Werk & Studie alle pijlers

Onbeschoft winkelend publiek

25-11-2016 21:53 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de rottigste opmerking of klant die jij (vroeger) bij je bijbaantje hebt gehad?

TO trapt wel af: iemand die zei dat ik mijn haar lichter moest verven want 'zo leek ik op een Turk'. Ik vroeg vervolgens wat er mis met Turken was? En die vrouw stond met een mond vol tanden.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik werkte bij een bakker en een klant zei dat hij niet geholpen wilde worden door een buitenlander, waar hij mij mee bedoelde...

Ik ben niet buitenlands

En al was ik het wel...
quote:minnimouse schreef op 27 november 2016 @ 20:15:

[...]

Waarom? Wilde ze die jatten?Ik denk het niet, volgens mij was ze gewoon vergeten om op het de band te leggen. Ik vroeg het vriendelijk, maar haar reactie was behoorlijk fel, en pijnlijk. Ik vergeet het iig niet meer.
Och toch als ik zakje krentenbollen wil jatten ga ik ze echt niet eerst in de winkel opeten hoor.

En een fles frisdrank in de winkel opdrinken? Ach nog nooit over nagedacht. Pakje Wicky misschien wel.

En ik zie niet in waarom ik eten zou moeten meenemen, ik ga toch juist naar de winkel om het te kopen.

Ja prima als jullie het niet zien zitten, dat boeit mij eigenlijk niet zo heel erg veel. Het ging er mij meer om dat als het personeel onbeschoft is, de klanten er ook niet vriendelijker op worden. Zal andersom ook vast wel zo werken, maar ik neem aan dat het de bedoeling dat goed winkelpersoneel voldoende professioneel is om daar boven te staan....
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Op mijn werk moet ik af en toe een bankrekeningnummer vragen om geld over te maken (zonder is heel moeilijk) Nou en vrouw die ik aan de telefoon had wilde dit nummer niet aan mij geven omdat ik een heel verdacht accent had.

Hahahaha Kan ze een paar weken wachten voor haar geld.
Niet mijn persoonlijke ervaring, maar gehoord van de bakker waar ik heel vaak kom; een klant die uit z'n plaat ging omdat de bakker in alle kerstdrukte vergeten was maanzaad op twee bolletjes had gedaan, bolletjes kostten samen 1 euro... Gratis nieuwe bolletjes waren niet goed genoeg.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 27 november 2016 @ 21:01:

Och toch als ik zakje krentenbollen wil jatten ga ik ze echt niet eerst in de winkel opeten hoor.

En een fles frisdrank in de winkel opdrinken? Ach nog nooit over nagedacht. Pakje Wicky misschien wel.

En ik zie niet in waarom ik eten zou moeten meenemen, ik ga toch juist naar de winkel om het te kopen.

Ja prima als jullie het niet zien zitten, dat boeit mij eigenlijk niet zo heel erg veel.

In een winkel producten gebruiken voordat je ze hebt afgerekend is ontzettend onbeschoft. Daarop aangesproken worden is niet meer dan normaal, en dat dat jou dan weer niet boeit is opnieuw onbeschoft.

En waarom zou je in hemelsnaam eten en drinken mee moeten nemen naar een supermarkt? Als je buiten de deur wil eten of drinken, dan ga je naar een gelegenheid die daar speciaal voor bedoeld is, zoals een restaurant of de snackbar.

Het ging er mij meer om dat als het personeel onbeschoft is, de klanten er ook niet vriendelijker op worden. Zal andersom ook vast wel zo werken, maar ik neem aan dat het de bedoeling dat goed winkelpersoneel voldoende professioneel is om daar boven te staan....
Ik geloof dat ik ook niet zo sociaal ben ... ik heb echt een hekel aan kleding winkelen. Het liefst heb ik een spiegel met pashokje, dan hoef ik niet naar buiten te komen. Ik heb namelijk echt een schurfthekel aan die praatjes met winkelpersoneel: leuk he? hoe zit het? Etc.

Ik was laatst bij Ladress aan het passen en toen heb ik het meisje die me wilde komen helpen vriendelijk gevraagd om mij mijn gang te laten gaan. Ze keek wat beteuterd en ik zag haar een een blik uitdelen met een collega.

Maar ik geloof dat alles weer vergeven en vergeten was toen ik twee jurkjes afrekende.
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik heb het oiit gevraagd in onze vaste supermarkt, of ik alvast een krentenbol aan dochter mocht geven nadat ik hem had gescant, en dat was geen enkel probleem! Dochter was toen 1,5 jaar, soms kun je erin stoppen wat je wil maar krijgen ze op die leeftijd toch snel weer honger.

Als mijn supermarkt er geen enkel punt van maakt ga ik me niet aso voelen hoor
Als medeklant erger ik me vaak wel aan andere klanten in de Zara. Bij god zeg, zo'n pleuriszooi creëren, doet men dat thuis ook of zo?
quote:Sofief schreef op 28 november 2016 @ 07:20:

Ik heb het oiit gevraagd in onze vaste supermarkt, of ik alvast een krentenbol aan dochter mocht geven nadat ik hem had gescant, en dat was geen enkel probleem! Dochter was toen 1,5 jaar, soms kun je erin stoppen wat je wil maar krijgen ze op die leeftijd toch snel weer honger.

Als mijn supermarkt er geen enkel punt van maakt ga ik me niet aso voelen hoor Inderdaad, als je het gewoon in uitzonderlijke gevallen netjes vraagt, vind ik het geen probleem. Heb ik ook wel eens gedaan. Een keer vroeg ik het ook en toen kreeg mijn dochter van de betreffende medewerker een gratis banaan. Super opgelost!
quote:Marquise schreef op 28 november 2016 @ 08:50:

Als medeklant erger ik me vaak wel aan andere klanten in de Zara. Bij god zeg, zo'n pleuriszooi creëren, doet men dat thuis ook of zo? je bent niet de enige, denk dat het iets Nederlands is, want in het buitenland is het er altijd netjes zelfs de Primarkt.
Ik woon in België en nee, dat is hier niet veel beter.
quote:Sofief schreef op 28 november 2016 @ 07:20:

Als mijn supermarkt er geen enkel punt van maakt ga ik me niet aso voelen hoor Heel ander verhaal. Als je het eerst netjes vraagt en men vindt het vervolgens goed, dan is er niets aso aan en heb je het keurig aangepakt. Anders ligt het als je niets vraagt, en vervolgens ook nog eens verontwaardigd bent als je daar op aangesproken wordt.
Ooh ik heb zo op dit topic gewacht!

Ik werk nu bijna 7 maanden bij een bekend geel/blauw woonwarenhuis op de klantenservice

In deze periode al 3 x beveiliging erbij moeten roepen om extreem woedende klanten naar buiten te begeleiden.

En nee niet omdat ik zo onvriendelijk was.

Situatie 1: druk, veel wachtenden en ik kom net terug van etenspauze. Dus start mijn computer op en ineens staat daar een briesende klant (zonder nummer) dat ik hem ga helpen en wel nu. Dus ik leg heel rustig uit dat het zo niet werkt, maar dat als hij even wil wachten op zijn beurt dat ik dan ga kijken wat ik allemaal voor hem kan doen- en in ons geval is dat vaak heel veel tot aan hoge reiskosten en ongemaksvergoedingen aan toe. Nee jij gaat mij godverdomme nu helpen en anders haal je je manager maar. Manager hoorde het al en vertelde hem hetzelfde. We gaan nl niet iemand eerder helpen omdat hij harder schreeuwt dan de zich wel gedragende klanten die eerder aan de beurt zijn dan hij. Slaat hij haar toch vol op haar arm , om zich vervolgens om te draaien naar mij en keihard te gaan rammen op mijn computer. Beveiliging erbij en hup klant die winkel uit.

Situatie 2: 2 dames komen met een werkblad wat volgens hen verkeerd is gezaagd in de fabriek en ze willen dit terugbrengen, maar het was overduidelijk dat dit niet fabrieksmatig was gebeurd. Ze hadden dit gewoon zelf gedaan en het was ook nog eens minstens 3 jaar oud. Ze hadden gewoon het werkblad opniEuw gekocht en geprobeerd hun oude terug te brengen. Wij hen uitgelegd dat wij het niet gingen ruilen. Werden ze toch woest en schreeuwen dat wij er van genoten he en dat wij het leuk vonden om hen zo te behandelen. Naast het feit dat dit gewoon onder fraude valt was het geen leuk gedrag.

Situatie 3: man had een kastje gekocht en deze was binnen de garantieperiode stuk gegaan. Dus hij komt ermee aan en ik geef aan dat wij hem kunnen voorzien van hetzelfde kastje , maar dan uiteraard nieuw. Nou hij wilde liever een ander. Ook prima meneer, welke zou u dan willen? Ik leg uit dat indien het nieuwe kastje goedkoper is hij het prijsverschil terugkrijgt, maar indien duurder hij dit prijsverschil zal moeten bijbetalen. Nou toen ging hij echt enorm uit zijn stekker. Hij wilde nl een kastje van 100€ duurder dan hetgeen waar hij garantie op had en hij zou geen cent betalen anders zou hij wel even de kast door de winkel gaan smijten en bijbehorende verwensingen naar mij.

Verder hebben we dagelijks mensen die ons proberen op te lichten. Nieuw kleed kopen en hun oude kleed(vaak niet eens van onze winkel) proberen terug te brengen met deze bon. Oude kasten in een verpakking van onze winkel stoppen en proberen terug te brengen(zonder bon krijg je toch weer een tegoedpas mits verpakking) en ga zo maar door.

Ook dagelijks hebben we mensen die hun garantie proberen te claimen zonder ook maar enig bewijs van aanschaf(bon, vrachtbrief, bankafschrift, orderbrief) en dan roepen ja maar ik heb 5 jaar garantie! Ja maar we verkopen dit product al 10 jaar en ik kan nergens mee zien of u dit vorig jaar heeft gekocht of 6 jaar geleden. Krijg altijd de vraag of ik dan al mn bonnen bewaar. Nou ja, wel van producten waarop ik langdurig garantie heb ja.

En de laatste welke we ook vrijwel dagelijks meemaken. We hebben een 365 dagen retour beleid, mits ongebruikt. Indien gemonteerd hebben ze een tijd van 3 maanden om het terug te brengen. ik krijg regelmatig te horen maar ik heb toch een jaar?? En ook komen er mensen na meer dan een jaar met een gemonteerd product terug: ja het past toch niet in mijn inrichting, ja mn nieuwe partner is te lang voor de tafel, ja al mn papieren passen er niet in. En het dan raar vinden als we het weigeren.
quote:Marquise schreef op 28 november 2016 @ 08:50:

Als medeklant erger ik me vaak wel aan andere klanten in de Zara. Bij god zeg, zo'n pleuriszooi creëren, doet men dat thuis ook of zo? En op de kragen altijd foundationvlekken en als je maar maximaal X aantal kledingstukken de paskamer mag meenemen en er staat een lang rij, toch gaan zeiken dat het een slechte service is omdat je niet 12 kledingstukken de hokjes in pas zeulen. :')
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
@april88 wat verschrikkelijk dat mensen daarmee terug komen en zich z'n houding tegenover een medewerker aannemen!

Ik heb ooit een blauwe maandag in een woonwinkel gewerkt met het tegenovergesteld beleid, niks mag retour omdat het allemaal shops in shops waren. Was echt verschrikkelijk moest de hele dag 'nee' verkopen niks kon en niks mocht behalve afrekenen en meenemen. IK heb daar ook heel vaak (terecht) boze klanten gehad, kochten een tafel waarvan er twee in de winkel stonden, wilde graag het exemplaar hebben waar op dat moment veel producten op stonden, leidinggevende was te lui om die tafel leeg te halen en heeft die andere laten bezorgen, dan krijg je klanten terug te die daar niet blij mee zijn.
Valt niet echt onder onbeschoft maar past toch wel in dit topic:

Mijn ouders hadden vroeger een winkel in een dorp (denk aan soort Blokker), en dan bestelden mensen een compleet servies in de stad en als dan het dekseltje van de suikerpot kapot was, kon mijn vader dat nabestellen en op de fiets (!) gaan brengen (we hadden geen auto).

Er kwamen mensen klagen met allemaal kapotte kerstballen, vreemd want mijn vader had ze allemaal netjes in folie per stuk in hun tas gedaan. Wat bleek: ze waren erna bij de groenteboer geweest en hadden hun aardappels erop laten gooien.

Er kwam een vrouw terug met een pan, dat hij niet goed schoon werd. Dus mijn moeder uitleggen hoe je hem schoon moest maken. Kwam ze er weer mee terug, nog een keer uitgelegd. Toen ze weer kwam, heeft mijn moeder hem mee naar achteren genomen, de helft schoongemaakt en hem toen teruggegeven. Toen kwam ze niet meer terug.
quote:Marquise schreef op 28 november 2016 @ 10:22:

Ik woon in België en nee, dat is hier niet veel beter.

In Engeland maakt men er ook graag een teringzooi van en van een Oostenrijkse kennis die bij de Primark werkt weet ik dat personeel ook daar uren kwijt is aan het opnieuw opvouwen van truien. Het is iets universeels ben ik bang.

Ik heb wel eens een klant tegen een verkoopster horen zeggen: "Hoezo zou ik het opvouwen, dat is toch jullie werk?" Eh ja, maar dat betekent niet dat je alles maar neer moet flikkeren. Als je een openbaar toilet gebruikt pies je toch ook niet over de bril "want er zit iemand voor wie schoonmaken zijn/haar baan is"? O nee, dat doen sommige mensen ook
Het is ook echt te zien welke dag het is eigenlijk. De ene dag is je winkel spik en span (Nu zie ik dat nooit bij de Zara maar goed, daar kom ik oo weer niet dagelijks), de andere dag lijkt er een kudde neushoorns er doorheen te zijn gegaan.

Ook wel passend hier: collega's uit een ander filiaal konden een keer twee vechtende vrouwen uit elkaar halen tijdens de solden/sale. Want inderdaad, een prutsdingetje voor een €1,- is de moeite om voor op de vuist te gaan.

Ik deed mijn verkoopwerk wel altijd graag hoor, veel leuke en lieve klanten. Mits ze maar van mijn enkels afblijven. Dat blijft wel mijn raarste ervaring.
Ik werkte bij een boekhandel.

Mensen die een boek compleet fotograferen met hun ipad en dan het boek niet kopen omdat ze het op de foto hebben.

Mensen die in een hoekje steeds een stuk lezen uit een boek en het dan niet kopen maar stiekem lezen.

Mensen die een bladzijde uit een boek scheuren, en het boek dan terugzetten.

Mensen die een boek beschadigen en dan met korting willen kopen.

Mensen die helemaal uit hun plaat gaan omdat de naaimachine in de etalage niet te koop blijkt te zijn. Of de boekensteunen uit de kasten trekken en die willen afrekenen.

Nooit vergeet ik de man die binnen kwam lopen en me bevool voor 300 euro drie kasten leeg te ruimen en in te laden.

Mensen die korting willen op een boek. En dan kwaad worden als ik uitleg dat dat niet kan. De wet op de vaste boekenprijs is altijd geldig. Nee daar kan ik niet speciaal een prijsje van maken voor u.

Mensen die dan later terugkomen en romans voor volwassenen aan willen schaffen voor de basisschoolbibliotheek, met 5 procent korting.

Mensen die boeken terugbrengen waarin is getekend of geschreven. En dan geld terugeisen.

Mensen die een boek terugbrengen met de sticker van de concurrent erop.

Mensen die een boek terugbrengen dat we helemaal niet in de winkel hebben.

Mensen die met een boek terugkomenen dat ze al drie jaar hebben en dat tegenviel nadat ze het uit hadden.

Mensen die midden op straat parkeren en keihard schreeuwen dat ze haast hebben omdat ze daar niet mogen parkeren.

Mensen die een roman met het duurdere isbn ( dikker papier, kleurechter papier, hardback) willen voor de prijs van de midprice. En dan roepen dat de concurrent het wel doet.

Mensen die aan een tafel gaan zitten en met hun vingers knippen om de ober.

Een man die me iets wilde laten zien in het magazijn.

Mensen die hun kinderen een banaan en een prentenboek uit de winkelvoorraad geven.

Klanten die stickers van het ene boek op het andere plakken en dan de prijsvan de zelfgeplakte sticker willen betalen.

Gelukkig waren de meeste klanten leesgek en namen ze de tijd, waren ze zorgvuldig met de boeken. Anders had ik het vast niet lang volgehouden.
Niet echt rottig of onbeschoft maar wel opmerkelijk:

Tijdens mijn studietijd heb ik een tijdje in een broodjeszaak gewerkt. Omdat er ook broodjes afgehaald konden worden stond de kassa naast de balie waar de broodjes bereid werden. Dus zo kon gebeuren dat er een vijf-cent-muntje in een bak met beleg terecht was gekomen. En dat muntje zat dus op een gegeven moment bij iemand op haar broodje. Oké, dat is een fout dus excuses aangeboden en haar met spoed een nieuw broodje laten brengen. Toen ik aan het einde met haar wilde afrekenen, wilde ze toch eigenlijk nog wel haar geld terug of een tegoedbon... Terwijl ze dat tweede broodje gewoon opgegeten had...
quote:april88 schreef op 28 november 2016 @ 11:12:

Ooh ik heb zo op dit topic gewacht!

Ik werk nu bijna 7 maanden bij een bekend geel/blauw woonwarenhuis op de klantenservice

In deze periode al 3 x beveiliging erbij moeten roepen om extreem woedende klanten naar buiten te begeleiden.

En nee niet omdat ik zo onvriendelijk was.

Situatie 1: druk, veel wachtenden en ik kom net terug van etenspauze. Dus start mijn computer op en ineens staat daar een briesende klant (zonder nummer) dat ik hem ga helpen en wel nu. Dus ik leg heel rustig uit dat het zo niet werkt, maar dat als hij even wil wachten op zijn beurt dat ik dan ga kijken wat ik allemaal voor hem kan doen- en in ons geval is dat vaak heel veel tot aan hoge reiskosten en ongemaksvergoedingen aan toe. Nee jij gaat mij godverdomme nu helpen en anders haal je je manager maar. Manager hoorde het al en vertelde hem hetzelfde. We gaan nl niet iemand eerder helpen omdat hij harder schreeuwt dan de zich wel gedragende klanten die eerder aan de beurt zijn dan hij. Slaat hij haar toch vol op haar arm , om zich vervolgens om te draaien naar mij en keihard te gaan rammen op mijn computer. Beveiliging erbij en hup klant die winkel uit.

Situatie 2: 2 dames komen met een werkblad wat volgens hen verkeerd is gezaagd in de fabriek en ze willen dit terugbrengen, maar het was overduidelijk dat dit niet fabrieksmatig was gebeurd. Ze hadden dit gewoon zelf gedaan en het was ook nog eens minstens 3 jaar oud. Ze hadden gewoon het werkblad opniEuw gekocht en geprobeerd hun oude terug te brengen. Wij hen uitgelegd dat wij het niet gingen ruilen. Werden ze toch woest en schreeuwen dat wij er van genoten he en dat wij het leuk vonden om hen zo te behandelen. Naast het feit dat dit gewoon onder fraude valt was het geen leuk gedrag.

Situatie 3: man had een kastje gekocht en deze was binnen de garantieperiode stuk gegaan. Dus hij komt ermee aan en ik geef aan dat wij hem kunnen voorzien van hetzelfde kastje , maar dan uiteraard nieuw. Nou hij wilde liever een ander. Ook prima meneer, welke zou u dan willen? Ik leg uit dat indien het nieuwe kastje goedkoper is hij het prijsverschil terugkrijgt, maar indien duurder hij dit prijsverschil zal moeten bijbetalen. Nou toen ging hij echt enorm uit zijn stekker. Hij wilde nl een kastje van 100€ duurder dan hetgeen waar hij garantie op had en hij zou geen cent betalen anders zou hij wel even de kast door de winkel gaan smijten en bijbehorende verwensingen naar mij.

Verder hebben we dagelijks mensen die ons proberen op te lichten. Nieuw kleed kopen en hun oude kleed(vaak niet eens van onze winkel) proberen terug te brengen met deze bon. Oude kasten in een verpakking van onze winkel stoppen en proberen terug te brengen(zonder bon krijg je toch weer een tegoedpas mits verpakking) en ga zo maar door.

Ook dagelijks hebben we mensen die hun garantie proberen te claimen zonder ook maar enig bewijs van aanschaf(bon, vrachtbrief, bankafschrift, orderbrief) en dan roepen ja maar ik heb 5 jaar garantie! Ja maar we verkopen dit product al 10 jaar en ik kan nergens mee zien of u dit vorig jaar heeft gekocht of 6 jaar geleden. Krijg altijd de vraag of ik dan al mn bonnen bewaar. Nou ja, wel van producten waarop ik langdurig garantie heb ja.

En de laatste welke we ook vrijwel dagelijks meemaken. We hebben een 365 dagen retour beleid, mits ongebruikt. Indien gemonteerd hebben ze een tijd van 3 maanden om het terug te brengen. ik krijg regelmatig te horen maar ik heb toch een jaar?? En ook komen er mensen na meer dan een jaar met een gemonteerd product terug: ja het past toch niet in mijn inrichting, ja mn nieuwe partner is te lang voor de tafel, ja al mn papieren passen er niet in. En het dan raar vinden als we het weigeren.Wat leuk! Daar werk ik ook! Nog niet bij de klantenservice, dat heb ik nog een beetje afgehouden, want inderdaad sommige verhalen. Maar bij de kassa maak je ook wat mee
Mijn zusje is bankmedewerker en wordt regelmatig bedreigd en uitgescholden. Zelfs af en toe onder begeleiding naar haar auto gebracht. Soms is ze echt totaal van slag omdat ze het iedere keer weer meemaakt en het wordt met de jaren steeds erger.
quote:Falathiel schreef op 28 november 2016 @ 12:46:

[...]

Wat leuk! Daar werk ik ook! Nog niet bij de klantenservice, dat heb ik nog een beetje afgehouden, want inderdaad sommige verhalen. Maar bij de kassa maak je ook wat mee

Wat leuk! Welke vestiging? Er zijn gelukkig een hoop leuke en lieve klanten ook, en heel gezellige collega's! De afwisseling en soms de spanning ;) vind ik heerlijk!

En dat je bij de kassa ook al genoeg meemaakt geloof ik meteen! Voorafgaand aan mijn begin bij de klantenservice moest ik 4 dagen kassa draaien waaronder 1 dag van 11-8.. Toen ik vebolgens door de leidinggevende om 8 uur er af werd gehaald werd een klant enorm boos. Het was druk en wij als winkel waren tot 9 uur open dus ik moest gewoon tot 9 uur werken. Dat je te maken hebt met diverse roosters en uren kwam niet in haar op.
quote:april88 schreef op 28 november 2016 @ 13:44:

[...]

Wat leuk! Welke vestiging? Er zijn gelukkig een hoop leuke en lieve klanten ook, en heel gezellige collega's! De afwisseling en soms de spanning ;) vind ik heerlijk!

En dat je bij de kassa ook al genoeg meemaakt geloof ik meteen! Voorafgaand aan mijn begin bij de klantenservice moest ik 4 dagen kassa draaien waaronder 1 dag van 11-8.. Toen ik vebolgens door de leidinggevende om 8 uur er af werd gehaald werd een klant enorm boos. Het was druk en wij als winkel waren tot 9 uur open dus ik moest gewoon tot 9 uur werken. Dat je te maken hebt met diverse roosters en uren kwam niet in haar op.Vestiging in stad die met de A begint. Maar jij draait eigenlijk alleen klantenservice begrijp ik? Wat grappig, bij ons begin je met kassa, smaland en karren en daarna kan je opgeleid worden voor de klantenservice en afhalen goederen. En dat is ook als je iemand voor pauze overneemt. 'Ja kun je niet gewoon een extra kassa openen, je ziet toch dat het druk is'. 'Ja mevrouw dat zie ik, helaas moeten wij ook af en toe een kwartiertje pauze houden, excuses voor het ongemak'. Achja, gelukkig is het merendeel aardig en vrolijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven