Sollicitatie gesprek
dinsdag 6 november 2018 om 20:07
Vorige week heb ik gesolliciteerd en meteen een dag later kreeg ik mail of ik op gesprek zou willen komen en of dat zo snel mogelijk kon. Ik heb de mail geantwoord maar kreeg geen reactie waarop ik het bedrijf gebeld heb. De zelfde middag mocht ik op gesprek komen.
Ze vroegen geen specifieke opleiding of ervaring. Mijn opleiding sluit grotendeels aan op de vacature maar heb nooit de kans gehad werkervaring op te doen. Dus was helemaal enthousiast dat ik op gesprek mocht komen.
Bij het gesprek is het 1e wat ik te horen kreeg ja maar je hebt geen ervaring. Nee dacht ik dat kon je zien voor dat jullie mij uitnodigden. Maar ondanks dat was 1 persoon helemaal enthousiast en ik zag de andere twijfelen.
Nu is de vacature verwijderd maar heb ik geen terugkoppeling gehad. En vraag me dus af op het raar is als ik contact met hun opneem erover of dat ik nog even moet afwachten.
Ze vroegen geen specifieke opleiding of ervaring. Mijn opleiding sluit grotendeels aan op de vacature maar heb nooit de kans gehad werkervaring op te doen. Dus was helemaal enthousiast dat ik op gesprek mocht komen.
Bij het gesprek is het 1e wat ik te horen kreeg ja maar je hebt geen ervaring. Nee dacht ik dat kon je zien voor dat jullie mij uitnodigden. Maar ondanks dat was 1 persoon helemaal enthousiast en ik zag de andere twijfelen.
Nu is de vacature verwijderd maar heb ik geen terugkoppeling gehad. En vraag me dus af op het raar is als ik contact met hun opneem erover of dat ik nog even moet afwachten.
dinsdag 6 november 2018 om 20:17
Hebben ze gezegd binnen welke termijn ze een reactie zouden geven?
De vraag "Maar je hebt geen ervaring." zal nog vaker komen. Bereid je er op voor.
Je kan van tevoren al een antwoord formuleren.
Je bent 26. Wat verwachten ze? Dat je vijftien jaar ervaring in de branche hebt.
De vraag "Maar je hebt geen ervaring." zal nog vaker komen. Bereid je er op voor.
Je kan van tevoren al een antwoord formuleren.
Je bent 26. Wat verwachten ze? Dat je vijftien jaar ervaring in de branche hebt.
anoniem_376516 wijzigde dit bericht op 06-11-2018 20:26
0.36% gewijzigd
dinsdag 6 november 2018 om 21:03
Ja het is nog geen week geleden dus weet niet of het een beetje vroeg is. Het solliciteren vind ik sowieso lastig maar wil zo graag.
Heb nu een aantal jaren gewerkt in een andere branche maar ook dan doe je niet de ervaring op die je wilt. Heb niet voor niets een opleiding gedaan.
dinsdag 6 november 2018 om 21:05
Is echt niet te vroeg hoor!woeffie schreef: ↑06-11-2018 21:03Ja het is nog geen week geleden dus weet niet of het een beetje vroeg is. Het solliciteren vind ik sowieso lastig maar wil zo graag.
Heb nu een aantal jaren gewerkt in een andere branche maar ook dan doe je niet de ervaring op die je wilt. Heb niet voor niets een opleiding gedaan.
woensdag 7 november 2018 om 10:32
Denk er net zo over hoor. Zoiets vergeet je niet.
Al word ik er moedeloos van. Telkens als ik al op gesprek mag komen is de keuze toch niet op mij gevallen.
woensdag 7 november 2018 om 10:35
Dat is inderdaad vervelend.
Zou een cursus solliciteren wat voor je zijn?
Blijkbaar wordt je wel vaak uitgenodigd, dus je brief is goed.
Er zit dus iets in het tweede gedeelte ( gesprek) wat verbetert kan worden
Edit: ik lees het verkeerd denk ik, je zegt : als ik AL op gesprek mag komen.
Dan ook je brief bekijken met iemand die er verstand van heeft
woensdag 7 november 2018 om 10:40
Brief heb ik inmiddels hulp bij gehad. En is al verbeterd. Misschien is zo'n training zeker een goed idee. Het probleem zit ook dat ik de opleiding in de tijd van recessie heb afgerond. Toen geen werk er in heb kunnen krijgen en daardoor ander werk ben gaan doen. Maar nu steeds te horen krijg je hebt geen ervaring. Nee raar als je die kans niet krijg.pearle schreef: ↑07-11-2018 10:35Dat is inderdaad vervelend.