Werk & Studie alle pijlers

Onderwijs sollicitatiefrustaties

07-09-2019 10:16 126 berichten
Hallo allemaal,

Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt ivm herkenning.
Ik ben op dit moment heel gefrustreerd, verdrietig, zeg maar gerust ongelukkig.

Ik heb 6 jaar geleden mijn pedagogiek diploma (hbo) behaald. Ik heb kort gewerkt ivm met ziekte en zwangerschap. Vorig jaar heb ik nog een korte lerarenopleiding (kopopleiding) afgemaakt zodat ik ook les kan geven.

Ik woon in Heerlen en ik wil graag het onderwijs in maar ik kan gewoon geen vacatures vinden! In eerste instantie zocht ik specifiek zodat ik ook de kinderen kon wegbrengen en eventueel ophalen maar daar ben ik ook van terug gekomen!

Ik wil gewoon werken! Ik heb het idee alsof ik de boot heb gemist en het helemaal niet meer gaat lukken! Onderwijs zou toch juist easy moeten zijn ivm met het tekort maar de combi pedagogiek met bevoegdheid wordt nergens gevraagd lijkt het.

Ik vind het niet erg om te reizen zolang het maar niet 100 km enkele reis ofzo is.
Ik denk dat ik even van mezelf wilde afschrijven want mijn omgeving wordt ook gek van mij omdat ik hier zo intensief mee bezig ben. Elke dag vacatures checken, tegen iedereen zeggen dat ik werk zoek, somber voelen.

Heeft er iemand hier eventueel tips? Zoals ik al zei vind ik reizen niet erg.
Het VO en MBO hebben mijn voorkeur natuurlijk.
Lastig TO, maar eens met mijn voorgangers. Het is gewoon moeilijk de combi pedagogiek + kopopleiding. Zekr zonder werkervaring in bijvoorbeeld kinderopvang of jeugdzorg.

Ik heb dezelfde route als jou gedaan en ben blijven hangen bij mijn stage. Inmiddels al vijf jaar docent pedagogiek (op een mbo, sector welzijn en ook mentor). Altijd bijbanen gehad in de kinderopvang dus kon ook direct starten met bijvoorbeeld de stagebezoeken. Ik werk in NH en zoek bijvoorkeur in de regio Utrecht maar ook hier zelden een vacture dus ik blijf zitten waar ik zit....

BTW: binnen onze sectoren komen twee vacatures per november!

Maar Heerlen- NH is niet te doen....
Solliciteren schreef:
07-09-2019 19:48
Hoe kom je er nou bij dat ik mijn diploma’s bij een pakje boter heb gekregen of wil krijgen. Volgens mij heb jij de OP niet goed gelezen, ik heb al een volwaardige hbo opleiding gedaan bij een erkende instelling, hogeschool van Amsterdam dus geen nti of loi en dergelijke. Daarnaast is de kopopleiding ook een volwaardige opleiding dus hoe kom je er nou bij dat “mensen” of ik zomaar hun diploma bij een pakje boter hebben gekregen? En natuurlijk ga ik gebruik maken van eventuele vrijstellingen en verkorte opleidingen als ik daar recht op heb. En waarom zou mijn diploma hierdoor minder waard zijn dan een “volwaardig geschoolde docent” zoals jij dat zelf benoemd?! Dus sorry maar hier kan ik dan weer boos om worden, alsof ik mijn diploma dan niet verdien ofzo? Ik krijg vrijstellingen omdat ik mijn competenties al heb behaald en niet om mijn blauwe ogen.
Misschien eerst je spelling- en grammaticakennis bijwerken....
ClaireSophie schreef:
07-09-2019 20:42
Lastig TO, maar eens met mijn voorgangers. Het is gewoon moeilijk de combi pedagogiek + kopopleiding. Zekr zonder werkervaring in bijvoorbeeld kinderopvang of jeugdzorg.

Ik heb dezelfde route als jou gedaan en ben blijven hangen bij mijn stage. Inmiddels al vijf jaar docent pedagogiek (op een mbo, sector welzijn en ook mentor). Altijd bijbanen gehad in de kinderopvang dus kon ook direct starten met bijvoorbeeld de stagebezoeken. Ik werk in NH en zoek bijvoorkeur in de regio Utrecht maar ook hier zelden een vacture dus ik blijf zitten waar ik zit....

BTW: binnen onze sectoren komen twee vacatures per november!

Maar Heerlen- NH is niet te doen....
Als "jou"??? En jij staat echt voor de klas?
ClaireSophie schreef:
07-09-2019 20:42
Lastig TO, maar eens met mijn voorgangers. Het is gewoon moeilijk de combi pedagogiek + kopopleiding. Zekr zonder werkervaring in bijvoorbeeld kinderopvang of jeugdzorg.

Ik heb dezelfde route als jou gedaan en ben blijven hangen bij mijn stage. Inmiddels al vijf jaar docent pedagogiek (op een mbo, sector welzijn en ook mentor). Altijd bijbanen gehad in de kinderopvang dus kon ook direct starten met bijvoorbeeld de stagebezoeken. Ik werk in NH en zoek bijvoorkeur in de regio Utrecht maar ook hier zelden een vacture dus ik blijf zitten waar ik zit....

BTW: binnen onze sectoren komen twee vacatures per november!

Maar Heerlen- NH is niet te doen....
Nee helaas is NH niet te doen voor mij heel spijtig, iedereen bedankt voor jullie inzichten en tips, en voor de anderen die opmerkingen hadden over mijn spelling en grammatica, jullie horen het er is veel vraag naar leerkrachten Nederlands dus sla je slag zou ik zeggen.

Iemand had gevraagd naar mijn droombaan, dat is dan toch leerkracht pedagogiek/omgangskunde/verzorging zijn op een mbo school. Wie weet misschien in de toekomst.
Solliciteren schreef:
07-09-2019 21:07
Nee helaas is NH niet te doen voor mij heel spijtig, iedereen bedankt voor jullie inzichten en tips, en voor de anderen die opmerkingen hadden over mijn spelling en grammatica, jullie horen het er is veel vraag naar leerkrachten Nederlands dus sla je slag zou ik zeggen.

Iemand had gevraagd naar mijn droombaan, dat is dan toch leerkracht pedagogiek/omgangskunde/verzorging zijn op een mbo school. Wie weet misschien in de toekomst.
Al geslagen....... (bevalt uitstekend).
Oja het is niet dat ik helemaal geen ervaring heb, ik heb 2,5 jr gewerkt op een mbo school in Amsterdam als leerlingenbegeleider en daarna nog een halfjaar als gezinswerker. Maar dit is al weer een aantal jaren geleden.
Lacuba schreef:
07-09-2019 21:02
Als "jou"??? En jij staat echt voor de klas?
Ik geef geen Nederlands. Dat doet mijn collega. Dus rot ff lekker op met deze onzinnige post! :bye:
Wat een vriendelijkheid en saamhorigheid :)
ClaireSophie schreef:
07-09-2019 21:12
Ik geef geen Nederlands. Dat doet mijn collega. Dus rot ff lekker op met deze onzinnige post! :bye:
O, dus alleen als je Nederlands geeft moet je de taal beheersen als je voor een klas staat? Bijzonder....
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 07-09-2019 21:14
4.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier eens : (https://www.maandag.nl/vacatures/onderw ... nt=9272643)
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Lacuba schreef:
07-09-2019 21:11
Al geslagen....... (bevalt uitstekend).
Ben je in de docentenkamer ook zo'n zure azijnzeiker? Dolletjes zo'n collega!
Lacuba schreef:
07-09-2019 21:13
O, dus alleen als je Nederlands geeft moet je de taal beheersen als je voor een klas staat? Bijzonder....
Alsof je als docent nooit meer een fout mag maken. Wat een gezeik en gehaktmolen elkaar. Precies wat de niet leuke kant van het onderwijs is.
ClaireSophie schreef:
07-09-2019 21:14
Ben je in de docentenkamer ook zo'n zure azijnzeiker? Dolletjes zo'n collega!
:rofl:

te raak?
Suðri schreef:
07-09-2019 21:15
Alsof je als docent nooit meer een fout mag maken. Wat een gezeik en gehaktmolen elkaar. Precies wat de niet leuke kant van het onderwijs is.
Een foutje/vergissing mag natuurlijk altijd. "Me boek" en "groter als jou" liever niet. Ik zou je ontslaan of niet aannemen...
Lacuba schreef:
07-09-2019 21:18
Een foutje/vergissing mag natuurlijk altijd. "Me boek" en "groter als jou" liever niet. Ik zou je ontslaan of niet aannemen...
Ze staat hier toch niet op het bord te schrijven? Dat gezeik altijd. En maar janken dat de maatschappij zo’n vervelend beeld van de docent heeft. Hoe zouden ze daar nou aan komen.
Suðri schreef:
07-09-2019 21:19
Ze staat hier toch niet op het bord te schrijven? Dat gezeik altijd. En maar janken dat de maatschappij zo’n vervelend beeld van de docent heeft. Hoe zouden ze daar nou aan komen.
Misschien wat minder janken? En iets niet zo snel "gezeik" vinden. Helpt zeker!
anoniem_309825 wijzigde dit bericht op 07-09-2019 21:20
8.27% gewijzigd
Belle73 schreef:
07-09-2019 21:14
Kijk hier eens : (https://www.maandag.nl/vacatures/onderw ... nt=9272643)
Ik heb hier inderdaad veel vacatures gezien, heeft er iemand ervaring met Maandag?
Lacuba schreef:
07-09-2019 21:20
Misschien wat minder janken?
Misschien wat minder arrogantie en de ander ook wat licht in de ogen gunnen.
ClaireSophie schreef:
07-09-2019 21:14
Ben je in de docentenkamer ook zo'n zure azijnzeiker? Dolletjes zo'n collega!
Ach negeer hem/haar gewoon. Moet zich zeker weer even belangrijk voelen, mist dat kennelijk in zijn/haar leven.
Suðri schreef:
07-09-2019 21:21
Misschien wat minder arrogantie en de ander ook wat licht in de ogen gunnen.
Tja, valt allemaal niet mee hè?
Lacuba schreef:
07-09-2019 21:22
Tja, valt allemaal niet mee hè?
Wat valt niet mee?
Solliciteren schreef:
07-09-2019 21:20
Ik heb hier inderdaad veel vacatures gezien, heeft er iemand ervaring met Maandag?
Ja, maar alleen met solliciteren, niet dat ik via ze werk gevonden heb (dat lukte toen toch rechtstreeks) Ze zijn voor jou als werknemer prima, maar ze hebben een wat gladde stijl waar je tegen moet kunnen. Scholen zijn vaak niet gek op Maandag, omdat iemand aannemen via zo'n bureau duurder is, maar ze doen het toch. Je kunt ze altijd benaderen en vragen wat zij voor je kunnen betekenen, dat vinden ze niet gek daar.
Suðri schreef:
07-09-2019 21:22
Wat valt niet mee?
allemaal...
Zeg Lacuba, i'm out! Wat heerlijk als je je zo verheven voelt en speciaal daarvoor inbreekt in dit topic. Dank voor al je adviezen en tips, daar zal TO écht iets aan hebben!

:bye: fijne avond!
ClaireSophie schreef:
07-09-2019 21:24
Zeg Lacuba, i'm out! Wat heerlijk als je je zo verheven voelt en speciaal daarvoor inbreekt in dit topic. Dank voor al je adviezen en tips, daar zal TO écht iets aan hebben!

:bye: fijne avond!
Ach als ze m'n tip haar spelling en grammatica onder de loep te nemen en te verbeteren ter harte neemt zal dat zeker. Graag gedaan TO!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven