Werk & Studie alle pijlers

Quarterlife dip

28-04-2017 11:41 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet even niet meer waar ik het moet zoeken. Oftewel het gevoel dat ik de afgelopen tien jaar in rondjes ah draaien ben. Meerdere jaren in de retail gewerkt en voor mijn gevoel stilgestaan. De afgelopen jaren heb ik geprobeerd het roer om te draaien en mijn carriere nieuw leven in te blazen maar dit valt mij de laatste tijd erg zwaar. Ben een creatieve chaoot, add, hsp dus niet dom of lui maar vaak niet goed begrepen. Krijg altijd te horen jij bent dom, onderontwikkeld, ga maar in de Action staan (no offense slaat nergens op I know Bijenkorf of Action who cares) maar meer de boodschap die zij hiermee proberen over te brengen. Ik kom over het algemeen op papier goed over, veel werkervaring en meerdere studies afgerond maar in gesprekken en op de werkvloer kom ik communicatief niet goed uit de verf. Mede door mijn onzekerheid. Daarom krijg ik ook vaak te horen dat ik saai ben, terwijl ik veel interesses heb. Daarom lopen relaties ook vaak stuk. Binnenkort van start met de opleiding mhbo marketing en communicatie omdat ik het liefst een creatieve baan wil binnen de media of reclame. Al meerdere malen benaderd door grote modebedrijven en bureau's in Amsterdam omdat mijn instagram account er professioneel uitziet maar zodra ik een gesprek aan ga kom ik erg onzeker over. Word hier erg moe van en werk nu op de customer care voor een bekend modelabel om mijn ecommerce ervaring op te doen maar door mijn add kom ik hier niet tot mijn recht. Word hier erg moe van door alle prikkels en loop gewoon leeg. Tevens zoek ik woonruimte in Amsterdam omdat ik voor mijn baan op en neer moet reizen vanuit Den Haag. Ik heb bijna geen vriendinnen meer en al 10 jaar single. Voel mij geen zielepietje maar hoe kan ik het roer in mijn leven omdraaien. Wil een leuke vent, een creatieve baan en sterker in mijn schoenen staan! Oja en een paar gelijkgestemden vriendinnen zou ook fijn zijn. Gevoel dat ik tegen een depressie aanzit en hier zit ik niet op te wachten.... Oja ben 36 jaar oud dus de tijd dringt
Ik herken wel e.e.a. wat je schrijft. Misschien naar een psycholoog om e.e.a. op een rijtje te zetten. Heb je een kinderwens?
Waarom wil je perse iets met communicatie doen wanneer je daar niet goed in bent?

Waarom niet een creatief beroep iets met ontwerpen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ben je getest op dyslexie, adhd, add of zo iets. Ik herken veel van de dingen die je schrijft in mijn dyslexie. Een diagnose geeft duidelijkheid en de mogelijkheid om passende hulp te vinden.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
quote:viva-amber schreef op 28 april 2017 @ 11:58:

Waarom wil je perse iets met communicatie doen wanneer je daar niet goed in bent?

Waarom niet een creatief beroep iets met ontwerpen?

Volgens mij bedoelt TO dat ze in een gesprek niet goed overkomt, maar dat is mijns inziens iets anders dan het vak communicatie, waar ze misschien wel goed in is. Al snap ik jouw suggestie ook wel, misschien moet TO iets met haar handen doen? Inderdaad iets creatiefs, mooie dingen maken (en dat kan van alles zijn), websites ontwerpen, etaleren, etc.

Los daarvan, TO: wat moet dat rot voelen nu. Heb je wel eens professionele begeleiding gehad, bij het vinden van een vak/beroep dat bij jou past en hoe je je vervolgens het beste kunt presenteren, zodat je weet waar je zwakke én sterke (!) punten liggen?
Kan juist wel goed teksten opstellen, dus dyslexie is het niet. Ben wel getest op ADD/ADHD. Hier kwam ADD uit. Wil ook de kant van de marketing op, geen communicatie ;) Maar zoals ik al eerder aangaf het is meer face to face contact waar ik moeite mee heb. Inprincipe heb ik geen kinderwens, maar na zoveel mislukte " relaties" groot woord, ben meer altijd een scharrel geweest voor de meeste mannen ga je wel erg aan jezelf twijfelen. Mijn omgeving gaat namelijk wel naar die next level, trouwen, kinderen ed. Ik leef echt nog het bestaan van dat ik een twintiger was. Misschien mijzelf idd meer ontwikkelen op dtp gebied/social media/seo ed. Heb ook plannen om met een psych te praten maar op het moment niet goed verzekerd
Enne... zou je dan nu wel gaan verhuizen naar Amsterdam? Voor een baan waar je niet echt happy in bent?

Zoals je over je situatie schrijft klinkt het alsof je uit alle macht aan allerlei touwtjes aan het trekken bent (baan, opleiding, huis, vriendinnen, er moet een man komen) en dat werkt misschien alleen maar tegengesteld nu. Misschien eerst eens helder krijgen wat je precies wilt? Met hulp van een professional?
@snoek nee totaal niet, ja beroepen testen gemaakt maar hier kwamen vreemde beroepen uit. Kunstenares, actrice hahahaa. Al zit hier wel wat in natuurlijk. Voel mijzelf altijd minder als ik alleen met mijn handen kan werken. Misschien maar eens uit mijn hoofd zetten. Heb ook een webwinkel gehad en stond met mijn sieraden op markten. Dit was niet lucratief dus hiermee gestopt. Misschien maar weer eens oppakken. Kan ik iig mijn eigen marketing verzorgen ;)
@snoek dat is zeker waar, ik probeer mijn geluk met man en macht te vinden op de verkeerde plekken. Maar voel mij in Amsterdam altijd fijner, vrijer... andere energie. Voel mij ook erg eenzaam in huidige woonplaats, gevoel dat ik in Adam weer een nieuw begin kan maken
Mijn omgeving is echt klaar met mij door mijn geklaag en depressieve gedoe. Logisch ook zou er ook niet op zitten te wachten
Een quarterlife dip op je 36e? Dan ben je in elk geval optimistisch voor wat betreft je levensverwachting

Ik zou eens bij de gemeente gaan informeren voor ondersteuning ivm je ADD. Kenmerk daarvan is dat je moeilijk kunt structureren en dingen oppakken en afronden. Met zo'n begeleider kun je samen in kaart brengen waar je heen wilt en welke stappen je moet zetten. Met een stevige stok achter de deur en wellicht hulp bij de praktische uitvoering.

Misschien is de eerste stap wel de huisarts. Mijn dochter krijgt begeleiding via de WMO, maar dat gaat (hopelijk) naadloos over vanuit de Jeugdwet. Ik weet niet hoe dat voor volwassenen gaat, misschien heeft de huisarts wel die WMO-formulieren.
Oké, als je om andere redenen dan alleen je baan naar Amsterdam wilt, is het alweer anders natuurlijk. Maar pas op dat je van die verhuizing niet 'alles' verwacht. Ik bedoel, je neemt jezelf mee natuurlijk.

En die webwinkel: kun je dat inderdaad niet weer oppakken naast je andere werk? Haalde je voldoening uit het maken van sieraden en je webwinkel? Dan kan het sowieso heel waardevol zijn om daar weer iets mee te gaan doen. Geeft energie, dat is altijd fijn.

Wat die psycholoog betreft: ik snap dat het fijner is als je dat via je verzekering vergoed krijgt, maar kun je niet een paar gesprekken zelf betalen?
Oh en precies wat je zegt: dat je 'minder' bent als je met je handen werkt zul je echt héél snel uit je hoofd moeten zetten. Dikke onzin. Ga iets doen dat bij je past. Bij wie jij bent en wat jij kunt. Dat geeft je vleugels, daar is niks 'minder' aan hoor. Kunstenares, actrice... dat ben je niet van de één op de andere dag maar het zegt natuurlijk heel veel over de richting waarin je het zou kunnen zoeken.
@MinkeDeWit wat een eye opener, inderdaad dit is precies waar ik tegenaan loop. Nu ook ben ah werk, maar kan mij totaal niet focussen vind het werk dan ook niet erg uitdagend. Moet echt hulp zoeken, alleen kom ik er niet. @Snoek nee besef ik ook volkomen hoor, niet zaligmakend. Moet er zelf iets van maken, maar mijn vader komt uit Adam dus altijd binding gehad met de stad. Vind de mensen ook veel toegankelijker en open. In Den Haag is iedereen toch gereseveerder. Kak of aso ;) Moet aan de bak, gesprekken aangaan en mijn passie weer oppakken. Kreeg hier echt veel energie van, maar moet niet doorslaan hierin meer uitgaven dan ingaven qua inkoop ed
Echt fijn altijd dit forum!
quote:Cate schreef op 28 april 2017 @ 12:39:

Echt fijn altijd dit forum! Haha.. kijk, dat is alvast een prima begin!
Topic gesloten hahaha kijk soms heb je niet veel nodig
Juist bij marketing moet je veel praten, veel contact met mensen en sterk in je schoenen staan. Hoe zie je dat voor je?

Heb je wel eens medicatie geprobeerd voor je add? Dat zou ook kunnen helpen met je hsp.

Wat me ook opvalt is hoe je jezelf als slachtoffer neerzet. Het ligt allemaal niet aan jou.

Overigens wordt met verwijzing van de huisarts een flink deel van de ggz vergoed. Is dat geen optie? Dan betaal je hooguit nog een kleine eigen bijdrage.
quote:blueeyes*3 schreef op 28 april 2017 @ 12:48:

Juist bij marketing moet je veel praten, veel contact met mensen en sterk in je schoenen staan. Hoe zie je dat voor je?

Heb je wel eens medicatie geprobeerd voor je add? Dat zou ook kunnen helpen met je hsp.

Wat me ook opvalt is hoe je jezelf als slachtoffer neerzet. Het ligt allemaal niet aan jou.

Overigens wordt met verwijzing van de huisarts een flink deel van de ggz vergoed. Is dat geen optie? Dan betaal je hooguit nog een kleine eigen bijdrage.Psycholoog valt toch helemaal onder de basisverzekering?
Ik zit bij de tweedelijns-ggz en mijn eigen risico is er ieder jaar volledig aan.
quote:blueeyes*3 schreef op 28 april 2017 @ 12:53:

Ik zit bij de tweedelijns-ggz en mijn eigen risico is er ieder jaar volledig aan.Ja, dat wel. Maar verder geen eigen bijdrage dus, als je bij een gecontracteerde zorgaanbieder bent. Voor minder kan het dan weer niet, je eigen risico ben je altijd kwijt.
Zie mijzelf zeker niet als een slachtoffer, maar zoek meer naar een oplossing om mijn leven aangenamer te maken. Vind het alleen lastig dat ik altijd verkeerd begrepen word, maar hier moet ik mijzelf misschien niet zo mee bezig houden. Qua coaching zijn er inderdaad meerdere paden te bewandelen, dus dat komt vast goed. Marketing is inderdaad misschien niet the way to go... Weet ook niet precies wat dit inhoudt, misschien een geromantiseerd beeld hiervan.
quote:Cate schreef op 28 april 2017 @ 12:26:

@snoek dat is zeker waar, ik probeer mijn geluk met man en macht te vinden op de verkeerde plekken. Maar voel mij in Amsterdam altijd fijner, vrijer... andere energie. Voel mij ook erg eenzaam in huidige woonplaats, gevoel dat ik in Adam weer een nieuw begin kan maken

Misschien minder met man en macht zoeken, maar iets rustiger aan doen wat dat betreft. Zoals het spreekwoord zegt: geluk zit in een klein hoekje, en als je daar met man en macht op af gaat kan je er wel eens voorbij lopen. Alsof je met een kanon op een mug schiet, om nog een spreekwoord te gebruiken

Je moet niet altijd gelukkig zijn, maar misschien ligt het geluk dichterbij dan je denkt en kijk je er overheen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Zou het ook kunnen dat jij de ander steeds verkeerd begrijpt?

Of dat jij jezelf niet goed begrijpt?

Wat kun jij er aan doen dat die ander jou beter gaat begrijpen?

Mijn punt is dat je wel kunt zeggen 'die ander begrijpt mij niet', maar dan maak je jezelf slachtoffer (het ligt aan de ander) en je ontneemt jezelf de kans om te groeien (want als het niet aan jou ligt kun jij ook niets doen). Dat is heel veilig, maar ook heel verlammend. Als je zelf verantwoordelijkheid en regie neemt, kun je een stuk verder komen. Maar dan moet je wel naar jezelf kunnen kijken en uit je comfortzone durven en willen stappen.
@bleueyes dat is zeker zo, dan blijf je ook stilstaan als persoon. Dan begrijp ik het beter. Komt uit onzekerheid, dus hier moet ik echt aan werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven