Werk & Studie alle pijlers

Salarisvraagje

26-09-2012 00:30 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel zit ik met de volgende vraag waar ik niet helemaal uitkom.

Ik heb volgende week een sollicitatiegesprek.

Het max salaris voor deze functie ligt op 2685. - voor 40 uur ( er staat geen minimale bij )

De vacature is voor 24 uur. Hoe reken ik het salaris om?

Ik werk normaal 40 uur, en ik zou graag willen weten wat het maximum salaris dan zou worden. Het gaat om een jaarcontract en beter iets dan niets. Ik maak wel een hele goede kans omdat ik al op precies op dezelfde functie heb gezeten binnen de gemeente. Alleen in een ander deel van het land. Je hebt hier dus specifieke kennis voor nodig.

Ik moet natuurlijk wel rond kunnen komen van het salaris. Het zal tot dec wel aangevuld worden met mij ww uitkering, maar daarna houdt het ook op. Misschien ben ik genoodzaakt om een bijbaan te nemen.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.
Eerst delen door 40 en daarna keer 24 doen. Is echt geen hogere wiskunde.
Ga er trouwens niet vanuit dat je dit salaris krijgt. Het is geheel afhankelijk van de ervaring die je hebt en je opleiding op welke trede van de schaal je geplaatst wordt.
2685 delen door 40 en dan x 24?

Vraag anders een proforma aan via dat bedrijf of via salariswijzer.nl

En maximaal staat toch al aangegeven voor 40 uur?

Ik zou persoonlijk zoeken naar een baan voor 40 uur wanneer je niet uitkomt met 24 uur.
quote:Kier_V schreef op 26 september 2012 @ 00:34:

2685 delen door 40 en dan x 24?

Vraag anders een proforma aan via dat bedrijf of via salariswijzer.nl

En maximaal staat toch al aangegeven voor 40 uur?

Ik zou persoonlijk zoeken naar een baan voor 40 uur wanneer je niet uitkomt met 24 uur.Hartstikke bedankt! Ik zou natuurlijk het allerliefste een baan voor 40 uur willen hebben. Maar helemaal lukt het al maanden niet. Ik heb hele specifieke werkervaring binnen de gemeente. Ik ben hier ook al 9 jaar werkzaam en ik ben toeval deze vacature tegengekomen. Ik wil hem hoe dan ook aannemen, omdat ik anders na december misschien wel zonder geld kom te zitten omdat mijn ww afloopt.
Ik snap je punt, maar de pest in deze is....

Stel dat je binnenkort een baan voor 40 uur kunt aannemen, zit je weer met een opzegtermijn...

Ik snap je helemaal dat je NU wilt beginnen om maar werk te hebben, maar evengoed loopt je WW af in december...

Hoe dan ook ben je de pisang in december dus.

Een ieder bslist anders, maar ik zou dan denken: die 24 uur is niet wat ik wil en belemmert me in het zoeken naar een baan voor 40 uur....

Dan zou ik liever mijn energie steken in het fulltime zoeken naar een volledige baan.

De kans dat je een baan vindt voor 16 uur is lastig heb ik begrepen.

Maar zo denk ik he!
Kier, wat zou jij dan doen als je èn geen WW meer hebt in december èn helemaal geen baan? Je kunt niet leven van lucht.
Mee eens Nellaaa.... het is ook geen makkelijke beslissing natuurlijk!

Heb even gekeken naar 24 uur en dan zou TO ongeveer 1600/1700 bruto verdienen hetgeen overeenkomt met zo'n 1300 /1400 euro netto.

Ga ik er vanuit dat ze het maximale gaat ontvangen op basis van 40 uur, gezien TO haar ervaringen.

Ik denk dat ik dan zou kijken naar toeslagen die ik zou kunnen ontvangen wanneer ik 24 uur zou werken en wat ik zou ontvangen wanneer ik na de WW in de bijstand (?) terecht kom.

Moet je natuurlijk ook meenemen in het hele verhaal, denk ik.

Nogmaals: het is een lastige situatie en een ieder beslist anders.
Klopt! Ik moest toch iets aan inkomsten hebben. Ik zit nu 9 maanden in de ww, en ik solliciteer me elke dag suf. Niks past bij mijn cv omdat ik gewoonweg niet de juiste werkervaring heb.

Ik heb een leidinggevende functie binnen de gemeente. Dit schijnt dus heel specifiek te zijn. Ik word overal afgewezen.

Voor een normale callcenter baan van 40 upw is mijn cv weer te zwaar.

Ik moet dus niet aannemen wat ik kan.

Gelukkig woon ik samen en kan ik terugvallen op mijn vriend op financieel vlak. Mocht ik echt niet uitkomen dan maar 16 uur schoonmaak in de avond, ik noem maar wat. Tegenwoordig hebben we het niet echt voor het kiezen. :(
Gelukkig kun je dan op je partner terugvallen voor een tijdje, dat moet zeker een fijne gedachte zijn!

Dan zou je die baan van 24 uur kunnen nemen en inderdaad soppen in de avonduren. Niets mis mee overigens hoor.

het is nogal een dilemma, dat snap ik

Balen dat je zo gekwalificeerd bent dat veel andere banen dus uitgesloten zijn!

Misschien een geheel overbodige vraag, maar ik stel hem toch:

Je hebt leidinggevende ervaring die je heel goed gebruiken kunt in andere functies in andere branches...

Ook weleens in een totaal andere richting gekeken welke wel op jouw niveau en ervaring aansluit?

het zal ongetwijfeld, maar ik denk met je mee :-)
Ik heb zeker weten uitgekeken naar andere branches. Alles wat dan ook maar een beetje te maken heeft met klant contacten solliciteer ik op. Echter voor een baan als bijv call center medewerker heb ik een te zwaar cv en zullen ze meer moeten betalen dan bijv bij iemand die gewoon ervaring heeft als medewerker. Dat schrikt vaak af. Verder als ik solliciteer op leidinggevende vacatures in de klantenservice branche heb ik te weinig kennis, geen commerciële ervaring etc. Super vervelend natuurlijk allemaal want ik ben bereid om te leren en een extra steentje bij te zetten.

Ik ben dus afgestudeerd als sociaal juridisch medewerker op hbo niveau. Banen in deze branche word ik ook niet voor uitgenodigd omdat ik weer geen ervaring heb. Ik zal toch ergens moeten beginnen neem ik aan. Momenteel ben ik bezig met een cursus kwaliteitsmanagement, gewoon omdat ik het interessant vind en graag met een leidinggevende functie door wil gaan.

Ik hou dus totaal niet van stilzitten, maar wil ook niet te lang afhankelijk zijn. Nou ben ik nog erg jong 25 en al 7 jaar werkzaam binnen verschillende gemeenten. Helaas stort daar de arbeidsmarkt ook gigantisch in.
Je hebt een leidinggevende positie en kan niet uitrekenen wat het maximale salaris is bij 24 uur? Oké dan...

Dat maximale salaris is trouwens voor iemand met bewezen 10 jaar ervaring vermoed ik. Dus als je al 9 jaar op die leidinggevende positie gezeten hebt. Niet als je doorgestroomd bent.
Bij de Gemeenten hebben salarisschalen 11 treden. Meestal wordt je ingeschaald op basis van aantal jaren relevant werkervaring. Ga er dus vanuit dat je in trede 7 van de schaal geplaatst wordt (wanneer jouw 7 gemeentejaren relevant zijn voor deze functie). Op internet kun je het fulltime bedrag vinden voor deze inschaling. Dat bedrag deel je door 36 en vermenigvuldig je met 24 om het bijbehorende. salaris te berekenen.

Verder zou ik er gewoon voor gaan. Als je eenmaal binnen bent, dan kun je er op termijn misschien wel uren bij krijgen. En tot die tijd kun je inderdaad kijken of je er iets anders bij kunt doen. (Hou er wel rekening mee dat je daar toestemming voor moet vragen, conform CAO Gemeenten, maar dat zal bij schoonmaken vermoedelijk geen probleem zijn).
quote:nellaaa schreef op 26 september 2012 @ 00:32:

Eerst delen door 40 en daarna keer 24 doen. Is echt geen hogere wiskunde.+100.000
Kier V, adviseer je nou echt aan iemand om de baan niet te nemen?

Ze mag hem niet eens weigeren, je moet zoveel en zo snel mogelijk uit de WW.

En diorissima, 1200 euro is toch niet zo laag? Zou je er dan echt bij gaan schoonmaken?
Ik zou hem zeker wel aannemen, die baan, want:

- je hebt na dec toch inkomsten

- je krijgt een beter netwerk voor een andere relevante baan

- je hebt kans dat ze je uren binnen deze gemeente kunnen uitbreiden

- je hebt sneller kans op een bijbaan bij deze gemeente omdat men je kent/je contacten hebt die leiden tot een bijbaan
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Het salaris van de gemeente is toch op basis van 36 uur, niet op basis van 40 uur? Dus delen door 36 * 24.

Dat komt neer op 1790 euro bruto. Ik zou er niet vanuit gaan dat ze je in de maximale schaal inschalen, uit ervaring weet ik dat daaar behoorlijk moeilijk over gedaan wordt. Ze kijken naar het aantal jaren ervaring en voor ieder jaar ga je een trede omhoog in de schaal. Dus bijvoorbeeld schaal 6, trede 7 bij 7 jaar ervaring.

Je kunt op internet berekenen hoeveel je netto zult overhouden, hou hierbij wel rekening met een hoge pensioenpremie die je betaald bij de gemeente.
Een maandsalaris met een veertig-urige werkweek is gebaseerd op 173 uur. Met 24 uur werk je 60% en dus is je salaris maximaal 60% van 2685, dus 1611 euro.

De kans dat je direct in je eindschaal komt is niet zo groot.
Gamuza, ben het helemaal met je eens!! Zeker als er een partner is om op terug te vallen, en eigenlijk ook als die er niet zou zijn, zie ik het probleem niet. Het werk is relevant voor je cv en je weet maar nooit hoe je weer verder rolt binnen de gemeente. Is iig beter dan het risico lopen helemaal niks te hebben.
Ik snap wel dat TO ervoor wil zorgen dat ze meteen aan de droombaan kan beginnen als die langskomt. Maar je weet nooit wanneer die kans langskomt.... (kan nog wel twee jaar duren)

Tot dan toe praktisch blijven denken, dus gaan met die banaan!
Ach, werkgevers weten ook dat mensen een opzegtermijn hebben dus dat hoeft ook niet automatisch een probleem te betekenen.
Ja, ook helemaal waar!
Ik hoop niet op een droombaan meteen natuurlijk.

Ik zat al in een hogere schaal en dat is aantoonbaar. Sowieso vind ik dat ik het voor een 25 jarige keurig doe. 1200 is inderdaad een redelijk bedrag, en ik mag dan ook zeker niet klagen.

Wiskundig gezien ben ik inderdaad niet goed, daar schaam ik me ook niet voor, en vandaar deze vraag. Gelukkig heb ik wel andere kwaliteiten.

Gaat er bij een 24urige werkweek niet minder belasting van af dan bij een 40 u werkweek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven