Werk & Studie alle pijlers

Opleiding gewichtsconsulente

06-12-2013 07:55 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd of er iemand is die de opleiding tot gewichtsconsulente heeft gevolgd. Zo ja, bij welke instelling heb je dit gedaan en hoe vond je de opleiding? Hoe ben je hiermee aan het werk gegaan?
Euh....vertel even voor welk product je het gaat doen?
Ik heb hem enkele jaren gelden gedaan bij de LOI. Ben er vrij makkelijk door gegaan.

Destijds was het alleen theorie en geen gesprekstechnieken. Tegenwoordig hebben ze dat aangepast volgens mij. Vond het een leuke opleiding destijds maar inmiddels voor mij persoonlijk wat achterhaald ivm het eten van de schijf van 5 en het calorieën tellen. Deze methode past niet meer bij mij. Ben zelf meer van onbewerkt voedsel eten en maken waarbij calorieën ondergeschikt zijn.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat veel mensen deze opleiding doen. Dit betekent dat de praktijken als paddestoelen uit de grond schieten. Er zijn maar weinig die echt fulltime hun inkomen hier uit kunnen halen mocht dat de intentie zijn.

Ik heb het zelf uit interesse gedaan en vond het een leuke basis om vanuit daar verder de verdieping in te gaan.
Dankjewel! Ik ben me nog een beetje aan het oriënteren. Ik herken me in wat je zegt en ben zelf ook geen grote voorstander van de schijf van vijf.

Ik heb een opleiding gedaan in het onderwijs, maar wil niet verder met werken in het onderwijs. Helaas is grote groepen leiden niks voor mij en werk ik nu niet vanuit mijn eigen kracht. Ik ben heel erg geïnteresseerd in voeding, weet er misschien nog wel meer van dan over lesgeven of kinderen, en ben aan het kijken of er een opleiding is die ik kan volgen, om met deze interesse iets te gaan doen. Gewichtsconsulente lijkt me handig, omdat je hier geen specifieke vooropleiding voor nodig hebt. Ik zie mezelf werkzaam bij een sportschool, of een andere instelling waar ik als consulente anderen advies geef. Een eigen praktijkje zou eventueel in de toekomst kunnen!
Ik weet dat je ook deze opleiding kan gaan volgens speciaal voor het begeleiden van kinderen, denk dat dat misschien ook wel leuk is?

En er zijn echt heel veel kinderen (met hun ouders) die echt te dik zijn tegenwoordig, misschien net even wat meer markt in?
Dat lijkt me ook heel erg leuk! Kan ik mijn ervaring als juffrouw ook goed inzetten... Ik zal eens kijken of daar een opleiding voor is! :-)

Ben overigens als kind te dik geweest, dus ik weet hoe het is om dik te zijn en vooral ook hoe je op een normale manier een gezond gewicht kunt krijgen en behouden.
quote:veer1990 schreef op 06 december 2013 @ 09:31:

Dat lijkt me ook heel erg leuk! Kan ik mijn ervaring als juffrouw ook goed inzetten... Ik zal eens kijken of daar een opleiding voor is! :-)

Ben overigens als kind te dik geweest, dus ik weet hoe het is om dik te zijn en vooral ook hoe je op een normale manier een gezond gewicht kunt krijgen en behouden.Bij de Loi in ieder geval. Succes en als je een klein broodje kan verdienen met het helpen van anderen top!
Wat leuk! Ik zie dat LOI een opleiding heeft tot gewichtsconsulente voor kinderen. Je moet dan wel eerst de vooropleiding tot gewichtsconsulente hebben gevolgd, of na deze opleiding een minitraject volgen om geregistreerd te worden. De opleiding is ook nog eens per maand te betalen en klassikaal te doen! :-)
Ik heb geen vertrouwen in een gewichtsconsulente, wat weet je nu van het menselijk lichaam, spijsvertering, psychologie met betrekking tot eten/eetstoornissen en dat soort zaken? Doe mij maar een diëtiste, die heeft veel meer kennis op genoemde gebieden!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven