Werk & Studie alle pijlers

rechten en baankansen

09-04-2013 22:29 5 berichten
Hoi,

Weet iemand of er op dit moment werk is als jurist WO (en dan bedoel ik niet de advocatuur)? Zijn er mensen aan het solliciteren, en duurt het lang voor je wordt aangenomen? Welke richting heb je gedaan? Ik studeer zelf over een tijdje af en ben benieuwd hoe het anderen vergaat...

Thanks!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij een callcenter gewerkt waar heel veel mensen werkten die wo rechten gestudeerd hadden en veel mensen die de Pabo hadden gedaan.

Ik denk dus maar zo dat er in beide richtingen heel weinig werk te vinden is.
Dat zal ook nog eens per regio verschillen..

Het beste kun je zelf om je heen kijken, en doen alsof je al een baan met die studie aan het zoeken bent. Dan zoek je gericht in je eigen regio..
Bij rechten maakt het heel veel uit wat je nog meer te bieden hebt behalve je studie. Er zijn ontzettend veel mensen met een meester-titel op zak, wat maakt dat jij begeerlijker bent dan hen?

-buitenland ervaring?

-stages?

-eigen bedrijf?

-extra studie in een ander veld erbij?

-bestuursjaar?

-hoge cijfers?

Als je al deze factoren hebt krijg je zo een baan. Heb je maar een paar van deze factoren moet je misschien even zoeken. Heb je geen enkele dan kun je het wel vergeten.

En ik ga er maar van uit dat je niet per se regio gebonden bent en gewoon in het hele land solliciteert.
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven