Werk & Studie alle pijlers

Salarisonderhandelingen

06-04-2021 21:42 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help! De salarisonderhandelingen zijn begonnen met een gat van 800 euro. Welke woorden virtuoos geeft even een voorzet voor een bericht dat ik retour kan sturen?
Er zitten hier mensen met een gouden pen die heel mooi onder woorden kunnen brengen dat ik de centen gewoon waard ben.

Mijn dank is groot alvast!
Chocolade, altijd goed!
DS1971 schreef:
10-04-2021 11:16
Misschien konden ze hem wel gewoon niet betalen.

Ik denk dat Ajax ook best Messi wil halen komend jaar (hij is transfervrij), maar die komen natuurlijk nooit verder dan een relatief flutsalaris. ;)
Dat konden wilden* ze zeker niet. Maar ze dachten oprecht dat ze die jongen een leuke kans boden, omdat hij op MT-niveau zou starten, waar hij bij Google op dat moment slechts een klein team zou aansturen en in hij in het minder zelfstandigheid zou hebben. Dat er bij Google veel meer perspectieven waren en dat in ieder geval een aantal jaar Google op z’n cv die jongen op termijn veel meer kansen zou bieden kwam niet eens in ze op. Daar heb ik het echt nog met ze over gehad.

*het kon op zich zeker
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
10-04-2021 09:17
Salarisschalen hebben inderdaad maar één functie: van zodra ze neergeschreven staan, kunnen ze voor eeuwig genegeerd worden en/of aan een papiertje op een prikbord hangen te vergelen.

Dat is echt onzin. Ik ken zat bedrijven die niet van hun loongebouw en inschalingsprocedure afwijken. En persoonlijk vind ik dat ook wel zo fair, want op die manier worden medewerkers gelijk beloond bij gelijke omstandigheden. Dat is tenslotte het hele doel en nut van zo’n loongebouw.

Ik zie ook echt niet in waarom iemand meer zou moeten verdienen dan een ander, puur en alleen op basis van een grotere mond of betere onderhandelingsvaardigheden.

Natuurlijk zijn er tal van argumenten te bedenken die een salarisverschil wel degelijk zouden rechtvaardigen. En met een combinatie van een goed loongebouw en duidelijke procedure zijn dergelijke verschillen ook prima aan te brengen. Maar dan zijn ze dus wel objectief te rechtvaardigen, ipv subjectief, zodat je recht doet aan al je medewerkers.
Nummer*Zoveel schreef:
10-04-2021 14:36
Dat is echt onzin. Ik ken zat bedrijven die niet van hun loongebouw en inschalingsprocedure afwijken. En persoonlijk vind ik dat ook wel zo fair, want op die manier worden medewerkers gelijk beloond bij gelijke omstandigheden. Dat is tenslotte het hele doel en nut van zo’n loongebouw.

Ik zie ook echt niet in waarom iemand meer zou moeten verdienen dan een ander, puur en alleen op basis van een grotere mond of betere onderhandelingsvaardigheden.

Natuurlijk zijn er tal van argumenten te bedenken die een salarisverschil wel degelijk zouden rechtvaardigen. En met een combinatie van een goed loongebouw en duidelijke procedure zijn dergelijke verschillen ook prima aan te brengen. Maar dan zijn ze dus wel objectief te rechtvaardigen, ipv subjectief, zodat je recht doet aan al je medewerkers.
Kwestie van even op eenzelfde niveau van respons te reagren: onzin.
novaviva schreef:
10-04-2021 11:40
Dat konden wilden* ze zeker niet. Maar ze dachten oprecht dat ze die jongen een leuke kans boden, omdat hij op MT-niveau zou starten, waar hij bij Google op dat moment slechts een klein team zou aansturen en in hij in het minder zelfstandigheid zou hebben. Dat er bij Google veel meer perspectieven waren en dat in ieder geval een aantal jaar Google op z’n cv die jongen op termijn veel meer kansen zou bieden kwam niet eens in ze op. Daar heb ik het echt nog met ze over gehad.

*het kon op zich zeker
Maar als het puur om salaris gaat kun je als kleiner bedrijf het nooit winnen van Google.

Dan moet je het toch echt hebben van andere zaken. Nou is dat bij Google ook echt op orde trouwens. Maar goed, sommige mensen kiezen dan toch voor iets anders omdat ze liever voor een klein bedrijf werken bv.
Alle reacties Link kopieren
Het is goed gekomen!

Er bleek als eerste sprake van een verkeerde schaal, dat maakte het gat al 400 minder groot. En vervolgens kwamen we uit op min 75 met doorgroeimogelijkheden. En aangezien ik die baan graag wil want prima ervaring heb ik dat er voor over.

Nieuw werk: ha!
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Super to, proficiat! Veel werkgeluk gewenst :daisy:
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
13-04-2021 05:32
Het is goed gekomen!

Er bleek als eerste sprake van een verkeerde schaal, dat maakte het gat al 400 minder groot. En vervolgens kwamen we uit op min 75 met doorgroeimogelijkheden. En aangezien ik die baan graag wil want prima ervaring heb ik dat er voor over.

Nieuw werk: ha!
Wat fijn! Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
TheeMetChocolade schreef:
13-04-2021 05:32
Het is goed gekomen!

Er bleek als eerste sprake van een verkeerde schaal, dat maakte het gat al 400 minder groot. En vervolgens kwamen we uit op min 75 met doorgroeimogelijkheden. En aangezien ik die baan graag wil want prima ervaring heb ik dat er voor over.

Nieuw werk: ha!
gefeliciteerd!!
Mooi, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
Dank! Ik begin half juni en ben er blij mee.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jullie eruit gekomen zijn en gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven