Respondenten zoeken
donderdag 4 maart 2010 om 21:18
Voor m'n afstudeerscriptie zal ik een enquete gaan uitzetten en moet dus aan respondenten zien te komen. Hoewel ik (natuurlijk) al aan het rondvragen ben in mijn omgeving, vraag ik me toch af hoe anderen aan hun respondenten zijn gekomen. Zijn er nog, helemaal nu met het internet, andere manieren om respondenten te vinden? Het probleem is een beetje dat ik mensen moet hebben uit een specifieke Nederlandse regio.. dus vandaar deze vraag Misschien zie ik een hoop problemen, terwijl het makkelijk gaat.. maargoed ik wil natuurlijk niet met té weinig respondenten komen te zitten!
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties
In ieder geval alvast bedankt voor de reacties
donderdag 4 maart 2010 om 22:11
donderdag 4 maart 2010 om 22:59
Ik moest ook mensen hebben uit een bepaalde gemeente voor mijn afstudeerscriptie, al weer een tijdje terug... Ik kan je mijn oplossing zeker aanraden:
ga - met toestemming - op de avond dat het gemeentehuis open is, enquetes uitdelen. Op die avond is het namelijk heel erg druk en moeten mensen lang wachten. Dan zijn ze allang blij dat ze iets te doen hebben. Echt, werkte als een trein. 4 avonden en bijna 200 respondenten.
In jouw geval kun je dit methodologisch gezien waarschijnlijk ook nog goed verantwoorden, omdat je personen zoekt uit een bepaalde regio. En iedereen moet naar het gemeentehuis, rijk-arm, jong-oud, etc. dus het is weinig biased
ga - met toestemming - op de avond dat het gemeentehuis open is, enquetes uitdelen. Op die avond is het namelijk heel erg druk en moeten mensen lang wachten. Dan zijn ze allang blij dat ze iets te doen hebben. Echt, werkte als een trein. 4 avonden en bijna 200 respondenten.
In jouw geval kun je dit methodologisch gezien waarschijnlijk ook nog goed verantwoorden, omdat je personen zoekt uit een bepaalde regio. En iedereen moet naar het gemeentehuis, rijk-arm, jong-oud, etc. dus het is weinig biased