Werk & Studie alle pijlers

OV CHIPKAART

24-08-2012 17:26 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van mijn werkgever een OV kaart gekregen daarmee kan ik onbeperkt door mijn woonplaats reizen. De kaart is bestemd voor woon en werk verkeer. Wanneer ik binnen mijn zone blijf dan zou ik het ook prive kunnen gebruiken zonder dat er extra kosten bijkomen voor mijn werkgever. Mijn vraag is kan dit zomaar of is dit toch een vorm van fraude ?
Het kan gewoon. Of jij het gerechtvaardigd vindt, dat weetik ook niet.
Ik zou in overleg gaan met je werkgever/ Hij kan dit nl altijd terug zien.

Maar mij lijkt het als je het gewoon uitlegt aan je baas dat hij er geen probleem van zal maken.
Even voorleggen aan je werkgever. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit een probleem is.
Jouw werkgever betaalt een vast bedrag per maand, zodat jij onbeperkt kan reizen. Het is dus geen fraude wat jij doet.
Je hoeft het dus helemaal niet aan je werkgever voor te leggen.
Ik heb al jaren een OV kaart van de baas, vaak genoeg gebruikt in het weekend. Zie geen problemen hoor.
Zolang het door de belastingdienst niet wordt gezien als verkapt loon en je werkgever niet hoeft te betalen, is het geen fraude. Je kan het toch gewoon even navragen bij je werkgever, dan heb je zekerheid.
Natuurlijk kan dat, daar is het een trajectkaart voor.
Tuurlijk is dat geen fraude. Ik (en mijn 500+ collega's) doen niet anders. Wou je anders nog een kaart aanschaffen en dan zelf betalen?
Als op zicht reist kan je werkgever het niet zien, als in- en uitcheckt wel, maar lijkt me geen probleem. Als je er mee zit kun je het bespreken met hem/ haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven