Overstappen nieuwe baan
dinsdag 6 februari 2018 om 20:10
Na 11 jaar heb ik in overleg met mijn baas een beëindigingsovereenkomst getekend. Per 1 maart a.s. stopt mijn contract.
Ik heb al wel zicht op een nieuwe baan, ga morgen het contract tekenen. Zij willen echter dat ik, door omstandigheden, pas op 19 maart start. Ik heb dus een 'gat' van zo'n twee weken.
Wat mij betreft zie ik dat als een vakantie, een rustpunt tussen twee banen in. Ik zou dan ook geen WW o.i.d. hoeven in die periode.
Wat echter, als die nieuwe baan toch niet is wat het lijkt en ik toch aanspraak moet maken op een WW uitkering? Bijten die 2 weken dat ik niet gewerkt heb me dan in de spreekwoordelijke kont (omdat ik dan niet aaneengesloten gewerkt heb) of maakt dat niet uit?
Oftewel, is het verstandig voor de toekomst om een uitkering aan te vragen of heeft dat geen invloed?
Ik heb al veel gegoogled, maar krijg het antwoord niet helder.
Ik heb al wel zicht op een nieuwe baan, ga morgen het contract tekenen. Zij willen echter dat ik, door omstandigheden, pas op 19 maart start. Ik heb dus een 'gat' van zo'n twee weken.
Wat mij betreft zie ik dat als een vakantie, een rustpunt tussen twee banen in. Ik zou dan ook geen WW o.i.d. hoeven in die periode.
Wat echter, als die nieuwe baan toch niet is wat het lijkt en ik toch aanspraak moet maken op een WW uitkering? Bijten die 2 weken dat ik niet gewerkt heb me dan in de spreekwoordelijke kont (omdat ik dan niet aaneengesloten gewerkt heb) of maakt dat niet uit?
Oftewel, is het verstandig voor de toekomst om een uitkering aan te vragen of heeft dat geen invloed?
Ik heb al veel gegoogled, maar krijg het antwoord niet helder.
dinsdag 6 februari 2018 om 20:16
Volgens mij moet je ww aanvragen omdat als je nieuwe baan toch niets blijkt te worden zij moeilijk kunnen gaan doen dat je niet op tijd hebt aangevraagd. Het kost nauwelijks moeite het aan te vragen en je kunt het nog steeds als vakantie beschouwen maar dan met betaling. Ik zou dat geld niet laten lopen.
dinsdag 6 februari 2018 om 20:28
Ze zou gewoon 2 weken uitbetaald krijgen. En als ze bij die nieuwe baan in haar proeftijd buiten gewipt wordt en alsnog ww moet zal meetellen dat ze die 2 weken niet gewerkt heeft. Dus waarom jezelf in de vingers snijden?
woensdag 7 februari 2018 om 07:41
woensdag 28 februari 2018 om 20:15
Klopt. Echter heeft zij een beeindigingsovk waarin hoogstwaarschijnlijk staat op initiatief van werkgever. Hierdoor komt ze gewoon in aanmerking voor een WW uitkering.