Werk & Studie alle pijlers

Oneerlijke situatie ! Wat moet ik doen???

14-08-2018 09:26 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik heb dit keer iets waar niet alleen ik, maar meerdere collega's mee rondlopen.

Ik werk als microbiologisch analist (niveau 4) in het ziekenhuis. Ik heb HAVO gedaan en daarna MLO. Ik werk er nu bijna 2 jaar. In die 2 jaar heb ik al heel wat dingen meegemaakt op deze baan. Ik voel mij hier soms benadeeld en gediscrimineerd en ik ben niet de enige.

Ik ga in september beginnen aan mijn HBO opleiding. Toen ik vorig jaar een functioneringsgesprek had en ik vroeg om 'hogerop te komen' en 'meer taken' zeiden ze dat ze mij alleen de simpele taken konden laten doen van het HBO werk en zelfs al zou ik als volledig HBO analist aan het werk zijn, ik krijg er toch niet voor betaald zonder papiertje..... Zoals het bij elke baan tegenwoordig gaat!

Ik ben 27, maar heb toch besloten daarom door te gaan studeren.. Ik wilde het altijd al, maar heb wat drama in de tussentijd gehad en dacht inmiddels dat ik nu 'te oud' was. Ik ben dus wel van mening veranderd:). Het is nu of nooit.

Nu kom ik bij het probleem.....:

Sinds dit jaar april/mei heb ik een nieuwe collega erbij, leuke vlotte meid van 28 a 29. Ze heeft MLO niv 4 gedaan en haar HBO opleiding propedeuse gehaald, maar kon het niveau blijkbaar niet aan van haar HBO opleiding en is er uiteindelijk mee gestopt. Ze heeft in het verleden (6 jaar geleden) 3 maand stage gelopen in dit ziekenhuis. Dat is nagenoeg niks, maar oke. Verder leuke meid niks tegen haar, maar mijn werkgever heeft haar aangenomen als HLO analist met HLO salaris, maar zonder het papiertje. Niet alleen ik, maar ook een stel andere collega's is erg ontsteld en in shock hierover, want waarom zij wel en ik bijv. niet? Nu is mijn vraag o.a. is dit wel toegestaan volgens de wet ?? Kan ik hiermee naar een instantie zo ja, welke? Dit vraag ik niet alleen voor mezelf, maar ook tegenover de andere benadeelde collega's !

Tell me what to do !!
strenght is what we gain from the madness we survive
Als je het constateren van minder capabele dingen hetzelfde vindt als discriminatie doe je hele groepen flink tekort.

Ik lees niets wat oneerlijk is aan de situatie. Alleen iemand die haar eigen glazen aan het ingooien is.
Ik vermoed dat er voor jou geen salarisverhoging in zit. Je werkgever zou wel gek zijn, want dan komt hij nooit meer van je af.

Jee, wat kom jij als een onsympathieke collega over in dit topic. Dat je het met de helft van je collega’s ook niet zo goed kan vinden, moet toch ergens aan liggen. Ik heb het sterke vermoeden dat het wel eens aan jou kan liggen.

Als ik jou was dan zou ik eens een analyse op mijzelf loslaten.
grenada schreef:
16-08-2018 09:27
friemelen is toch een ander word voor klaverjassen?
Klopt helemaal. Mijn baas ontsloeg me toen ik hem vroeg te klaverjassen. En hij gaf mijn vrouwelijke collega een salarisverhoging.

Moet echt beter worden in klaverjassen... of liet ze hem juist winnen? Ingewikkeld allemaal..
Santaaa schreef:
16-08-2018 12:14
Klopt helemaal. Mijn baas ontsloeg me toen ik hem vroeg te klaverjassen. En hij gaf mijn vrouwelijke collega een salarisverhoging.

Moet echt beter worden in klaverjassen... of liet ze hem juist winnen? Ingewikkeld allemaal..
En dat terwijl het cadeautje met kerst toch een dikke + zou zijn, zou je denken.
Alle reacties Link kopieren
Je lijkt het verschil te missen tussen iets dat jij oneerlijk VINDT en iets dat oneerlijk IS. Je hebt hier al tig keer het antwoord gekregen dat dit niet oneerlijk IS, dus dat lijkt me duidelijk. Het ligt dus vooral aan jouw eisen/verwachtingen/opvattingen.
Ik zou me als collega dan ook totaal niet welkom vinden zo, dus ik snap die vervelende werksfeer wel, bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven