Werk & Studie alle pijlers

Ook op tijdelijke banen solliciteren of niet???

09-03-2012 19:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik ben nu sinds 2 maanden op zoek naar werk, maar het wil nog niet echt vlotten. Omdat er weinig werk is en ik heel graag aan het werk wilde, heb ik sinds eind 2010 al 3 verschillende tijdelijke banen gehad. Nu ben ik deze tijdelijke banen helemaal zat en wil me echt concenteren op een baan voor langere tijd.

Maar dat lukt dus nog voor geen beter... Zouden jullie dan nu toch weer op tijdelijke banen solliciteren of niet??? Allemaal tijdelijke banen op mijn CV staan natuurlijk ook niet goed...

Ik ben overigens op zoek naar administratief werk. (wie niet tegenwoordig?? zucht)



Groet
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken staat het niet zo goed op je cv, veel tijdelijke banen. Maar altijd nog beter dan een gat in je cv, een periode waarin je dus helemaal niet gewerkt hebt. Ik merk in deze crisistijd dat er vrijwel geen vaste contracten worden gegeven, zelfs voor een jaar is vaak nog teveel. Niemand zal er dus raar van opkijken als je alleen maar steeds tijdelijk hebt gewerkt. Zelf doe ik het op dit moment nog even niet omdat dat heel moeilijk te doen is met kinderopvang en dergelijke, maar als ik geen kinderen had, zou ik gewoon weer voor een tijdelijke baan gaan. Zolang je een goede reden hebt dat je weggegaan bent (dat ze gewoon geen werk meer voor je hadden na een aantal maanden), is er niks aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
quote:josephine_ schreef op 10 maart 2012 @ 11:17:

[...]





Ik heb dit nog nooit meegemaakt, ik werk zelf in de HR en ik heb bij geen een bedrijf gewerkt waar deze constructie gebruikt wordt.

En natuurlijk kan het voorkomen dat een bedrijf deze constructie gebruikt, maar een tijdelijke baan ter vervanging van zwangerschapsverlof geeft nog altijd minder zekerheid dan een tijdelijke functie met uitzicht op een vast dienstverband.



Het wordt oa gebruikt door de Belastingdienst / belastingtelefoon, het is in deze tijd helaas heel gebruikelijk geworden.



Ik ben zelf alleen nog maar tijdelijk medewerker geweest, ik begrijp dit vanaf de kant van de werkgever, maar als werknemer is het heel stressvol omdat je altijd maar wakker ligt of je dan en dan nog werk hebt. Ik zou zelf mijn medewerkers na een tijd wel zekerheid willen geven. Ik heb altijd goede beoordelingen gehad, heb supergoede referenties, maar in deze tijd zijn er maar extreem weinig werkgevers die nog met vaste of lange tijdelijke contracten werken. Flexen is de norm geworden.
Als ik geen werk zou hebben zou ik op alles solliciteren wat ook maar enigzins in mijn vakgebied zit. Ook als dat vervanging of erg tijdelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog op zoek was naar werk, heb ik wel op alles gesolliciteerd. Ook naar tijdelijke banen, je weet nooit wat er voor mogelijkheden zijn in dat bedrijf. En mijn gedachte was, liever een opvulling in je cv met tijdelijke banen als een dik groot gat in je cv. Uiteindelijk heb je die tijdelijke banen genomen omdat je wel wilde werken ipv thuiszitten! Dat kan een erg positief effect hebben op je nieuwe werkgever.



We zitten nu eenmaal in een crisis, en degene die wel wil werken komt verder als iemand die alleen maar afwacht.!



Succes met je sollicitaties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven