Werk & Studie alle pijlers

Reistijd fiets en werk

15-01-2020 13:23 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een baan aangeboden gekregen alleen valt de reistijd erg tegen, 45 minuten fietsen enkele reis. Met OV is het langer i.v.m. slechte verbinding en geen reiskosten vergoeding. Wil ooit nog wel een elektrische fiets kopen maar dat zit er voorlopig niet in.

Aan de ene kant denk ik niet zeuren en ga ervoor, het levert geld op! Maar aan de andere kant denk ik: Houd ik dat wel vol door weer en wind, door de bossen, weilanden etc? Heb een tijdje gewerkt bij een bedrijf dat 35 minuten fietsen was voor mij en dat viel me echt zwaar na een lange dag werken.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
Alle reacties Link kopieren
Ik fiets iedere dag een uur enkele reis op de racefiets. Ik vind het heerlijk, alleen als het 's nachts gevroren heeft dan vergeet 1 gemeente waar ik doorheen moet standaard om de fietspaden te strooien.
Als het glad kan zijn dan is de racefiets echt geen optie en moet ik samen met heel veel andere mensen als e n sardientje in de trein.
Is er een douche op je werk? Ik wil als ik gefietst heb wel echt even douchen, anders voel ik mij de hel dag niet fris. En is er in ieder geval een mogelijkheid tot ov (ook al is het een beroerde verbinding) voor als het glad is?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
19-01-2020 18:17
Vind het wel frappant dat mensen zelfs voor kleinere afstanden een elektrische fiets denken nodig te hebben. Ik heb een normale fiets, gewoon een Gazelle van 25 jaar oud met trommelremmen en 3 versnellingen, en ik fiets in iets meer dan een kwartier naar mijn werk. Afgelopen week een stukje meegefietst met een collega die bij uitzondering ook een keer de fiets had gepakt, en had het idee dat ik stilstond, zo langzaam fietste die, want "best vermoeiend". Over hetzelfde stukje waar ik anders zelf ca. 10 minuten over doe, deden we zeker 20 minuten. Ik denk dat heel veel mensen het fietsen best ontwend zijn.
Tja die luxe is er nu eenmaal. Ik heb ook een e bike terwijl ik, vind ik zelf, erg sportief ben. Maar juist omdat ik zo sportief ben, hardlopen, bootcamp, fitness, vind ik dat ik die e bike wel 'Mag' hebben. Zonder auto (heeft man nodig voor zn werk) is het gewoon erg praktisch. Doe alles op de fiets. Naar mn werk (10km), boodschappen (dorp verderop). En ook met windkracht 6 of 7. Of als ik even de stad in ga (10km verderop). Het scheelt je gewoon tijd. Dus jammer dan dat het onsportief is. Ik doe meer dan genoeg aan sport.

Lastig TO. Ik vind dat je ook niet erg positief klinkt. Ik zou zeker sparen voor de e-bike. Maar als het echt gaat om een gevaarlijke route, of druk met schoolkinderen, dat voorkom je niet met een e bike natuurlijk.
Probeer ergens een tweedehands lichte sportfiets of wielrenfiets te vinden. Daarmee kun je veel sneller fietsen omdat ze zo licht zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jarenlang ruim een half uur gefietst naar m'n werk. Ook een stuk bedrijventerrein. (collega's deden diezelfde afstand sneller) En na al die jaren vond ik het nog steeds HEL, zat ik met tegenwind en regen 40 minuten te vloeken op die fiets en wende het nooit. Nu ik een e-bike heb, fiets ik af en toe naar diezelfde locatie en vind ik het een stuk minder erg. Vooral tegenwind is veel makkelijker.

Ik heb dan ook grote bewondering voor alle mensen hier, die fluitend op dagelijkse basis 30-45 minuten fietsen naar hun werk en dan ook nog met een gewone fiets. Chapeau!

Maarja, als ik in de WW zou zitten, zou ik zo'n baan dus wel weer aannemen, ook met alleen gewone fiets. Succes :redrose:

Overigens zit ik nu op een locatie, waar ik met de gewone fiets 15 minuten over deed en dat is niet te vergelijken met de afstand van ruim 30 minuten en een lange weg met tegenwind.
Later is nu
lisa_ schreef:
19-01-2020 19:54
Ik ken helemaal niemand in de leeftijd van 18-65 jaar die geregeld “ zomaar” om bij iemand op bezoek te gaan 30-40 km gaat fietsen en weer terug.
Ik wel, al dan niet met een elektrische fiets.
Ik ken ook iemand en die liep 30/40 kilometer naar zijn werk in flink tempo.
Oké dat is een militair die trainde voor de vierdaagse maar toch, hij loopt en fietst dat soort afstanden ook voor zijn plezier.
Alle reacties Link kopieren
45 minuten fietsen is ongeveer 12 km. Als je geen elektrische fiets kunt betalen, kun je er misschien een leasen, dat kan vanaf ongeveer € 60,- per maand. De ANWB biedt dit ook aan.
Love is the meaning of life

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven