Werk & Studie alle pijlers

Onbeschoft winkelend publiek

25-11-2016 21:53 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de rottigste opmerking of klant die jij (vroeger) bij je bijbaantje hebt gehad?

TO trapt wel af: iemand die zei dat ik mijn haar lichter moest verven want 'zo leek ik op een Turk'. Ik vroeg vervolgens wat er mis met Turken was? En die vrouw stond met een mond vol tanden.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Tvp
Wat ik eigenlijk ook best storend vind, is als de medewerkers staan te roken voor de ingang van de winkel.

Van de week bij de etos, de winkel was nog niet open, was vijf voor negen ofzo, staan er twee nog ffpaffen voor de deuren.

Toen ik naar binnen wilde stonk het nog.

Getsie, ben niet super anti-rook, maar zo sochtends vroeg vind ik het zooo vies ruiken.

Ga dan ff verder weg staan of aan de achterkant ofzo.
quote:missmanhattan schreef op 01 december 2016 @ 06:56:

Wat ik eigenlijk ook best storend vind, is als de medewerkers staan te roken voor de ingang van de winkel.

Van de week bij de etos, de winkel was nog niet open, was vijf voor negen ofzo, staan er twee nog ffpaffen voor de deuren.

Toen ik naar binnen wilde stonk het nog.

Getsie, ben niet super anti-rook, maar zo sochtends vroeg vind ik het zooo vies ruiken.

Ga dan ff verder weg staan of aan de achterkant ofzo.Oo eigenlijk hoort dit in het andere topic Sorry!
Zeikerd.
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 28 november 2016 @ 17:13:

[...]

Nee dus. Nu zijn mijn prinsjes ondertussen al groot, dus het speelt niet meer zo, maar die gave had ik dus niet. En mijn kinderen reageren nogal slecht op honger dus dan was de keuze een jengelend lastig kind mee op sleeptouw of eentje die tevreden in zijn karretje alvast een krentenbolletje zit weg te happen. Dat was voor mij geen groot dilemma.

Verpakking openscheuren ook is overigens ook zwaar overdreven. Die dingen zitten in zo'n zakje met clip.Kunnen ze echt geen kwartier wachten?
Ik had vroeger standaard doosjes rozijnen in de tas. Altijd makkelijk onderweg wanneer ze trek kregen.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Ik heb nog niet alles gelezen, maar er gaan zoveel dingen door mijn hoofd dat ik wel even een bijdrage doe;

- Ik werkte in een café, zegt vader tegen zijn zoon; "doe maar goed je best op school anders kom je nog terecht zoals zij." Ik heb geantwoord dat hij dan toch niet verkeerd terecht was gekomen aangezien ik manager van het café was naast mijn universitaire studie. Edit: Mijn collega die er haar beroep van heeft gemaakt antwoordde in zo'n geval altijd dat ze tenminste werkte voor haar geld. Zo heeft iedereen zijn redenen om ergens te werken, geen enkele reden dus om op iemand neer te kijken.

- In een winkel op het station: al bellend geld naar je smijten en dan een woord grommen waaruit ik mag opmaken wat die persoon wil hebben. (Altijd vriendelijk gevraagd wat de persoon wilde) Mijn leidinggevende weigerde zelf om bellende mensen te helpen, als ze geen tijd voor haar hadden dan had zij ook geen tijd voor hen.

- In een winkel op het station een klant die zich staat af te trekken en als je hem dan betrapt boos wordt op jou.

- In een winkel op het station telefoonkaarten verkopen waarbij je aangeeft dat die niet geruild kunnen worden. Klant komt terug een half uur na aankoop dat de kaart het niet doet. Ik geef aan dat we het niet terug kunnen nemen, maar ik heb wel een telefoonnummer van de maatschappij waar hij naartoe kan bellen (eventueel met onze telefoon). Klant wordt boos en zegt dat hij me wel gaat opwachten na werktijd om het geld terug te krijgen.
quote:pipootje schreef op 01 december 2016 @ 12:24:

[...]

Kunnen ze echt geen kwartier wachten?

Geen idee. Maar zoals ik al aangaf is het in onze supermarkt totaal geen probleem. Dus waarom moeilijk gaan doen met kind dat honger heeft en eten ziet.

Niet mijn keuze.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Vaak genoeg gezien dat mensen boos worden op caissières omdat de kassa de korting niet rekent. Ze zouden de prijzen niet goed intikken, terwijl de caissières scannen?
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 27 november 2016 @ 21:01:

Och toch als ik zakje krentenbollen wil jatten ga ik ze echt niet eerst in de winkel opeten hoor.

En een fles frisdrank in de winkel opdrinken? Ach nog nooit over nagedacht. Pakje Wicky misschien wel.

En ik zie niet in waarom ik eten zou moeten meenemen, ik ga toch juist naar de winkel om het te kopen.

Ja prima als jullie het niet zien zitten, dat boeit mij eigenlijk niet zo heel erg veel. Het ging er mij meer om dat als het personeel onbeschoft is, de klanten er ook niet vriendelijker op worden. Zal andersom ook vast wel zo werken, maar ik neem aan dat het de bedoeling dat goed winkelpersoneel voldoende professioneel is om daar boven te staan....

Super asociaal. Van jou dus.

Vind het echt ordinair om verpakkingen open te rukken in de winkel zonder dat het betaald is.
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 01 december 2016 @ 19:19:

[...]

Geen idee. Maar zoals ik al aangaf is het in onze supermarkt totaal geen probleem. Dus waarom moeilijk gaan doen met kind dat honger heeft en eten ziet.

Niet mijn keuze.Je kind leren geduld te hebben?
quote:-NummerZoveel- schreef op 30 november 2016 @ 19:31:

[...]

Zolang de spullen niet afgerekend zijn, zijn ze van de winkel, en mag de winkel regels stellen over wat er wel en niet mee mag gebeuren. Het is dus helemaal niet aan de ouder om daar zelf over te beslissen. Deze winkel spreekt deze moeder er nu op aan dat ze nog niet afgerekende spullen niet in de winkel mag gebruiken (zoals dat in vrijwel alle winkels geldt. En dat is ook niet zo gek, als je bedenkt dat er meer mensen niet dan wel afrekenen voor reeds genuttigde waren). En daar is deze moeder vervolgens zo verontwaardigd over dat ze er op internet zelfs schande van spreekt. Snap jij echt niet wat er slecht is aan dit verhaal? Deze moeder maakt een flinke denkfout en geeft ook nog eens het verkeerde voorbeeld aan haar kind(eren)!1+ en los daarvan het is rete asociaal
Relax we're all crazy, it's not a competition
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 01 december 2016 @ 19:19:

[...]

Niet mijn keuze.Dan moet je je kind voederen voordat je naar de supermarkt gaat. Het komt echt heel asociaal over.
quote:Weir schreef op 02 december 2016 @ 09:32:

[...]

Dan moet je je kind voederen voordat je naar de supermarkt gaat. Het komt echt heel asociaal over.

Dat kan. En ze kregen (want zoals ik al zei, ligt deze fase al een tijdje achter ons) ook thuis echt wel genoeg te eten, maar die kleintjes van mij kregen nogal eens op de meest onverwachte momenten last van een hongerklap. Daar viel echt niet op te plannen.

En ik vind het verder prima dat jullie dat a-sociaal vinden. Iedereen moet lekker doen waar ie zichzelf goed bij voelt. En ik heb die goedkeuring ook echt niet nodig.

Waar het mij om ging is dat ik als klant in een supermarkt de voorkeur geef aan winkels waar de benadering iets klantvriendelijker is dan in het begin van dit draadje tentoongesteld werd. Chagrijnig personeel lokt chagrijnige klantencontacten uit. Als je een hekel aan mensen hebt moet je niet in een winkel gaan werken.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 30 november 2016 @ 17:54:

[...]

Jij hebt vast heel erg veel ervaring met kinderen Ik wel, heb er vier. En er werd niet gegeten voor dat we hadden betaald. Dan maar jengelen, mijn nee is nee en die is heel duidelijk en niet voor eigen interpretatie door kind geschikt. Het is nog niet van ons voor er betaald is. Echt supersimpel.
Ik heb drie kinderen en ze hebben nog nooit eten tijdens het boodschappen doen gekregen. Nergens voor nodig. Ze hebben nog nooit zo'n honger gehad, ze kregen gewoon thuis ontbijt, lunch, avondeten en tussendoortjes, hoe kan je dan zo'n enorme honger hebben tijdens het boodschappen doen?
Vandaag meegemaakt bij winkel:

Klant komt binnen met afval (verpakkingsmateriaal of zo) in haar hand,

ziet dat er achter de cassiere (die mijn boodschappen aan het afrekenen was) een vuilnisbak staat

en gooit haar afval over de cassiere heen in de vuilnisbak.

Na het afrekenen wilde ik de klant erop aanspreken,

maar de klant (die net binnen was) stond al tegen de cassiere te commanderen dat ze "alfa alfa" nodig had en dat cassiere moest meelopen om het aan te wijzen.

Wat een asociale *@!
quote:Lelietje-van-Dalen schreef op 02 december 2016 @ 10:30:

[...]

Dat kan. En ze kregen (want zoals ik al zei, ligt deze fase al een tijdje achter ons) ook thuis echt wel genoeg te eten, maar die kleintjes van mij kregen nogal eens op de meest onverwachte momenten last van een hongerklap. Daar viel echt niet op te plannen.

En ik vind het verder prima dat jullie dat a-sociaal vinden. Iedereen moet lekker doen waar ie zichzelf goed bij voelt. En ik heb die goedkeuring ook echt niet nodig.

Waar het mij om ging is dat ik als klant in een supermarkt de voorkeur geef aan winkels waar de benadering iets klantvriendelijker is dan in het begin van dit draadje tentoongesteld werd. Chagrijnig personeel lokt chagrijnige klantencontacten uit. Als je een hekel aan mensen hebt moet je niet in een winkel gaan werken.Een hongerklap nog wel. Hoe doe je dat dan als je ergens buiten loopt, in een park of kinderboerderij ofzo? Of ren je dan gauw naar de winkel om je bloedjes van kindjes te voorzien van eten?
Hongerklop? We wonen niet in ethopie!! Gewoon zeiken om 'lekkers' is geen 'Hongerklop' gewoon een moeder die niet echt stevig in haar schoenen staat bijn dreinen en zeuren en ze dan maar hun zin geeft. En ja, het is asociaal. Niet betaald dus niet aankomen, niet van ons
Ik kan er na 16 jaar winkelervaring wel een boekje mee vol schrijven Ik neem er een paar.

Ik, 'goedenmorgen!' tegen klant. Klant: 'Dat bepaal ik zelf wel'. Ja echt.

Het was bijna koninginnedag toendertijd en een klant vroeg of we open waren. Ik zri zoiets als 'ja, ik moet dan ook werken'. Klant: 'Vindt je dat niet erg?'. Waarop ik zei dat ik het wel best vond want dubbel uitbetaald. Waarop klant zei: 'Nouja, zelfs dan zal het niet veel zijn'' Iets in die trant.

En van de week nog. Klant pakt stokbrood. 'Zijn die van vandaag? Euhm ja, we verkopen geen producten van gister. Of van eergisteren. Of van vorige week. Daar begin je dan om 6 uur smorgens met bakken voor. Om zo'n domme vraag te krijgen.
En dat eten in de winkel, ja, dat is iets wat ik elke dag wel zie. Ik heb het nooit gesnapt, vind het bijzonder ordinair. En ja, ik heb zelf een kind, maar no way dat ik die wat in de winkel geef. Eerst betalen en dan is het pas van jou.
quote:speldenkussen schreef op 03 december 2016 @ 09:08:

En dat eten in de winkel, ja, dat is iets wat ik elke dag wel zie. Ik heb het nooit gesnapt, vind het bijzonder ordinair. En ja, ik heb zelf een kind, maar no way dat ik die wat in de winkel geef. Eerst betalen en dan is het pas van jou.Vraag eens aan een diabeet waarom hij begint te eten voordat hij afgerekend heeft in plaats van te wachten tot hij tegen de vlakte gaat door een hypo.
Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 03 december 2016 @ 11:59:

[...]

Vraag eens aan een diabeet waarom hij begint te eten voordat hij afgerekend heeft in plaats van te wachten tot hij tegen de vlakte gaat door een hypo.Ja, want dat is ook een hele vergelijkbare situatie...not.
quote:Bitje93 schreef op 03 december 2016 @ 11:59:

[...]

Vraag eens aan een diabeet waarom hij begint te eten voordat hij afgerekend heeft in plaats van te wachten tot hij tegen de vlakte gaat door een hypo.De meeste diabeten zijn wel voorbereid hoor, die gaan echt niet elke dag een winkel in om daar verpakkingen open te scheuren. Degenen die dat doen zijn meestal of aso's of ouders wiens kinderen nooit nee horen.
quote:speldenkussen schreef op 03 december 2016 @ 09:08:

En dat eten in de winkel, ja, dat is iets wat ik elke dag wel zie. Ik heb het nooit gesnapt, vind het bijzonder ordinair. En ja, ik heb zelf een kind, maar no way dat ik die wat in de winkel geef. Eerst betalen en dan is het pas van jou.Zeikerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven