Werk & Studie alle pijlers

Reistijd en lange werkdagen

16-06-2021 11:01 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een burn-out afgelopen zomer ben ik tot de conclusie gekomen dat ik niet gelukkig ben in mijn huidige baan. Ik ben daarom voorzichtig aan het rondkijken en heb nu een hele passende vacaturen gevonden. Volgende week mag ik op gesprek komen.

De voordelen van mijn huidige baan zijn de reistijd (15 minuten) en het salaris (vrij hoog ingeschaald). Maar ik word er echt ongelukkig van. Moet mezelf er naartoe slepen, ik verveel me en word continu getriggerd in mijn valkuilen.
Het grote nadeel aan de mogelijk nieuwe baan is de afstand en bijbehorende reistijd: 50 kilometer, ik reken op een uur reistijd enkele reis. Dat betekent 1,5 uur per dag erbij.
Ook zal ik werkdagen van 9 uur gaan maken ipv 8 uur. Daardoor werk ik 4 uur per week meer, maar mijn netto salaris zal gelijk blijven (lager ingeschaald).

Als mijn werkplezier vergroot wordt, denk ik dat ik dit er voor over heb, al zal mijn vrije tijd wel behoorlijk afnemen. Daar wordt 4 x 1,5 uur reistijd en 4 uur extra werktijd vanaf gehaald. Ik woon alleen, geen partner en kinderen, dus dat is in principe geen probleem.
Ik twijfel alleen over de lange dagen. Ik zal 4 dagen per week rond de 12 uur van huis zijn. In de zomer is dat prima, maar ik ben bang dat de donkere winterdagen me minder goed gaan bevallen.
Zijn er hier mensen die ook lange werkdagen hebben met veel reistijd? Hoe bevalt dit jullie? Ik hoop dat jullie ervaringen me kunnen helpen om een goede keuze te maken.
De baan kan misschien een enorme boost zijn voor je carrière. Jij bent diegene die gaat over je eigen werk-privé balans.

Ik doe het niet meer drie uur rijden op een dag. Lange werkdagen waren geen probleem.
anoniem_654ca67d70481 wijzigde dit bericht op 02-07-2021 14:49
Reden: extra's
9.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
16-06-2021 11:31
Dat is niet meer van deze tijd. Je merk wereldwijd de trend naar het hybride werken, tijd en plaats onafhankelijk. Flexibele werkgevers, zelf je tijd kunnen indelen, thuis werken. Zulke lange dagen maken, die reistijd hebben, dat is zo pre-corona. Waarom zou je dat willen als het ook anders kan?
Ehm, je weet dat er ook werk bestaat waarvoor je wél fysiek op locatie moet zijn? Niet iedereen zit achter een computer he.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ook wel eens gehad en trok die lange dagen niet. Hoe leuk het werk ook was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van nog geen kilometer naar 40 kilometer gegaan en heb nog geen moment spijt gehad. Wel met betere arbeidsvoorwaarden overigens. Ik vind een werkdag van 9 uur wel lang, waarom is dat?

Ik laat mijn boodschappen grotendeels bezorgen en heb een schoonmaakster genomen. Dat kan ik je sowieso aanraden, tenzij je dat zelf heel leuk vindt om te doen natuurlijk.

Ik reis het liefst met de trein (is net zo lang als of sneller dan met de auto) en vind het ook heel handig dat ik na werk even iets kan halen in de stad of op het station (Nespresso winkel haha) of even langs vrienden in de werkstad kan.

edit: mosterd sorry
Life's a bitch and you can't win.
M. Python

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven