Peptalk nodig
zondag 27 mei 2012 om 16:56
Heey luitjes,
Ik heb even een peptalk nodig. Ik ben een vrij gevoelig type en ik ga in het dagelijks leven tussen depri en vrolijkheid. Een middenweg lijkt er bij mij niet te bestaan.
Dit is mijn situatie. Ik ben afgestudeerd aan de uni van Leiden, maar het is me na 2 maanden zoeken nog niet gelukt om werk te vinden. Een vriendin en oud-klasgenoot van me vond pas werk na 6 maanden zoeken en een andere vriendin zoekt al 9 (!) maanden en heeft nog steeds niks gevonden. Het ziet er door de economische crisis gewoon heel slecht uit. Probleem is ook hoe ik mijn dagen nu moet vullen, aangezien mijn vrienden allemaal nog met hun studie bezig zijn en ze natuurlijk niet iedere dag de tijd hebben om mij te entertainen (bij wijze van spreken). Zo wilde ik vandaag naar het strand, maar de één heeft tentamens, de ander moet een reis voorbereiden... afijn, je kent het wel. Ik had geen zin om weer alleen op het strand te liggen, dus ik zit min of meer opgesloten in mijn huisje.
Mijn situatie lijkt af en toe gewoon een beetje uitzichtloos. Ik wil een baan en een dagelijks routine.
Mensen in gelijkwaardige situaties?
Iemand, steun me, please?
Ik heb even een peptalk nodig. Ik ben een vrij gevoelig type en ik ga in het dagelijks leven tussen depri en vrolijkheid. Een middenweg lijkt er bij mij niet te bestaan.
Dit is mijn situatie. Ik ben afgestudeerd aan de uni van Leiden, maar het is me na 2 maanden zoeken nog niet gelukt om werk te vinden. Een vriendin en oud-klasgenoot van me vond pas werk na 6 maanden zoeken en een andere vriendin zoekt al 9 (!) maanden en heeft nog steeds niks gevonden. Het ziet er door de economische crisis gewoon heel slecht uit. Probleem is ook hoe ik mijn dagen nu moet vullen, aangezien mijn vrienden allemaal nog met hun studie bezig zijn en ze natuurlijk niet iedere dag de tijd hebben om mij te entertainen (bij wijze van spreken). Zo wilde ik vandaag naar het strand, maar de één heeft tentamens, de ander moet een reis voorbereiden... afijn, je kent het wel. Ik had geen zin om weer alleen op het strand te liggen, dus ik zit min of meer opgesloten in mijn huisje.
Mijn situatie lijkt af en toe gewoon een beetje uitzichtloos. Ik wil een baan en een dagelijks routine.
Mensen in gelijkwaardige situaties?
Iemand, steun me, please?
zondag 27 mei 2012 om 18:02
Ik denk, zoals wel meer mensen die gereageerd hebben, dat je er juist wel in je eentje op uit moet gaan ipv binnenleiden thuisblijven. Ga desnoods een stuk wandelen en zet je gedachten op nul. Geniet van het mooie weer en de rest wat de dag brengt. Laat zeker je kop niet hangen na een afwijzing op een sollicitatie, blijf positief en in jezelf geloven. Die leuke baan die komt er!
Altijd blijven lachen!
zondag 27 mei 2012 om 18:12
Je kunt alleen thuis zitten sippen, of je gaat alleen de deur uit.
Dat laatste is leuker hoor.
En callcenterwerk zou ik maar wel doen als je geen inkomsten hebt. Je kunt wel klagen over van alles, maar als je op je gat blijft zitten, dan gebeurt er niets.
Als je ooit wel een baan op jouw niveau vindt, dan vragen ze misschien wel naar de tussenperiode.
Wat denk je hoe het overkomt als je niets anders hebt gedaan dan solliciteren?
Bij een bijbaan heb je vaak ook gezelligheid. En geld en nieuwe contacten die wel misschien tijd voor je hebben.
Dat laatste is leuker hoor.
En callcenterwerk zou ik maar wel doen als je geen inkomsten hebt. Je kunt wel klagen over van alles, maar als je op je gat blijft zitten, dan gebeurt er niets.
Als je ooit wel een baan op jouw niveau vindt, dan vragen ze misschien wel naar de tussenperiode.
Wat denk je hoe het overkomt als je niets anders hebt gedaan dan solliciteren?
Bij een bijbaan heb je vaak ook gezelligheid. En geld en nieuwe contacten die wel misschien tijd voor je hebben.
zondag 27 mei 2012 om 18:50
Niemand op deze aardbol is ieder moment van de dag gelukkig en zorgeloos. Zelfs Paris Hilton niet
zondag 27 mei 2012 om 19:05
zondag 27 mei 2012 om 19:07
zondag 27 mei 2012 om 19:09
Wat mij ook helpt: een lijst aanleggen van allerlei kleine en grotere klusjes in en om huis die ik kan doen op momenten dat ik me dreig te gaan vervelen. Die pak ik er dan bij en dan ga ik aan de slag.
Verder zijn bezoekjes aan de bibliotheek gecombineerd met een drankje op het terras goed tijdverdrijf.
Maar als je (vrijwilligers)werk kunt gaan doen zou ik dat zeker doen inderdaad. En dan ondertussen verder zoeken naar je droombaan. Want zeg nou zelf, je kunt toch leukere dingen met je spaargeld verzinnen dan het betalen van de rekeningen?
Verder zijn bezoekjes aan de bibliotheek gecombineerd met een drankje op het terras goed tijdverdrijf.
Maar als je (vrijwilligers)werk kunt gaan doen zou ik dat zeker doen inderdaad. En dan ondertussen verder zoeken naar je droombaan. Want zeg nou zelf, je kunt toch leukere dingen met je spaargeld verzinnen dan het betalen van de rekeningen?
zondag 27 mei 2012 om 19:14
Ik kom je geen peptalk geven, maar een schop onder je kont. Hou je vast
. Je zegt dat je je verveelt en dat je van je spaargeld leeft. De oplossing: ga werken. De banen liggen niet voor het oprapen, maar dat geldt in bijna elke branche. Hoezo zonde van je studie? Je hoeft die baan toch niet je leven lang te houden? Tot je iets vindt wat echt bij je past kan je in ieder geval je rekeningen betalen en is je dag gevuld. Je kunt het je niet veroorloven om werk niet aan te nemen wegens geen zin. Dan máák je maar zin. Wat betreft die vrienden, die hebben inderdaad niet de hele dag de tijd om jou te entertainen. Dat betekent dat je jezelf moet leren entertainen. Wat is het probleem van in je eentje aan het strand liggen? En als je dat niet wilt, zoek dan naar activiteiten die je wel samen met je vrienden kunt doen, bijvoorbeeld 's avonds een terrasje pakken.