Werk & Studie alle pijlers

Onder niveau functioneren

19-05-2020 13:09 54 berichten
Ik heb een baan op WO-niveau, maar de taken die ik uitvoer zijn zeker niet op dat niveau. Ik vind dat niet erg, ik kan en wil gewoon niet anders. Maar directeur vindt me niet goed genoeg, wat ik ook begrijp. Ik voel me daar ook heel schuldig over. Direct leidinggevende is overigens heel tevreden over me. Ik ben al wat ouder, heb nu heel specifiek werk wat ik op zich leuk vind en een nieuwe opleiding zie ik echt niet zitten.

Ik voel me altijd zo alleen en anders hierin, zijn er mensen die dit herkennen? Hoe gaan jullie ermee om?
anoniem_637004a1eb371 wijzigde dit bericht op 21-05-2020 13:32
16.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spelen er nou twee dingen? Dus je hebt een baan onder niveau, ookal is het in principe een functie op jouw niveau? Maar je vindt het niet erg dus eigenlijk is dat geen probleem?

En het andere probleem is dat de directeur je niet goed genoeg vindt?

Ik snap niet zo goed waar het probleem nou zit. Ben je tevreden of niet?
Als je directeur niet tevreden is dan kan dat verschillende redenen hebben. Daar kunnen wij hier niets over zeggen natuurlijk.
Emboldened by the flame of ambition
Wat bedoelt de directeur precies, weet je dat? Vindt hij / zij dat je overbetaald wordt?
Probeer te leren om er schijt aan te hebben. Jij werkt met plezier en wat een ander denkt of verwacht doet er toch niet toe ??
Wordt je wel betaald als wo-er?
Dan snap ik het wel.
gizzmo-returns schreef:
19-05-2020 13:19
Wordt je wel betaald als wo-er?
Dan snap ik het wel.
Goeie
Alle reacties Link kopieren
En je bent al wat ouder? Kom je uit 89? Ik dacht dat je ergens in de 50 was bij een dergelijke opmerking en al 25 jaar in het vak zat.
Emboldened by the flame of ambition
Ja sorry voor het warrige verhaal. Mijn functie is WO-niveau, maar de taken die ik uitvoer niet. We zijn heel vrij in het kiezen van de taken, anderen met dezelfde functie nemen vaker de moeilijkere en uitdagende taken voor hun rekening. Ik juist de wat makkelijkere taken. Leidinggevende vindt dit helemaal prima en ik zelf ook, maar daardoor voel ik me wel vaak schuldig en minder goed dan de rest. Directeur vindt dat ik meer op de hoogte moet zijn van ontwikkelingen in het vakgebied, klanten werven, dat soort dingen. Dat zit niet in me.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-05-2020 13:19
Wordt je wel betaald als wo-er?
Dan snap ik het wel.

Maar als het bedrijf ook de taken van de functie bepaalt, dan is dit toch een probleem van het bedrijf?
Dan moeten ze óf de functie lager waarderen (en betalen), óf de taken op een hoger niveau brengen.

Dat heeft dan niks met TO te maken.
Tenzij TO er de kantjes vanaf loopt en haar taak niet goed uitvoert.
Ik ben 40 en bijna 20 jaar in dezelfde functie
Alle reacties Link kopieren
Je wilt dus een baan op lager niveau zeg je? Maar je baan die je nu hebt is al lager dan wo-niveau, dus je hebt nu een baan op hbo-niveau? Dus je wilt graag een baan op mbo-niveau? Want je functioneert nu ook niet op hbo-niveau volgens je leidinggevende, en je zegt dat je het daarmee eens bent?

Waarschijnlijk hoef je dan geen andere opleiding te doen hoor. Kijk gewoon rond wat er is.

Als je een andere baan wilt op hbo-niveau, kun je ook rondkijken. Niet voor elke functie heb je een specifieke opleiding nodig, soms vragen ze alleen 'hbo-denkniveau', dus dan kun je zoiets gaan doen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Stella89 schreef:
19-05-2020 13:23
Ja sorry voor het warrige verhaal. Mijn functie is WO-niveau, maar de taken die ik uitvoer niet. We zijn heel vrij in het kiezen van de taken, anderen met dezelfde functie nemen vaker de moeilijkere en uitdagende taken voor hun rekening. Ik juist de wat makkelijkere taken. Leidinggevende vindt dit helemaal prima en ik zelf ook, maar daardoor voel ik me wel vaak schuldig en minder goed dan de rest. Directeur vindt dat ik meer op de hoogte moet zijn van ontwikkelingen in het vakgebied, klanten werven, dat soort dingen. Dat zit niet in me.
Dan zit je in de verkeerde baan, zeker als je hetzelfde verdient als je collega's.
Alle reacties Link kopieren
Aha, dat is dus een ander verhaal.
De taken op wo niveau zijn er wel, maar je hebt er geen zin in.

Dan is het kiezen of kabelen: je gedraaht je naar je functieniveau of je zoekt een andere baan waar je wel op lager niveau kunt functioneren.

3e optie: je zorgt dat je direct leidinggevende achter je staat richting directeur. Maar dat maakt je wel afhankelijk.
Alle reacties Link kopieren
Stella89 schreef:
19-05-2020 13:23
Ja sorry voor het warrige verhaal. Mijn functie is WO-niveau, maar de taken die ik uitvoer niet. We zijn heel vrij in het kiezen van de taken, anderen met dezelfde functie nemen vaker de moeilijkere en uitdagende taken voor hun rekening. Ik juist de wat makkelijkere taken. Leidinggevende vindt dit helemaal prima en ik zelf ook, maar daardoor voel ik me wel vaak schuldig en minder goed dan de rest. Directeur vindt dat ik meer op de hoogte moet zijn van ontwikkelingen in het vakgebied, klanten werven, dat soort dingen. Dat zit niet in me.


Als je WO wordt betaald ben ik Team Directeur. Ik had ook zo’n collega en ik vond het na een tijd echt niet tof dat hij een beetje kon kabbelen terwijl ik en andere collegas de hete kastanjes uit het vuur konden halen, het netwerk hadden etc. Vanwege minder dienstjaren ook voor minder salaris. Was daar echt wel klaar mee toen.
Stella89 schreef:
19-05-2020 13:25
Ik ben 40 en bijna 20 jaar in dezelfde functie
Dat is nog jong!!je moet nog zeker 25 jaar.
Pergamon schreef:
19-05-2020 13:29
Als je WO wordt betaald ben ik Team Directeur. Ik had ook zo’n collega en ik vond het na een tijd echt niet tof dat hij een beetje kon kabbelen terwijl ik en andere collegas de hete kastanjes uit het vuur konden halen, het netwerk hadden etc. Vanwege minder dienstjaren ook voor minder salaris. Was daar echt wel klaar mee toen.
Precies.

Kijk To, als je geen zin hebt in moeilijkere taken of hard werken zoals je collega's is dat helemaal prima. Het is niet verplicht om ambitieus te zijn.
Maar dan wel dezelfde functie en inschaling hebben als jouw collega's dat is niet fair.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 13:33
22.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stella89 schreef:
19-05-2020 13:25
Ik ben 40 en bijna 20 jaar in dezelfde functie

Alsjeblieft zeg, 'ik ben al wat ouder' :facepalm:
Je zit in je comfortzone en hebt geen zin om je te ontwikkelen. Prima, maar dan zit je niet op de juiste plek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook iemand in het team die altijd de makkelijkere klussen doet en meer betaald krijgt omdat hij er al langer werkt. Mij maakt het niet echt uit, kan me voorstellen dat de directeur 'm liever een schaal lager gaat uitbetalen.

Zou je daarmee akkoord gaan? Dat je je functietitel aanpast naar het niveau dat jij wilt en daar ook naar betaald krijgt? Kan me voorstellen dat je daar ook geen trek in hebt hoor, maar dan zul je met die druk van de directeur moeten leven denk ik.
Bubbel° schreef:
19-05-2020 13:30
Alsjeblieft zeg, 'ik ben al wat ouder' :facepalm:
Je zit in je comfortzone en hebt geen zin om je te ontwikkelen. Prima, maar dan zit je niet op de juiste plek.
Eens

Of salaris inleveren
Alle reacties Link kopieren
En je bent nog niet eens halverwege je loopbaan.
Stella89 schreef:
19-05-2020 13:23
Ja sorry voor het warrige verhaal. Mijn functie is WO-niveau, maar de taken die ik uitvoer niet. We zijn heel vrij in het kiezen van de taken, anderen met dezelfde functie nemen vaker de moeilijkere en uitdagende taken voor hun rekening. Ik juist de wat makkelijkere taken. Leidinggevende vindt dit helemaal prima en ik zelf ook, maar daardoor voel ik me wel vaak schuldig en minder goed dan de rest. Directeur vindt dat ik meer op de hoogte moet zijn van ontwikkelingen in het vakgebied, klanten werven, dat soort dingen. Dat zit niet in me.
.
Je zit dus in een uitzonderigspositie (die wellicht zo gegroeid is in 20 jaar)?
Dat betekent dat je met je leidinggevende en je directeur op 1 lijn moet komen en daarnaast is, afhankelijk van de organisatie, het team ook belangrijk. Dit vraagt openheid en overeenstemming.
Ik doe wel echt m’n best altijd, leidinggevende heeft me zelf in die functie gezet. Hij vindt dat ik wel goed functioneer...
Stella89 schreef:
19-05-2020 13:34
Ik doe wel echt m’n best altijd, leidinggevende heeft me zelf in die functie gezet. Hij vindt dat ik wel goed functioneer...
Maar de directeur is de baas...
Ik vind je erg naïef en kinderlijk klinken ondanks je “wo-niveau”..
Alle reacties Link kopieren
Stella89 schreef:
19-05-2020 13:34
Ik doe wel echt m’n best altijd, leidinggevende heeft me zelf in die functie gezet. Hij vindt dat ik wel goed functioneer...

Maar de directeur vindt van niet en zelf geef je ook aan de makkelijkere klussen te pakken. Je doet dus niet waarvoor je wordt betaald. Dat is toch krom en niet helemaal eerlijk naar de collegas die dat wel doen? Mijn voormalige collega vond ook dat hij goed functioneerde. Alle andere collega’s dachten daar alleen anders over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven