Werk & Studie alle pijlers

Personeelsdag met dans/ beweging

15-10-2009 23:29 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn collega's hebben mij gevraagd om een personeelsdag te organiseren met een aantal workshops/ lezingen over dans of beweging of met alles wat daarmee te maken heeft en ook om een aantal creatieve workshops te bedenken die met dit thema te maken hebben. Wie heeft er leuke en originele ideeen?
Wij hebben een keer met zo'n 100 man een tai chi work shop gedaan, buiten. Was helemaal super.

Met wij bedoel ik allemaal IT consultants, IT sales, IT managers, etc. , in pak dus (mijn hakken zakten weg in het gras tot ongeveer aan mijn wreef maar goed). De workshopleidster leerde ons fysiek meebuigen en uiteindelijk daardoor overtuigen, jezelf en de ander.

Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen hoe ongemakkelijk wij ons in eerste instantie allemaal voelden, sowieso om elkaar aan te raken en om ook nog te bewegen in elkaars persoonlijke ruimte. Er werd natuurlijk erg lacherig gedaan en de adremme opmerkingen waren niet van de lucht. Maar uiteindelijk deed iedereen mee en volgens mij vond iedereen het echt een heel leuke workshop. We hebben het er nog vaak over gehad (natuurlijk wel weer in de lacherige en adremme sfeer, hey, het ken te gek ook he).

Het leuke van tai chi is dat het ook mannen snel aanspreekt, omdat het niets romantisch heeft.
wat een super idee Tai Chi! maar ik wil nog veel meer ideeen en heb zelf helemaal geen inspiratie op dit gebied, zoek behalve creatieve ideeen ook inhoudelijke ideeen, voor bijv. lezingen enz,
Vertel eens wat je doelgroep is.
het zijn vrouwen van alle soorten leeftijden
Buikdansen! Ik weet niet in welke plaats je werkt, maar ik ken aardig wat goede buikdanseressen in het land die o.a. workshops geven (o.a. ik zelf ).
Buikdansen is ook heel erg leuk!! waar geef je je workshops?
Mag hier officieel geen reclame maken, dus ik geef je de algemene buikdans startpagina: buikdanseressen. Ik sta zelf onderaan in de rubriek 'artiesten Nederland' (zesde van boven). Mail me anders via de moderator van deze pijler, dan kan ik je misschien tips geven voor iemand in jouw regio.
Kan buikdansen of iets wat er op lijkt voor mannen eigenlijk ook Dropje? Dat is een serieuze vraag overigens.
Ja hoor, er zijn zeker ook mannen die buikdansen, er zijn zelfs een paar beroepsdansers in Nederland. Alleen staan niet alle mannen ervoor open .
quote:dropje schreef op 16 oktober 2009 @ 00:28:

Ja hoor, er zijn zeker ook mannen die buikdansen, er zijn zelfs een paar beroepsdansers in Nederland. Alleen staan niet alle mannen ervoor open .

Nee, ik denk dat het in mijn sector eerlijk gezegd ook iets te veel gevraagd is. Maar ik zou het wel heel leuk vinden om met mijn vriendengroep te doen. Weet jij of er ook workshops zijn voor zowel mannen als vrouwen?

Dan lok ik ze wel met Turks eten
Wij hebben met een groep vrouwen en een paar mannen een workshop salsa-dansen gedaan! Ontzettend leuk...dit was bij een dansschool.

In het Afrika-museum kun je ook workshops volgen, percussie en ik dacht ook Afrikaans dansen!
Ik heb het in een ander topic al eens geroepen, maar een workshop theatersport kan echt heel leuk zijn. Is niet alleen gericht op beweging, maar wel interessant en heel leuk om te doen.

Wat is het doel van de personeelsdag? Welke branche zit je? Waarom willen jullie 'iets met beweging'? Ik stel deze vragen, omdat geen idee heb wat voor een soort lezingen je zou willen. Wil je een soort Dokter Oz lezing over de werking van spieren, of meer een lezing over de geschiedenis van de dans?
http://workshops.startpagina.nl/
Ik heb een keer een drum workshop meegemaakt. Was erg leuk met van die Afrikaanse drums enzo. Ik was in het gezelschap van een heel stel hoge managers en die gingen na een stroef begin helemaal uit hun dak! Als ik de video bekijk die ervan gemaakt is lig ik weer in een deuk om het fanatisme dat ze hadden.
Acrobatiek-workshop is ook leuk! Op elkaar vertrouwen, samenwerken, en je hoeft voor een basisworkshop echt niet lenig of sterk ofzo te zijn.
Ik heb ooit met collega's een muziek workshop gehad, met van die Afrikaanse trommels en andere instrumenten. Met zijn allen een nummer opbouwen en zingen erbij, super gaaf!

Zoals al eerder genoemd, heb ik ook eens een salsa workshop meegemaakt, ook erg leuk, maar moeilijker als met die trommels vond ik.
Hartelijk bedankt allen, ik kon niet eerder reageren want lag ziek op bed. Ik heb nu een hoop leuke ideeen opgedaan. De bedoeling is dat deze dag een soort vrouwendag wordt, voor vrouwen van alle leeftijden. Behalve creatieven en actieve workshops zoek ik ook lezingen e.d. dus iets inhoudelijks dat over beweging gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven