Werk & Studie alle pijlers

Respondenten zoeken

04-03-2010 21:18 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor m'n afstudeerscriptie zal ik een enquete gaan uitzetten en moet dus aan respondenten zien te komen. Hoewel ik (natuurlijk) al aan het rondvragen ben in mijn omgeving, vraag ik me toch af hoe anderen aan hun respondenten zijn gekomen. Zijn er nog, helemaal nu met het internet, andere manieren om respondenten te vinden? Het probleem is een beetje dat ik mensen moet hebben uit een specifieke Nederlandse regio.. dus vandaar deze vraag Misschien zie ik een hoop problemen, terwijl het makkelijk gaat.. maargoed ik wil natuurlijk niet met té weinig respondenten komen te zitten!

In ieder geval alvast bedankt voor de reacties
Oproepje op de site van een lokale krant? Hyves? Linkedin?

Zelf had ik respondenten uit bepaalde organisaties nodig, dus die waren een stuk makkelijker te vinden (onderwerp was nogal actueel, dus ze meldden zich zelf aan ).
Dat zeg ik....
Dankje Linkedin e.d. is inderdaad 'n goede!
Ik heb heel ouderwets gewoon mensen op straat aangesproken, maar mijn doelgroep was dan ook bewoners van.... .
Ik heb oproepen in een plaatselijke krant gedaan, en daarnaast organisaties die veel namen en adressen van mensen uit mijn doelgroep hebben, gevraagd om brieven te verspreiden waarin ik hen oproep deel te nemen.

Een paar van die organisaties hebben meegewerkt omdat ze mijn onderzoek relevant vonden
Ik moest ook mensen hebben uit een bepaalde gemeente voor mijn afstudeerscriptie, al weer een tijdje terug... Ik kan je mijn oplossing zeker aanraden:

ga - met toestemming - op de avond dat het gemeentehuis open is, enquetes uitdelen. Op die avond is het namelijk heel erg druk en moeten mensen lang wachten. Dan zijn ze allang blij dat ze iets te doen hebben. Echt, werkte als een trein. 4 avonden en bijna 200 respondenten.

In jouw geval kun je dit methodologisch gezien waarschijnlijk ook nog goed verantwoorden, omdat je personen zoekt uit een bepaalde regio. En iedereen moet naar het gemeentehuis, rijk-arm, jong-oud, etc. dus het is weinig biased
Dankjewel! Gemeentehuis... inderdaad 'n goed idee Zelf niet aan gedacht..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven