Werk & Studie alle pijlers

Onbeschoft winkelend publiek

25-11-2016 21:53 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de rottigste opmerking of klant die jij (vroeger) bij je bijbaantje hebt gehad?





TO trapt wel af: iemand die zei dat ik mijn haar lichter moest verven want 'zo leek ik op een Turk'. Ik vroeg vervolgens wat er mis met Turken was? En die vrouw stond met een mond vol tanden.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:Starshine-2 schreef op 25 november 2016 @ 22:53:

[...]



Hufter-en. R zit niet in t kofschip. Dus het voltooid deelwoord is met een d.

Verhufterd.



Verpaupert is dus ook met een d.



Je kan het ook achterhalen door het woord te verlengen. De verhufterDe maatschappij. De verpauperDe buurt.Het is tegenwoordige tijd dus het is beiden met een T
Alle reacties Link kopieren
quote:Zaphyra schreef op 25 november 2016 @ 22:34:

Ik ben wel eens bedreigd omdat ik een mevrouw (met hoofddoekje) wilde laten betalen voor eierdoosjes (die wij zelf ook in moesten kopen). Ze sprak gebrekkig Nederlands, haar dochter van rond de 16 (ik was w0 of 21) begon zich ermee te bemoeien en vooral te zeggen dat ik respect moest hebben!! Ik bleef uiteraard gewoon rustig, maar toen even later de grote volwassen neef aan kwam in de winkel en begon te dreigen, heeft mijn collega ingegrepen en gezegd dat ze de politie zou bellen en noteerde zijn kenteken.



Heb ook in de kroeg gewerkt. Paar jaar geleden met Koninginnedag, 3 rijen dik aan de bar, benen onder mijn lijf uit aan t lopen. Duwt iemand zijn hand in mijn gezicht en roept 4 bier! 4!

Heb eerst alle andere gasten geholpen, tien de jongen een preek gegeven... en daarna pas zijn 4 biertjes getapt. Ik heb wel excuses van hem gekregen



Hier ook horeca ervaring vanuit het verleden. Mijn stelregel was altijd : hoe harder je blért en over de bar hangt, hoe langer je wacht. 'Ja maar hij bestelde pas na mij!! Ik was veel eerder!!!!'

'Klopt, maar jij schreeuwt en hij niet'.

Uiteindelijk wisten mensen het wel (vaak dezelfde klanten). Soms moet je ze een beetje opvoeden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit allemaal zo lees is er maar één conclusie mogelijk: geen wonder dat ik een mensenhater ben.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
quote:maritk schreef op 26 november 2016 @ 21:10:

Als ik dit allemaal zo lees is er maar één conclusie mogelijk: geen wonder dat ik een mensenhater ben.Dan moet je vooral dit topic niet lezen, is niet goed voor je vertrouwen in de mensheid.
Alle reacties Link kopieren
laatst iemand die zijn kauwgom op een lege schotel legde, 'leg u daar nu uw kauwgom op neer?!?!?" u kunt ook gewoon vragen naar een prullenbak.



wanneer het druk is eerder geholpen willen worden omdat ze te weinig tijd hebben, uit leggen dat ze niet de enige zijn en er bonnen liggen en geen uitzondering maken.



iemand werd niet geholpen zoals ze wilde dus trok ze een kast met vazen omver om te laten zien dat ze boos was. Die mocht met ome agent mee naar het bureau



een hele familie, oma, vader moeder en kinderen die op jat tour waren met grote tassen, op heterdaad betrapt en mochten ook mee naar het bureau
Alle reacties Link kopieren
In mijn winkeltijd ook vaak de neiging om de klanten met hun knar tegen de kassa te beuken moeten onderdrukken. Wat kunnen mensen toch gigantisch irritant zijn. Vooral de categorie tussen de 50 en 70 jaar. Ze denken echt alles te kunnen maken. Spullen omruilen zonder bon, een bende maken van de afdeling en het dieptepunt: zeuren om korting op een multomap met een paar lutele krasjes erin terwijl de vliegtuigen een uur daarvoor de twintowers waren ingevlogen. Amerika stond in brand, duizenden doden, heel veel gewonden en dan gaan zeuren om korting......Sorry en dan moet je nog beleefd blijven ook nog
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Mutsje

Ja, heel herkenbaar. Vooral de Vut leeftijd van rond de 60. Ha, ben ik zelf ook. Maar het is echt waar.

Ook dat gezeur over kleinigheden klopt.

Jonge mensen zijn meestal heel soepel, en hele oude mensen zijn vaak gewoon lief en dankbaar als je wat extra doet.

Ik had een keer een oudere vrouw van in de 80, en ze wilde een strijkplank. Niet zo'n dure hoor! Zei ze.

Want zo lang ga ik ook niet meer mee. Ik moest haar gewoon even vastpakken, had haar bijna geknuffeld.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ja, de babyboomers zijn echt verschrikkelijk. Is echt die generatie hoor. Ondankbare onbeschofte vlerken zijn het.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 26 november 2016 @ 10:17:

[...]





Serieus??? Een klap van een klant?

Ik ben ooit tegen de kast geduwd door een klant, toen ik tussen hem en mijn collega sprong. Hij greep die collega bij de keel. En mijn collega die er weer tussen kwam, heeft vechtend op de grond gelegen met hem dat heeft hem wel een winkelverbod opgeleverd en gedoe met de politie uiteraard.

En waarom? Omdat mijn collega aangaf dat er een deel van zijn bestelling was binnengekomen en hij dat ging klaarmaken om af te leveren en dat de rest nog zou volgen...
Alle reacties Link kopieren
Ook een keer een klant die met een valse visakaart wilde betalen. Ik kreeg een melding op het scherm dat we contact op moesten nemen met visa, en de klant in de winkel moesten proberen te houden. Met een smoesje naar kantoor gelopen met de kaart , daar gebeld met visa.

We moesten de kaart doorknippen en de politie bellen. Dit moesten we dus duidelijk maken aan de spaanstalige man. Die ging helemaal door het lint. Mannelijke collega erbij, en die werd door de man helemaal over de balie heen getrokken. De politie kwam 10 minuten later, en hebben die man mee genomen.Enige leuke hieraan was dat we van Visa 100 euro hebben gekregen voor in de personeelspot.

Was mijn eerste werkdag daar.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel op grote feesten en festivals gewerkt, waarbij sommige veel drugs gebruikt werd. Hoe later op de dag hoe meer mensen eruit zagen als zombies en zich ook zo gingen gedragen. (beste anti-drugs voorlichting die je kan krijgen )



Een vrouw helemaal panisch van haar eigen schaduw waardoor ze maar achtervolgt werd en elke keer hard voor weg ging rennen.



Jongen waarvan hij en zijn vriendin overduidelijk drugs gebruikt hadden werd heel boos op mij omdat ze de ehbo niet konden bereiken, was aan het einde van het festival. 'iemand heeft iets in haar drankje gedaan' ja tuurlijk. Ze was aanspreekbaar en voelde zich niet goed, heb gedaan wat ik op dat moment kon doen, water gegeven en een kratje op op te zitten. Maar hij bleef maar door razen.



Mijn eerste bijbaantje was in een winkel waar veel toeristen kwamen, ik was 15 en sprak een klein beetje verkoop Duits. Wanneer er mensen naar binnen kwamen begroete ik ze, 'goede morgen', WAS ICH NICHT VERSTEHE ICH BIN DEUTSCH, okeeeeee.

Of mensen die geen Nederlands of Engels spreken die in 'gebaren taal' gaan spreken, dat ze een product aanwijzen en dan met hun vingers de hoeveelheid aangeven. Daar heb ik z'n hekel aan. Grappige is trouwens dat NLers op hun vingers tellen en beginnen met de wijsvinger als '1', wijs- en middelvinger '2' maar Fransen, hun duim als '1' hebben dus dan ging het vaak niet goed
Totaal off topic maar ik ken niemand die bij op zijn vingers tellen begint met zijn wijsvinger. Het is duim, wijsvinger, middelvinger en zo het rijtje af.
quote:MinkeDeWit schreef op 27 november 2016 @ 11:07:

Totaal off topic maar ik ken niemand die bij op zijn vingers tellen begint met zijn wijsvinger. Het is duim, wijsvinger, middelvinger en zo het rijtje af.Inderdaad
quote:MinkeDeWit schreef op 27 november 2016 @ 11:07:

Totaal off topic maar ik ken niemand die bij op zijn vingers tellen begint met zijn wijsvinger. Het is duim, wijsvinger, middelvinger en zo het rijtje af.

Niet bij het aanduiden van een hoeveelheid.

Dan is wijsvinger 1.
Ik begin met wijsvinger en duim als laatste ;) Nooit opgevallen trouwens.



- Klanten die verwachten dat ik een uur voor sluitingstijd nog hun speciale brood heb en dan woest worden als dat niet zo logisch is

- Klanten die boos doen als iets in de oven zit (over 2 min klaar) is, want nee, het moet NU beschikbaar zijn

- Met gebroken etenswaren aankomen en boos worden als wij weigeren om er korting op te geven (dit wordt 's ochtends of 's avonds gecontroleerd en dan prijzen we dingen af, anders kan iedereen etenswaren kapot maken en korting eisen)

- Klanten die geen fatsoenlijke omgangsregelingen kennen. Ik wil je best helpen, maar een goedemorgen/middag/avond kan er toch echt wel vanaf (gebeurt meestal ook wel als ik nadrukkelijk eerst goedemorgen/middag/avond zeg)



Oh, en bij ons in de winkel heeft er echt wel iemand een klap van een klant gehad (die was betrapt op diefstal), stond op camera, dus het kon nog terug bekeken worden



Nog zoiets, ik kan echt niet met mijn hoofd bij dat mensen gekoelde producten terug leggen in een schap dat geen koeling is. Ik snap dat echt niet. Ik kan op die manier de producten weggooien en ik vind het zulk onbeschoft gedrag!!!

Of mensen die denken dat ze producten in hun karretje kunnen optrekken en opeten voordat ze betaald hebben (geldt ook voor kinderen sussen, wacht hier even 5-10 min mee ofzo!)



Verder is het erg leuk om in een winkel te werken!!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mietrot schreef op 26 november 2016 @ 15:46:

Mijn vader verkocht ooit een klant een loupe.

De loupe (vergrootglas) was bedoeld voor haar moeder.

Moeder kon door haar leeftijd de krant niet goed meer lezen ...



Mijn vader zegt nog "als het toch niet blijkt te lukken, kom je maar terug."

(Lees: Liefst binnen de 14 dagen, al doet mijn vader niet moeilijk als ze pas na 3 of 4 weken komen.)



3 of 4 maand later staat de vrouw terug in de winkel.

Met een loupe die duidelijk zware gebruikssporen heeft.

"Ja, je had toch gezegd dat we mochten terugkomen."

"Moeder is vorige week gestorven en we zijn dus niets meer met dit ding en we willen ons geld terug."

En kwaad dat ze werd dat mijn vader de loupe niet terug wou aannemen en ze haar geld niet terug kreeg ...



Natuurlijk vreselijk voor de vrouw en de familie dat hun dierbare moeder is overleden.

Maar zoiets doe je toch gewoon niet ???

Je brengt toch ook niet alle kleding die moeder nog gekocht heeft het laatste jaar terug naar de winkel?

Of haar boodschappen?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren in de Appie:



Ik zie twee lege Activia potjes met lepel er nog in, tussen het bier liggen. Neem dat gewoon mee en reken het af!



Tussen de koeken zag ik een pak yoghurt staan.

Die kun je dus ook wel weer weggooien straks.



Sommige mensen zijn zo asociaal.
Alle reacties Link kopieren
Klanten bij de kassa die geen woord tegen je zeggen.



'Goedemorgen!'

'...'

'Dat wordt dan ** euro alstublieft.'

'...' en geeft bedrag

'Dankuwel, dan krijgt u ** van mij terug' *telt terug*. 'Tot ziens!'

'...'



Kost niks om je mond open te trekken en er minimaal een hallo uit te krijgen. Ik vertik het daarom soms om je nog vrolijk te helpen. Ik help je en daarmee is het gezegd, een tot ziens krijg je van mij dan ook niet meer. Je krijgt terug wat je geeft in dat geval.



Of mensen die met 30+ producten bij de zelfscan aan komen zetten terwijl er op het bord heel duidelijk staat dat het maximaal 15 producten mogen zijn. Of producten meenemen dat showmodellen zijn wat soms ook megagroot op het product is aangegeven of doormiddel van een kaartje met de informatie en prijs van het product en dan boos worden dat ze het niet mee mochten nemen terwijl er bij het showmodellen genoeg ligt die je wél gewoon mee mag nemen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt allemaal, en is ook niet goed te praten, maar het winkelpersoneel kan er soms ook wat van.



En paar voorbeelden van hier:

En waarom mag ik mijn hongerige kind niet alvast een krentenbol uit het zakje geven? Das toch voor iedereen fijner?! Snap ook niet zo goed wat het probleem is. Als de overige drie langs de kassa gaan wordt die vierde ook echt wel in rekening gebracht en betaald.



En waarom verwacht je van iemand die Frans spreekt dat ie het Nederlands voldoende beheerst om een compleet boodschappenlijstje af te werken? Hoeveel Nederlanders moeten zich op vakantie in Frankrijk of Spanje zich niet redden met gebarentaal en tellen op de vingers? Jij bent wel meteen overal de taal machtig????
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 27 november 2016 @ 13:00:

Klopt allemaal, en is ook niet goed te praten, maar het winkelpersoneel kan er soms ook wat van.



En paar voorbeelden van hier:

En waarom mag ik mijn hongerige kind niet alvast een krentenbol uit het zakje geven? Das toch voor iedereen fijner?! Snap ook niet zo goed wat het probleem is. Als de overige drie langs de kassa gaan wordt die vierde ook echt wel in rekening gebracht en betaald.



En waarom verwacht je van iemand die Frans spreekt dat ie het Nederlands voldoende beheerst om een compleet boodschappenlijstje af te werken? Hoeveel Nederlanders moeten zich op vakantie in Frankrijk of Spanje zich niet redden met gebarentaal en tellen op de vingers? Jij bent wel meteen overal de taal machtig????Dit vind ik altijd zo raar. Je gaat toch ook niet alvast een fles drinken openen, omdat je zo'n dorst hebt? En jij brengt het misschien in rekening, maar zullen vast mensen zijn die dat niet doen. Ik snap het wel als winkelpersoneel je daarop aanspreekt. Neemt gewoon zelf iets mee als je weet dat je kind honger kan krijgen? En geef dat dan.
Ik werkte bij een bekend pretpark en had ballonnendienst, wat inhield dat ik met een tros heliumballonnen het park door moest lopen. Nu ben ik van mijzelf echt niet dik (en al was ik dat wel, dan was de volgende gebeurtenis alsnog reuze ongepast geweest).

Ik liep daar dus met mijn ballonnen door het park, zegt een oude tang tegen zijn kleinzoon: 'Kijk, dat meisje is véél te dik! Anders was ze wel weggevlogen, met al die ballonnen!'



Alle reacties Link kopieren
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 27 november 2016 @ 13:00:



En waarom verwacht je van iemand die Frans spreekt dat ie het Nederlands voldoende beheerst om een compleet boodschappenlijstje af te werken? Hoeveel Nederlanders moeten zich op vakantie in Frankrijk of Spanje zich niet redden met gebarentaal en tellen op de vingers? Jij bent wel meteen overal de taal machtig????ik lees nergens dat ik dat verwacht van een Frans sprekend iemand. Maar als iemand zijn mond niet kan open doen in een klantgesprek en alles in gebaren doet dan wordt ik daar een klein beetje agressief van. Je kan toch minimaal hallo, hello, bonjour zeggen, of dank u, thank you, merci? Ik ben zeker niet overal de taal machtig, ,maar ik ga een verkoper in het buitenland niet negeren als ik de taal niet machtig ben dan antwoord ik in het Engels.
Mjoah, of het onbeschoft onder de noemer onbeschoft valt, betwijfel ik, maar ik vond het altijd wel heel vervelend: klanten die aan me zaten. Gaande van mijn haar ("IS DAT ECHT?" Eh, ja. Laat nu maar weer los?) tot de ketting die rond borsthoogte hing vastpakken of een hand op mijn heup leggen. Ik houd wel van een beetje persoonlijke ruimte.



De vreemdste blijft wel toen ik niet hoefde te werken en even een collega kwam begroeten. Ik stond daar rustig en een klant die iets op de onderste rij uitzocht, besloot mijn enkel te strelen. Ik dacht dat het een beestje was, keek naar beneden en zie die hand bij mijn enkel. Mijn collega zat ook verbijsterd te staren. Ik ben maar snel weggegaan om te genieten van mijn verlof.
Mijn pijnlijkste ervaring was toen ik als kassière een mevrouw netjes vroeg om haar zak aardappelen, die onderop haar kar lag, op de band te leggen. Ik kreeg die zak op mijn handen gesmeten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Potato schreef op 27 november 2016 @ 20:08:

Mijn pijnlijkste ervaring was toen ik als kassière een mevrouw netjes vroeg om haar zak aardappelen, die onderop haar kar lag, op de band te leggen. Ik kreeg die zak op mijn handen gesmeten.Waarom? Wilde ze die jatten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven