc. alsof ze bij de super liep. maar die had geen idee wat ze deed. Was wel zielig voor haar maar ook ontzettend grappig voor mij en mijn collega. We hebben de verpleging er maar bij gehaald.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 25 november 2016 @ 22:01:

Moest vandaag werken in de kledingwinkel.

Riep er een klant 'meisje' naar me, niet echt op een vriendelijke manier.

Vervolgens begint ze 'prijs' te roepen, heb me maar van de domme gehouden, je kan toch gewoon een normale zin zeggen? Wel zo beleefd ...



heldin!
Wish you were beer
Alle reacties Link kopieren
Klanten die je negeren als je ze heel vriendelijk begroet en dan vervolgens wel van alles van je nodig hebben.
Wish you were beer
quote:Iphi schreef op 26 november 2016 @ 11:30:

[...]



Zou het niet zo zijn dat ze proberen het vooroordeel te ontkrachten dat alle winkelpersoneel ongeschoold is? En dat het dan nog idioter is om mensen onbeschoft te behandelen wegens een vooroordeel dat niet eens klopt? Geen idee hoor, ik raad maar een beetje.Een vooroordeel bevestigen door de feiten te weerspreken zo te lezen, en niets anders
Alle reacties Link kopieren
quote:Ameliaaa schreef op 25 november 2016 @ 22:47:

[...]





Nee je hebt altijd een keuze. Ik heb alleen besloten, voor mezelf kies ik ervoor altijd netjes te blijven en vriendelijk, voor anderen kan ik dat niet beslissen. Ik ben intussen immuun voor onvriendelijkheid geworden, ik wil zelf gewoon niet zo zijn.



Dus als ik onbeschoft word behandeld, haal ik mijn schouders op. Be that way, als je dat prettig vindt, veel succes ermee. Ik laat me mijn zen niet afnemen. herkenbaar. Zo doe ik dat ook, werk en prive.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte in een supermarkt als tiener is het oosten des lands. Vraagt een man in het plat: wol ie wel eben dit brood snieen als je tiet hebt, ja je hebt wel tieten maor ze ben nie zo groot. (dus wil je wel even dit brood snijden als je tijd/ tiet hebt. Ja je hebt wel tieten maar ze zijn niet zo groot. Ik moest er eigenlijk wel om lachen
quote:Bugs_Bunny schreef op 26 november 2016 @ 11:18:

Wat sneu dat sommige mensen graag benadrukken dat ze slim en/of hoogopgeleid zijn en in een winkel werken. Daarmee precies bevestigend waar de over klagen. Alsof je met een lager iq en/of lagere opleiding wel als stront behandeld zou mogen worden



Sneu zijn pas de mensen die een medewerker anders gaan behandelen zodra ze door hebben dat die een hogere opleiding volgt of gevolgd heeft.

Volgens mij is dat namelijk het punt: de hypocrisie.
quote:pennenbakje schreef op 26 november 2016 @ 08:00:

Klanten die de paskamers zien als afvalbak! Wat ik daar allemaal heb teruggevonden...

Van half afgekauwde broodjes tot een gebruikt maandverbandje geplakt aan de muur aan toe!



Uit mijn supermarktperiode. Ouder tegen kind 'als je niet naar school gaat, dan eindig je zoals zij hier'. Euh...



Ik was een keer in de zeeman.

Een wat groter kind (8 denk ik) vroeg steeds of ze naar het toilet mocht.

Moeder was een tijd (kwartier ofzo) aan het kletsen met iemand dus reageerde niet. Kind plaste in haar broek.

Moeder zei: Nou dat dweilen ze wel op.

En kletste vrolijk verder en liet dat kind gewoon zo staan.

Diegene met wie ze was vond het ook raar. En kocht een onderbroek en broek voor dat kind en kleedde het kind om, en was snel weg.

Moeder vroeg nog een zakje voor de ondergeplaste kleding, en schreed met een air de winkel uit.

Want ja dan moeten ze maar toiletten aanbieden en kind had eigenlijk dure kleding aan, niet die troep die ze daar verkochten...

(terwijl kind dus in een zeeman broek erachteraan hobbelde)

Ik was verbijsterd maar dit gebeurt wel vaker zei het meisje dat er werkte

Of tegen kind zeggen dat het maar in een hoekje of ergens anders moest plassen (of zelfs poepen!)

Onbeschoft naar je kind en naar het personeel.
Alle reacties Link kopieren
De stomste was van leidinggevende in die supermarkt. Ik denk dat het een man was van een jaar of veertig, ik was zestien en nogal bang van hem, Ik sprak hem voorzichtig aan met een vraag, waarbij ik hem tutoyeerde (hopende de juiste toon te treffen). Waarop hij uitroept: Je je!! Ik ben je broer niet hoor. en weg was ie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Iphi schreef op 26 november 2016 @ 11:30:

[...]



Zou het niet zo zijn dat ze proberen het vooroordeel te ontkrachten dat alle winkelpersoneel ongeschoold is? En dat het dan nog idioter is om mensen onbeschoft te behandelen wegens een vooroordeel dat niet eens klopt? Geen idee hoor, ik raad maar een beetje. het is sowieso belachelijk om mensen onbeschoft te behandelen. Door aan te geven dat het onbeschoft is, want er is ook geschoold winkelpersoneel impliceert dat het wel ok is als mensen niet geschoold zijn
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de mensen die expres een product beschadigde en dan nog het lef hadden om om korting te vragen het allerergste. Wij gaven nooit korting en als een product stuk of beschadigd was, werd deze weggegooid.

Maar het lef hebben om dat te doen.... Schandalig.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die een paraplu terug kwam brengen waarmee ze net een uur in de regen had gelopen. Want ze vond hem toch wel een beetje te zwaar...
Mijn vader verkocht ooit een klant een loupe.

De loupe (vergrootglas) was bedoeld voor haar moeder.

Moeder kon door haar leeftijd de krant niet goed meer lezen ...



Mijn vader zegt nog "als het toch niet blijkt te lukken, kom je maar terug."

(Lees: Liefst binnen de 14 dagen, al doet mijn vader niet moeilijk als ze pas na 3 of 4 weken komen.)



3 of 4 maand later staat de vrouw terug in de winkel.

Met een loupe die duidelijk zware gebruikssporen heeft.

"Ja, je had toch gezegd dat we mochten terugkomen."

"Moeder is vorige week gestorven en we zijn dus niets meer met dit ding en we willen ons geld terug."

En kwaad dat ze werd dat mijn vader de loupe niet terug wou aannemen en ze haar geld niet terug kreeg ...



Natuurlijk vreselijk voor de vrouw en de familie dat hun dierbare moeder is overleden.

Maar zoiets doe je toch gewoon niet ???

Je brengt toch ook niet alle kleding die moeder nog gekocht heeft het laatste jaar terug naar de winkel?

Of haar boodschappen?
Alle reacties Link kopieren
Ach het omgekeerde komt ook veel voor. Broer van mijn ex wou een nieuwe computer kopen, met een printer en de hele rimram. Hij had bepaalde vragen alvorens hij tot de koop over ging, maar de verkoper weigerde hem te woord te staan maar vroeg alles aan zijn vader die mee was. Zijn vader zei herhaaldelijk dat niet hij maar zijn zoon de computer ging kopen dus bij hem moest zijn. Die jongen is autistisch (Asperger) maar absoluut niet achterlijk. (verre van zelfs) De verkoper werd zelfs zo onbeschoft, hij riep hem toe hebben wij soms bij elkaar op school gezeten? Na deze opmerking is hij de winkel uitgestapt en ergens anders gaan kijken.
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
Alle reacties Link kopieren
Wij verkopen ook artikelen onder de noemer intiem.

Een vrouw van rond de 40 kwam een minivibrator-achtig ding terug brengen. Het voldeed niet.

We mogen deze artikelen alleen terug nemen onder garantie, dus opsturen voor reparatie. Geen 16 dagen omruiltermijn.

Ik ben echt niet preuts, maar ik voelde me wel wat ongemakkelijk, met een rij grijnzende andere klanten er achter, en zelfs de tienerdochter van de klant was erbij.

Als het mijn dochter was geweest, had ze zoiets gezegd van " Mam, doe normaal, regel dat effe als ik er niet bij ben!"

En het ding was rond de 6 euro.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn supermarktverleden wel eens paar rottige klanten gehad ja. Het ergste vond ik als ze begonnen te schreeuwen of te schelden. En maar blijven vriendelijk blijven terwijl je je leidinggevende belt, want als je terugschreeuwt wordt er een klacht over je ingediend. Erg vervelend als je niet behandeld kan worden als een gelijkwaardig mens.



Of mensen die over je roddelen als ze in de rij voor de kassa staan en je ze kan horen, maar er niks over kan zeggen omdat je geen gezeik wil. Altijd maar hopen dat een klant er dan iets van gaat zeggen.



In de tweede super waar ik heb gewerkt moest mijn leidinggevende altijd aanwezig zijn bij het retourneren. Een klant had een retour, achter haar schoof een man aan. Prima, ik bel voor mijn leidinggevende. Zegt de man opeens "kunnen jullie ophouden met dit theekransje". Toen ik mijn verbaasde gezichtsuitdrukking van mijn gezicht wist af te schudden zei ik tegen meneer dat de klant voor hem een retour had en mijn leidinggevende dit moest afhandelen. "Interesseert me niks, babbelen doen jullie maar bij de koffie-automaat". Toen ik bezig was met zijn boodschappen had hij het nog een keer over "ons theekransje", echt heel erg vreemd.



De "doorstuderen anders eindig je als haar" heb ik ook wel eens gehoord, die negeerde ik altijd. Studeer zelf, maar niks mis met mensen die in de super werken als baan toch? Wel had ik heel veel moeite met mensen die mij behandelden alsof ik achterlijk was. Ik had bijvoorbeeld een man die er van overtuigd was dat wij een product in het assortiment hadden. Ik wist 110% zeker dat wij dit product nooit hebben gehad. Het werd een welles-nietes discussie en bij elke welles verhoogde meneer het volume in zijn stem. Alsof ik hem niet begreep of niet goed hoorde. Uiteindelijk maar gezegd dat het uitverkocht was, toen was het wel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven