Werk & Studie alle pijlers

Scriptiebegeleider issues

17-06-2017 09:59 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Ik ben momenteel bezig met het schrijven van mijn scriptie. Mijn scriptiebegeleider is een vriendelijke man, alleen heb ik inhoudelijk maar weinig aan hem. Het enige wat hij heeft gelezen is mijn scriptievoorstel, maanden terug, en verder heb ik tijdens het proces geen feedback gekregen, ook al heb ik daar naar gevraagd. Hij zegt dat het te veel tijd kost om mijn conceptversie (of überhaupt een stukje van mijn thesis) te lezen en dat hij dat dus niet gaat doen. Mijn cijfer hangt ook af van zijn beoordeling, dus ik durf er geen melding van te maken. Ergens ben ik ook bang dat ik me gewoon aan loop te stellen. Ook hoor ik van medestudenten dat andere scriptiebegeleiders volledig van de radar verdwenen zijn en niet te bereiken zijn via mail, telefoon of wat dan ook (en dus ook niet reageren, na weken).

Het is een universitaire studie, dus we hoeven niet aan het handje genomen te worden... liever niet zelfs... maar af en toe feedback in de trant van 'let hier ook nog even op of lees dat interessante artikel eens' zou fijn zijn. Gewoon even weten dat je op de goede weg zit, of wat je kunt doen om echt iets moois af te leveren.

De deadline is over 2 weken, wat zou goed zijn om te doen? Ik kan me niet voorstellen dat dit gebruikelijk is..
Lol ik heb om die reden haast ruzie gehad met mijn begeleider indertijd. Ik had hem gekozen omdat ik wist dat ik veel vrijheid ging krijgen om volledig mijn eigen ding te doen, maar ik was vergeten dat ik zijn gemakszucht erbij ging moeten nemen. Als ik vroeg om iets na te lezen, mailde hij bv. "ok ik zal je morgen mijn feedback sturen" en liet hij vervolgens 1,5 maand niks van zich horen. Uiteindelijk was ik dit patroon spuugzat en heb ik hem een mail gestuurd dat we een afspraak hadden op dinsdag om mijn thesis te bespreken en dat hij dat weekend de delen die we gingen bespreken kon nalezen + dat ik die feedback VOOR dinsdag wilde ontvangen per mail, zodat ik mijn thesis al kon bijsturen.

Op maandag om half 12 's avonds stuurde hij zijn feedback, hij had maar 2 kritische opmerkingen waarbij uit 1 bleek dat hij mijn thesis niet goed gelezen had. Dinsdag gingen we dan met elkaar in de clinch, ik zei dat ik het beu was dat hij mails à la "ik laat je morgen iets weten!" stuurde en vervolgens geen hol deed terwijl hij eigenlijk amper werk aan me had, ik had alles zelf gedaan, ook het onderwerp aangeboden etc. Hij begon dan te zeuren dat hij net vader was geworden waardoor ik me schuldig voelde en we ons allebei geëxcuseerd hebben :')
cactusss schreef:
17-06-2017 19:31
Of het zot is of niet oordeel ik verder niet over. TO vroeg of dit normaal is. Ik schrijf momenteel ook mn scriptie, dit is hoe mijn universiteit het doet. Meer studies heb ik niet gedaan dus meer vergelijkingsmateriaal heb ik niet, en ik schrijf het universiteitsbeleid niet.
Dit is hoe jouw begeleider het doet. Hoogstens hoe het binnen jouw opleiding gaat. Het lijkt me sterk dat dit daadwerkelijk universiteitsbeleid is aangezien het in gaat tegen het principe van goed onderwijs verzorgen.
Alle reacties Link kopieren
Oh hier ben ik ook bang voor. De docent die mijn onderzoeksvoorstel zou begeleiden, had beloofd binnen 2 a3 dagen terug te mailen. Moest steeds minstens een week op reactie wachten. Ik ben zeer benieuwd dus.. .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven