Werk & Studie alle pijlers

Personeelsuitje

04-09-2017 20:32 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort een uitje met collega's, eerste gedachten was afzeggen !
Besloten toch te gaan , nu wil t geval dat ik gewoon rustig van aard ben en 10 van de 10 collega 's ...compleet het tegenovergestelde.
En daar zie ik dus als een berg tegenop
Herkent iemand dit , en hoe hiermee om te gaan ?
Ja ik herken dit wel.
Wij hebben een soort van verplicht uitje (deels onder werktijd). Ik voel op mijn huidige werk niet een hele grote klik met collega's, dus dat speelt wel mee. Ik ga maar mee, maar heb er nog niet veel zin in ;-)
Gewoon ondergaan maar wel jezelf blijven. Ik had vorig jaar ook zo'n uitje. Ik zag er vreselijk tegenop maar het was ontzettend gezellig. De persoon waar ik het meest tegenop zag qua contact bleek uitermate aardig en vriendelijk en onderhoudend. Op het werk was hij altijd erg autoritair.
Mijn collega's zullen nooit Mn beste vrienden zijn, maar je kunt het toch wel gezellig met ze maken?
Vervelend dat je er zo tegen op ziet. Wel erg herkenbaar, ik ben nogal introvert en word niet enthousiast van werkuitjes of vrijdagmiddagborrels.
Misschien valt het mee, het is toch anders buiten kantoor.

Succes!
Ik herken het wel! Uiteindelijk blijken de uitjes bij mij op werk best leuk te zijn.
Ja, mijn ding ook niet.

Nog een bijkomend voordeel van zelfstandige zijn! :yes:
Wat ga je doen?

Ben er zelf ook niet zo van, maar bedenk altijd maar dat het 'karma' oplevert, dus dat het er af en toe bij hoort.
Ik houd er ook niet van. Gebruik vaak het excuus dat ik overdag geen oppas heb. Avondje wat eten vind ik niet erg
Maar die activiteiten overdag vind ik verschrikkelijk
Al valt het achteraf meestal mee
Herkenbaar! Zojuist gaan werken bij een bedrijf waar ze erg van de uitjes zijn. Laat het maar over me heen komen.
Als manen onder elkaar gaan wij ook weleens op pad via personeelsuitjes.
Ook daar zit een collega tussen die wat rustiger is. Moet kunnen toch? Doet niemand moeilijk of raar over. Of zijn wij gewoon relaxter wat dat betreft. En als je niet wil ga je niet.
Neem er wat wijn bij om wat meer te ontspannen.

En nee, geen hele fles.:p

Daarnaast, je collega s zullen je wel een beetje kennen. Niemand verwacht dat je de gangmaker zal zijn. Geen punt.
Ik vind er vaak ook niet veel aan, maar het is voor een paar uurtjes en dan ben ik er weer vanaf. Blijf niet hangen voor de borrel o.i.d., na het 'verplichte cq. Goed fatsoen' deel ga ik weg.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Is het verplichte meuk?
Of meer "we gaan met zijn 10'en na de uren op stap en willen iedereen mee"?

In dat tweede geval zou ik mijn kat sturen.
Tornacense schreef:
04-09-2017 23:07
Is het verplichte meuk?
Of meer "we gaan met zijn 10'en na de uren op stap en willen iedereen mee"?

In dat tweede geval zou ik mijn kat sturen.
:rofl:
Is het puur een uitje voor de lol of zit er ook een werkgerelateerd deel bij?
viva1966 schreef:
04-09-2017 23:38
Is het puur een uitje voor de lol of zit er ook een werkgerelateerd deel bij?
Puur voor de lol
Rode_trui schreef:
05-09-2017 09:08
Puur voor de lol
wie betaalt? werkgever?
Zoals iemand hierboven ook al zei: enkele collega's bleken bij een personeelsuitje heel anders over te komen dan in een werksituatie. Ik zou gewoon meegaan en het over je heen laten komen.
The owls are not what they seem
Nu vind ik personeelsuitjes erg leuk, maar bij een andere werkkring was er ook een personeelsuitje in het weekend. Omdat ik nieuw was (het uitje was m.i. nog te kort na de arbeidsovereenkomst) deed ik daar niet aan mee. Dat had negatieve gevolgen voor het volgende gesprek, dat dan ook ontslaggesprek werd. D.w.z. dit (en andere redenen) leidde tot ontslag.
World of Warcraft: Legion
hans66 schreef:
05-09-2017 10:00
Nu vind ik personeelsuitjes erg leuk, maar bij een andere werkkring was er ook een personeelsuitje in het weekend. Omdat ik nieuw was (het uitje was m.i. nog te kort na de arbeidsovereenkomst) deed ik daar niet aan mee. Dat had negatieve gevolgen voor het volgende gesprek, dat dan ook ontslaggesprek werd. D.w.z. dit (en andere redenen) leidde tot ontslag.
Oh jee...dat is minder he..rot voor je.
LadyL0101 schreef:
05-09-2017 09:27
Zoals iemand hierboven ook al zei: enkele collega's bleken bij een personeelsuitje heel anders over te komen dan in een werksituatie. Ik zou gewoon meegaan en het over je heen laten komen.
Het is niet zo dat ik smoesjes ga verzinnen , ga zeker mee.
Kan me echter niet voorstellen dat ze zich dan opeens anders gedragen.
Ter informatie, t zijn allemaal vrouwelijke collega's.
Gewoon meegaan en het beste er van maken. Bij ons doen we ook wel eens dingen met collega's. Als je dan niet mee gaat met een slap excuus word het er niet gezellige op tijdens werk.
Is er ook niet 1 collega waar je het beter mee kunt vinden?
Buiten m'n werkdagen ga ik zo min mogelijk mee. Ik spreek in m'n vrije tijd liever met vrienden af. Tja sommige collega's hebben hele spelavonden samen. Een etentje af en toe prima (hoewel je die wel altijd zelf moet betalen bij ons). Ik vind m'n collega's aardige mensen maar geen behoefte aan privé contact
Rode_trui schreef:
05-09-2017 10:08
Het is niet zo dat ik smoesjes ga verzinnen , ga zeker mee.
Kan me echter niet voorstellen dat ze zich dan opeens anders gedragen.
Ter informatie, t zijn allemaal vrouwelijke collega's.
Nee, de collega's gedroegen zich niet ineens helemaal anders, maar op de één of andere manier kon ik het in een uitjes-setting beter handelen dan op het werk. Voorbeeldje: een collega wilde altijd hele kletspraatjes houden. Op het werk dacht ik dan alleen maar: zeg hou eens op, ik heb het druk! Maar in de bus op weg naar de uitjes-locatie viel dat opeens helemaal prima. Ik had namelijk toch niks te doen die dag. Je bent allebei wat losser en in een andere stemming, dat hielp bij mij.
The owls are not what they seem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven