Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie opleidingsplek verzorgende ig BBl

04-11-2018 18:18 546 berichten
As dinsdag heb ik een sollicitatie gesprek voor de opleiding verzorgende ig BBL bij een organisatie waar ik super graag aan de slag zou willen. Heeft iemand tips om deze sollicitatie tot een succesvol te maken?
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt niet specifiek hulp, maar er is wel een prikbord waar instellingen vacatures plaatsen. Niet alles komt online he? Mijn schoondochter doet nu niveau 4, en zij zegt wel dat het via school en medestudenten net wat makkelijker kan gaan.
Tuingravin schreef:
26-11-2018 23:04
Je krijgt niet specifiek hulp, maar er is wel een prikbord waar instellingen vacatures plaatsen. Niet alles komt online he? Mijn schoondochter doet nu niveau 4, en zij zegt wel dat het via school en medestudenten net wat makkelijker kan gaan.
Dank je wel voor de info. Ik zal nog eens contact opnemen met het ROC.
Alle reacties Link kopieren
@Cinderella76 en Tuingravin, ik heb speciaal even een account aangemaakt omdat ik al langer dit topic mee las omdat ik ook geïnteresseerd ben ik een opleiding en werk traject in de zorg en ik heb zojuist gesolliciteerd op een vacature bij een instelling in Twente.
Wellicht ook iets voor jullie, mochten jullie de vacature hebben gemist?
Pb even wanneer je meer info wilt want ik weet niet of je openbaar namen mag noemen van bedrijven hier.
Alle reacties Link kopieren
Ikjijenhij, graag!
Ik heb net ook weer gereageerd op twee vacatures, misschien wel dezelfde, hahaha.
Wat ik in ieder geval wel heb begrepen, dat er de komende maanden heel veel vacatures bij gaan komen, omdat de overheid geld in de zorg gaat pompen vanaf januari.
Gaat echt wel goedkomen, linksom of rechtsom. Mijn man zei dat als ik echt iets wil, het meestal ook wel gaat gebeuren. :proud:
Hij zei ook, als het in Tukkerland niet lukt, dan maar wat verderop.
Alle reacties Link kopieren
Tuingravin schreef:
29-11-2018 13:48
Ikjijenhij, graag!
Ik heb net ook weer gereageerd op twee vacatures, misschien wel dezelfde, hahaha.
Wat ik in ieder geval wel heb begrepen, dat er de komende maanden heel veel vacatures bij gaan komen, omdat de overheid geld in de zorg gaat pompen vanaf januari.
Gaat echt wel goedkomen, linksom of rechtsom. Mijn man zei dat als ik echt iets wil, het meestal ook wel gaat gebeuren. :proud:
Hij zei ook, als het in Tukkerland niet lukt, dan maar wat verderop.
Ik heb je een PB gestuurd. Kan alleen niet goed uitvinden of hij goed is aangekomen?
Tuingravin schreef:
29-11-2018 13:48
Ikjijenhij, graag!
Ik heb net ook weer gereageerd op twee vacatures, misschien wel dezelfde, hahaha.
Wat ik in ieder geval wel heb begrepen, dat er de komende maanden heel veel vacatures bij gaan komen, omdat de overheid geld in de zorg gaat pompen vanaf januari.
Gaat echt wel goedkomen, linksom of rechtsom. Mijn man zei dat als ik echt iets wil, het meestal ook wel gaat gebeuren. :proud:
Hij zei ook, als het in Tukkerland niet lukt, dan maar wat verderop.
Dat hoorde ik ook bij mijn huidige werkgever dat er Jan 2019 weer geld vrij komt voor opleiding en scholing. Dus ik ben ook zeker positief gestemd dat het moet gaan lukken.
Alle reacties Link kopieren
Ikjijenhij, ik heb je PB niet ontvangen. Is hier wel vaker een probleem. ik zal es kijken of ik er een naar jou kan sturen waar je op kunt antwoorden?
Alle reacties Link kopieren
Ikhijenhij, als het goed is heb je PB.
Alle reacties Link kopieren
@tuingravin, helaas heb ik jouw PB ook niet ontvangen.
Het was iig geval een vacature waarbij 6 december gesprekken plaats gaan vinden. Wellicht zegt dit jouw iets en heb je ook op deze vacature gereageerd?
Ikjijenhij schreef:
30-11-2018 00:52
@tuingravin, helaas heb ik jouw PB ook niet ontvangen.
Het was iig geval een vacature waarbij 6 december gesprekken plaats gaan vinden. Wellicht zegt dit jouw iets en heb je ook op deze vacature gereageerd?
Ik heb u ook een pb gestuurd gisteren. Heeft u deze ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Ikjijenhij, dat zou zo maar eens kunnen! Sluitdatum 30 november? Ik had er eentje bij zitten waarvan ik dacht: oef, net op tijd. Mijn schoondochter doet nu verpleegkunde bij het ROC en komt ook steeds vacatures tegen op school die ik niet online zie staan. Ik heb het idee dat er ook intern wel het een en ander ingevuld wordt, en dat zijn vaak de vacatures die je nergens kunt vinden.
Ik ga ook een paar open sollicitaties doen bij instellingen die nu geen vacatures hebben. Je weet maar nooit!
Net nog gesolliciteerd op een vacature die ik via via te horen kreeg. Even afwachten wat dat wordt😀
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook proberen via een zorg uitzendbureau aan de slag te gaan, zoals Happy nurse geeft werknemers ook opleidingen.
https://happycampus.nl/opleidingen zit misschien ook bij jullie een vestiging in de regio?
Hangmat schreef:
01-12-2018 15:03
Je kunt ook proberen via een zorg uitzendbureau aan de slag te gaan, zoals Happy nurse geeft werknemers ook opleidingen.
https://happycampus.nl/opleidingen zit misschien ook bij jullie een vestiging in de regio?
Dank je voor de info. Ga kijken.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella, al wat gehoord? Ik heb net weer twee afwijzingen gehad, ik hoop dat jij beter nieuws krijgt. Ik ga straks maar weer verder kijken naar vacatures. Het gaat hier echt een kwestie worden van een lange adem hebben denk ik....
Alle reacties Link kopieren
Oh en Hangmat: dank je voor de link, ik heb ze gemaild. Fingers crossed!
Tuingravin schreef:
07-12-2018 12:44
Cinderella, al wat gehoord? Ik heb net weer twee afwijzingen gehad, ik hoop dat jij beter nieuws krijgt. Ik ga straks maar weer verder kijken naar vacatures. Het gaat hier echt een kwestie worden van een lange adem hebben denk ik....
Vandaag ook weer 2 afwijzingen op de mail. Om moedeloos van te worden😞.
Alle reacties Link kopieren
Ach jij ook? Ik had gehoopt dat jij meer succes zou hebben. Jammer. Morgen weer kijken naar nieuwe vacatures.
Tuingravin schreef:
07-12-2018 23:39
Ach jij ook? Ik had gehoopt dat jij meer succes zou hebben. Jammer. Morgen weer kijken naar nieuwe vacatures.
Was benieuwd tuingravin of jij al iets verder bent naar het zoeken van een werkleerplek. Mij wil het nog steeds niet lukken. Heb me nu tot instroming september gegeven en dan maar eens kijken of het überhaupt gaat lukken. Elke keer worden afgewezen of gewoonweg niks weer horen na het versturen van een motivatiebrief en cv is erg demotiverend. Hoop op mijn huidige plek nog wat los te kunnen peuteren, weet dat ze dit jaar wel weer geld krijgen voor opleidingen en studie, dus wie weet. En ik heb ze laatst met mijn jaargesprek wel laten weten dat ik open sta voor welke opleiding dan ook en dat het mijn wens is om nog de opleiding verzorgende ig BBL te willen gaan doen. Dus wie weet. Fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat jullie vaak al op brief/mail afgewezen worden. Al eens iemand mee laten lezen? Ze zijn zoveel mensen nodig in de zorg. Randstad heeft ook opleidingstrajecten voor verzorgende IG. Teminste bij ons in de buurt wel, misschien iets om naar te kijken. Veel succes nog bij het zoeken naar een geschikte werk/leerplek.

Wat ik trouwens ook gedaan heb toen ik ging solliciteren. Zoek info op over de instelling. Wat spreekt je aan enz. Dit kun je gebruiken in je brief/gesprek.
anoniem_175908 wijzigde dit bericht op 05-01-2019 10:47
Reden: Aanvulling
20.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mari86, aan de brief ligt het niet, het aanbod in Twente is lager als je nog niet opgeleid bent. Het is erg frustrerend, maar ook hier gaan tekorten ontstaan. Voor nu zijn er nog steeds meer sollicitanten dan dat er mensen opgeleid kunnen worden. Ik weet dat het in de Randstad heel anders is, maar dat is praktisch gezien gewoon te ver weg. Ik blijf het wel volhouden, eens moet het toch lukken!
Hier ligt het ook niet aan mijn brief, maar net wat tuingravin zegt zijn er in Twente niet zoveel opleidingsplekken. En dan wordt je in mijn geval uitgenodigd voor een gesprek en dan zijn er ook vaak interne sollicitanten die voorrang krijgen en vaak ook de baan. En dan denk ik vaak waarom wordt ik uitgenodigd terwijl er uiteindelijk toch iemand repliek krijgt die al in een andere functie bij jullie in dienst is. En aangezien ik zelf nog niet zoveel ervaring heb in de zorg, jarenlang in een supermarkt gewerkt is dit vaak het geval. Hoop nu ik als medewerker leefomgeving in een Woonzorg centrum werk naar vole tevredenheid van zowel mij als mijn leidinggevende, collega’s en cliënten eens gezien wordt voor een plek.
Dus mocht iemand nog iets weten in Twente let me know😊!
Alle reacties Link kopieren
Ik woon ook niet in de Randstad maar in Drenthe. Maar snap wel wat je bedoeld hoor, jammer is dat.
Er komen bij ons straks weer nieuwe leerlingen verzorgende IG vanuit Randstad. De vorige leerlingen kunnen allemaal blijven. Je kunt het eens opzoeken, misschien is het een optie.
Alle reacties Link kopieren
Nou, derde keer een reactie schrijven.... Forum doet niet wat ik wil. Mari86, bedankt voor de tip van Randstad, daar ga ik mee aan de slag.
Ik heb de laatste weken even een sollicitatiepauze genomen, ik had vakantie en was het even helemaal beu.
Ook van het Roc nog niets gehoord, terwijl zij hadden aangegeven dat er in december een kennismaking georganiseerd zou worden.
Cinderella, ik hoop dat 2019 voor ons het jaar gaat worden dat we allebei een opleidingsplek mogen vinden. De beste wensen, we gaan weer doorrrrr!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven