Werk & Studie alle pijlers

schoonmaaksters op gesprek.

27-08-2013 13:02 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toevallig ook een schoonmaaksterstopic.

Ik ben sinds kort meer gaan werken en wil graag een schoonmaakster. Ik kom aan sommige dingen niet meer toe. Zeker niet met 2 kinderen in de buurt.

Dus op zoek naar een poets..... Man man man, dat was al een zware klus op zich. Via via zitten de schoonmaaksters "vol"

Dus dan maar via marktplaats.

Heeft niet mijn voorkeur, maar gaan het toch proberen. Hebben deze week 1 gesprek en volgende week nog 2.

Ik heb uiteraard om referenties gevraagd maar wat moet ik nog meer vragen aan de schoonmaaksters zelf?

En wat vraag ik aan de mensen van de referenties? Wat zijn goede vragen om te stellen om uit te vissen dat het echt een referentie is en niet haar man/broer/zwager/neef/enz

Graag jullie tips!
Tip 1, noem ze geen poets.
Gewoon kennismaken, die vrouw beetje leren kennen. Goed afspraken maken over werktijden, taken, betaling en dan een keer op proef laten komen (tegen betaling).
Flakes, zeur niet. Ik schrijf 1 keer poets en daar val je over. De rest schrijf ik schoonmaakster.

Maar bedankt voor je tips
Waar zoek je iemand? De mijne heeft nog plek, en is super!
Volgens mij wonen wij ver uit elkaar vinyl. Regio haaglanden
quote:lelytjevandalen schreef op 27 augustus 2013 @ 13:07:

Flakes, zeur niet. Ik schrijf 1 keer poets en daar val je over. De rest schrijf ik schoonmaakster.

Maar bedankt voor je tips

Oei, lange tenen?

Geen tips overigens, ik zou er ook wel één willen, maar geen geld voor. Kan het ook prima zelf doen, maar heb er gewoon een ontzettende hekel aan
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:schorpioentje29 schreef op 27 augustus 2013 @ 13:05:

Gewoon kennismaken, die vrouw/man beetje leren kennen. Goed afspraken maken over werktijden, taken, betaling en dan een keer op proef laten komen (tegen betaling).
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:flakes schreef op 27 augustus 2013 @ 13:05:

Tip 1, noem ze geen poets.

Pft.

Ik ben zelf een poets en ik ben er trots op!

TO: misschien kun je je aspirantpoets vragen wat voor schoonmaakbullen ze nodig denkt te hebben. Daaruit kun je opmaken hoe grondig ze de zaken aan wil pakken (hoewel je ook van die dames hebt die kunnen toveren met één vaatdoekje en een pot groene zeep, zoals ik ).
Nouchi, er komen geen mannen. Die hadden niet gereageerd op de advertentie

En gek genoeg heb ik er geen hekel aan. Maar vind andere dingen op dit moment belangrijker dan poetsen.
Maak een globaal lijstje van de dingen die je wilt dat ze doet en vraag of ze tegen een van die dingen bezwaar heeft. Ik zou zelf willen weten of ze rookt of parfum gebruikt. Vraag of ze problemen heeft (gehad) met rug/knieën.
Wat zijn schoonmaakbullen?

Ik ben zelf een groene zeep fan. Dus als iemand daarmee wil poetsen... Er is genoeg

Maar goede tip! Dank
Wat ze moet doen heb ik aardig in mijn hoofd.

Maar waar moet ik aan denken bij dingen die ze niet wil doen. (Er gaat een wereld voor mij open in de wereld van de POETSERS)
O spullen! Kwartje valt
quote:lelytjevandalen schreef op 27 augustus 2013 @ 13:20:

Maar waar moet ik aan denken bij dingen die ze niet wil doen.)

Was draaien, bed opmaken, bed verschonen, strijken.

Straatje vegen.

Jouw vakantiespullen opruimen, zolder opruimen, je voorraadkast op orde brengen, dat soort dingen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Lady-Voldemort schreef op 27 augustus 2013 @ 13:16:

[...]

Pft.

Ik ben zelf een poets en ik ben er trots op!

TO: misschien kun je je aspirantpoets vragen wat voor schoonmaakbullen ze nodig denkt te hebben. Daaruit kun je opmaken hoe grondig ze de zaken aan wil pakken (hoewel je ook van die dames hebt die kunnen toveren met één vaatdoekje en een pot groene zeep, zoals ik ).

Die noemen ze smeerpoets.
odi et amo
Aha, dank bgb. Dat zijn niet de dingen die ik in mijn hoofd heb. Dus dat komt goed.

Ik denk meer aan kinderkamers sopje geven, badkamer en wc's en stofzuigen.
Oei dat is helaas te ver ja!
Even een ander vraagje (sorry TO.....): wat betalen jullie aan jullie schoonmaakster? De onze had gisteren een briefje neergelegd dat ze vanaf volgende week voor ¤10,00 meer kwam poetsen.... Oeps..... Nu betaalden wij niet zoveel tot nu toe (¤33,00 voor 3 uur maar ze is vaak na 2,5 uur al weg). Regio Eindhoven.
quote:lelytjevandalen schreef op 27 augustus 2013 @ 13:20:

Wat ze moet doen heb ik aardig in mijn hoofd.

Maar waar moet ik aan denken bij dingen die ze niet wil doen. (Er gaat een wereld voor mij open in de wereld van de POETSERS)

Ik ben het wel eens met Flake.

Poets klinkt echt niet aardig, vooral niet als je het expres doet.
odi et amo
quote:switchfoot schreef op 27 augustus 2013 @ 13:29:

Nu betaalden wij niet zoveel tot nu toe (¤33,00 voor 3 uur maar ze is vaak na 2,5 uur al weg). Regio Eindhoven.

Ik zou eerst maar eens een briefje neerleggen dat als ze voortaan de volle drie uur blijft, dat jullie dan verder praten.

Leg jij een briefje neer met wat je gedaan wilt hebben en is ze weg zodra dat klaar is?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb een bedrag van 10-12,50 per uur in mijn hoofd voor 3 uur per 2 weken.

Volgens mij is dat redelijk gangbaar.

Er vroeg iemand als reactie op mijn advertentie 12,50 excl reiskosten. Daar ben ik niet op ingegaan.
Vinyl welke regio woon jij?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 augustus 2013 @ 13:23:

[...]

Was draaien, bed opmaken, bed verschonen, strijken.

Straatje vegen.

Jouw vakantiespullen opruimen, zolder opruimen, je voorraadkast op orde brengen, dat soort dingen.

Oh, maar dat wil ik allemaal best doen hoor. Als het maar schuift.

Het gaat er vooral om dat je tevoren je wederzijdse verwachtingen duidelijk hebt. Dat je poets niet denkt dat ze aangenomen is om te soppen en te stoffen en dat jij dan denkt dat ze je paardenstal wel even uit kan mesten.
In het verleden heb ik 1 adresje gehad waar ik schoon maakte.

Ik kreeg 45 euro voor 4 uurtjes.

dingen die ik elke week deed:

-boven en beneden alles nat afnemen, stofzuigen, dweilen (dus ook badkamer en toiletvloer natuurlijk :p)

-badkamer, keuken, toilet uitsoppen

-ramen lappen

-was opvouwen

-de kliko bakken buiten zetten (of binnen halen)

- en samen aan de koffie natuurlijk ;)

incidenteel:

-als het zo uit kwam helpen boodschappen opruimen

-een klein beetje strijkgoed weg strijken indien tijd over

-een keukenkastje oid van binnen indien tijd over

-de bedrijfsruimte

verder deed ik altijd de plantjes en de post als ze op vakantie waren (want ik had een sleutel, ondanks dat ze vrijwel altijd aanwezig was zelf)

en het huis dagelijks even controleren ivm stiefkids die af en toe wel eens langs wipte als ze op vakantie waren. dus zorgen dat de ramen dicht waren en de deuren op slot.

maargoed, ze woonde dan ook een paar straten bij mij vandaan

oh en verder fungeerde ik nog wel eens als praatpaal voor dochter. moeilijke puber, en blijkbaar kletste ze tegen mij wat makkelijker dan tegen dr eigen ouders. vond mn 'baas' overigens geen probleem als er dan eens wat werk bleef liggen, en alleen maar fijn dat dochter haar verhaal kwijt kon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven