Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie opleidingsplek verzorgende ig BBl

04-11-2018 18:18 546 berichten
As dinsdag heb ik een sollicitatie gesprek voor de opleiding verzorgende ig BBL bij een organisatie waar ik super graag aan de slag zou willen. Heeft iemand tips om deze sollicitatie tot een succesvol te maken?
Alle reacties Link kopieren
Hangmat en Pausini, het is inderdaad vreemd verdeeld. Twente is toch nog wel een gebied waar klaarblijkelijk nog steeds een hoge werkloosheid is, en daardoor een enorme toeloop op beschikbare vacatures. Ik zie wel dat er genoeg vacatures zijn voor zorgpersoneel met afgeronde opleiding. Maar net als Cinderella kan ik ook niet even stoppen met betaald werken en fulltime naar school. Mijn man heeft wel een baan, maar kan ons gezin niet in zijn eentje laten draaien. Dat zou ik ook niet willen trouwens.
Ik moet dus ook echt een betaalde leer/werkplek zien te vinden. Een minimum salaris is prima, maar met een stagevergoeding van 100 euro kom ik niet uit. Daar loopt Cinderella ook tegenaan.
Ik zou bijna in de verleiding komen om jullie kant op te komen voor werk, al zou het maar voor een paar jaar zijn om een diploma te halen. Als het echt niet gaat lukken hier ga ik dat waarschijnlijk wel overwegen.
Ik kan het je van harte aanraden. Ze zitten hier echt te gillen om personeel op dit moment. Hoe het over drie jaar is kan ik natuurlijk niet voorspellen, maar dan heb jij in ieder geval je diploma!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet dan wel kijken hoe ik dat ga organiseren, want verhuizen is geen optie. Ik heb het hier thuis al in de groep gegooid, niemand staat te springen van het hele idee. Je zit zo aan drie-vier uur reistijd per dag, geen lolletje. Dus dat zou ik heel goed moeten overwegen. Ik blijf het hier nog proberen tot September volgend jaar, ivm start opleiding. Daarna kijk ik verder.
Tuingravin schreef:
23-11-2018 08:05
Ik moet dan wel kijken hoe ik dat ga organiseren, want verhuizen is geen optie. Ik heb het hier thuis al in de groep gegooid, niemand staat te springen van het hele idee. Je zit zo aan drie-vier uur reistijd per dag, geen lolletje. Dus dat zou ik heel goed moeten overwegen. Ik blijf het hier nog proberen tot September volgend jaar, ivm start opleiding. Daarna kijk ik verder.
Verhuizen is voor mij ook geen optie. Ben dan wel alleen maar heb hier alles. Mijn oh zo geliefde huisje, familie, vrienden. En heen en weer reizen richt8ng het westen isgewoon te ver. Ben het nu nog aan het proberen tot een reistijd van max +/- 40 min van huis, echt niet langer. Ga langere reistijd niet trekken, met onregelmatige diensten, opleiding ect. Ik wil het ook nog tot sept volgend jaar proberen en dan houdt het op. Krijg nu van mijn vader en partner al regelmatig commentaar op het feit dat ik nog steeds verder zoek/solliciteer. Zij zijn bang dat ik het financieel niet ga redden, en vinden dat ik helemaal op andere vacatures moet gaan solliciteren en deze richting moet laten varen. Om zo een baan te krijgen van 36 of meer met zekerheid, Maar dit is wat ik zo graag wil😢.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella, ik snap je helemaal. Als ik geen gezin had, zou ik denk ik ook niet zo snel vertrekken. Je hebt hier toch je hele leven opgebouwd, je familie, vrienden, hobby’s...
Mijn oudste zoon verwoordde het zo: ‘mam, ze weten niet wat ze missen. Jij kunt zo veel, komt helemaal goed.’
Dat was natuurlijk wel weer aanleiding om de zakdoek op te diepen.
Man zei ook: volg je hart, dan maak je nooit een verkeerde keus.
Ik hou dus nog even vol. Iedereen kijkt mee naar vacatures. Als ik iets tegenkom voor jou, laat ik het weten!
Tuingravin schreef:
23-11-2018 11:20
Cinderella, ik snap je helemaal. Als ik geen gezin had, zou ik denk ik ook niet zo snel vertrekken. Je hebt hier toch je hele leven opgebouwd, je familie, vrienden, hobby’s...
Mijn oudste zoon verwoordde het zo: ‘mam, ze weten niet wat ze missen. Jij kunt zo veel, komt helemaal goed.’
Dat was natuurlijk wel weer aanleiding om de zakdoek op te diepen.
Man zei ook: volg je hart, dan maak je nooit een verkeerde keus.
Ik hou dus nog even vol. Iedereen kijkt mee naar vacatures. Als ik iets tegenkom voor jou, laat ik het weten!
Mijn vriendinnen, broer, zusje, schoonzus en zwager zeggen ook steeds dat ik echt geschikt ben voor dit werk en niet moet opgeven. Dat geeft me hoop. Ik hoop ook dat het jou gaat lukken💪🏻. En het spreekwoord zegt. De aanhouder wint.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moeten we gewoon een paar duizend oudjes uit het westen in het oosten gaan huisvesten, óók een oplossing! :)
Alle reacties Link kopieren
Nou inderdaad Hangmat!
Hatsjikideee...
Hangmat schreef:
23-11-2018 16:08
Misschien moeten we gewoon een paar duizend oudjes uit het westen in het oosten gaan huisvesten, óók een oplossing! :)
Hahaha ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
Ach die arme oudjes... die moet je toch niet verkassen, en ze proatn ook geenTwents...
Tuingravin schreef:
23-11-2018 18:13
Ach die arme oudjes... die moet je toch niet verkassen, en ze proatn ook geenTwents...
En wij geen hooghaarlemmerdijks😉
Alle reacties Link kopieren
Ha! Echt wel! Ik ben import uit Friesland, ma is grunnings en pa heeft jaren in Haarlem gewoond en gewerkt. Als jong meisje praatte ik heel bekakt... Hahaha. Ik klep met elk accent zo mee. Ben net een papegaai.
Tuingravin schreef:
23-11-2018 21:01
Ha! Echt wel! Ik ben import uit Friesland, ma is grunnings en pa heeft jaren in Haarlem gewoond en gewerkt. Als jong meisje praatte ik heel bekakt... Hahaha. Ik klep met elk accent zo mee. Ben net een papegaai.
Als ik in het Twens moet overschakelen lukt mij ook prima. En netjes ABN ook😀. Laten we hopen op die welbegeerde plek.
Alle reacties Link kopieren
Niet te gevoelig en zacht zijn, daar werd ik op afgewezen. Luid en aanwezig moet je zijn.
Alle reacties Link kopieren
Zekers! Ik kreeg via de app nog een vacature binnen, straks even naar kijken. Een collega van mij heeft een zus die werkt in een grote zorginstelling in Hengelo, en zij gaat navraag voor me doen over vacatures die binnenkort het www opgeslingerd gaan worden. Ik mag wel mijn cv opsturen, hoor morgen naar wie. Verder hoop ik nu snel een datum te krijgen voor de kennismaking bij het Roc, dan zal ik daar meteen ook vragen naar vacatures die ze binnen krijgen.
Hoe breed zoeken jullie? Alleen ouderenzorg of ook bijvoorbeeld verstandelijk gehandicaptenzorg?

Waar in Twente zitten jullie (ongeveer)?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in Almelo. Maar Ik heb wel vervoer, dus ik kan alle kanten op. Kids zijn volwassen, dus ik kan ook flexibel zijn. Ik verwacht dat ik zal starten in de ouderenzorg, maar als ik mijn diploma's heb lijkt de wijkverpleging of ziekenhuiszorg me geweldig. Maar Ik zie me ook wel werken in een hospice als verpleegkundige.
Dymphnatam schreef:
25-11-2018 20:12
Hoe breed zoeken jullie? Alleen ouderenzorg of ook bijvoorbeeld verstandelijk gehandicaptenzorg?

Waar in Twente zitten jullie (ongeveer)?
Gehandicaptenzorg niet mijn eerste keuze, maar ook geen ervaring in. Misschien ook wel erg leuk. Ik zoek rondom Goor tot max 25/30 km daar vandaan.
Cinderella76 schreef:
26-11-2018 14:04
Gehandicaptenzorg niet mijn eerste keuze, maar ook geen ervaring in. Misschien ook wel erg leuk. Ik zoek rondom Goor tot max 25/30 km daar vandaan.
Heb een eigen auto, dus vervoer geen probleem. En ben alleen, dus zeer flexibel.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb al een tijd een profiel maar dit is mijn eerste reactie op dit forum..

Hebben jullie wel eens gekeken op www.werkenbijdetwentsezorgcentra.nl?
Ik doe via hun nu de opleiding vz ig.
BBL opleiding, dus 1 dag per week school (gieterij hengelo) en 24 uur werken. De opleiding en alles wat erbij hoort wordt betaald. Ik heb geen verplichting om te blijven als ik mijn diploma heb. Maar zeer waarschijnlijk al wel een contract voordat ik ben afgestudeerd.
In september 2019 begint er weer een klas, en ik geloof dat dan in april/ mei de selectie rondes weer beginnen.
Geke76 schreef:
26-11-2018 14:59
Hallo, ik heb al een tijd een profiel maar dit is mijn eerste reactie op dit forum..

Hebben jullie wel eens gekeken op www.werkenbijdetwentsezorgcentra.nl?
Ik doe via hun nu de opleiding vz ig.
BBL opleiding, dus 1 dag per week school (gieterij hengelo) en 24 uur werken. De opleiding en alles wat erbij hoort wordt betaald. Ik heb geen verplichting om te blijven als ik mijn diploma heb. Maar zeer waarschijnlijk al wel een contract voordat ik ben afgestudeerd.
In september 2019 begint er weer een klas, en ik geloof dat dan in april/ mei de selectie rondes weer beginnen.
Dank je ga me eens oriënteren👍🏻. Misschien is het wat voor me.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Geke! Ik sta al ingeschreven bij het Roc, maar ik ga je link zeker checken.
Tuingravin schreef:
26-11-2018 18:07
Bedankt Geke! Ik sta al ingeschreven bij het Roc, maar ik ga je link zeker checken.
Vraagje. Jij staat al ingeschreven bij het ROC, mag dit als je nog geen opleidingsplek hebt? Heb hun al een mail gestuurd met deze vraag, maar nog geen reactie gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, je kunt je online inschrijven. Ook zonder opleidingsplek.
Maar hun helpen toch niet met he zoeken naar een ev opleidingsplek mocht je die zelf niet kunnen vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven