Werk & Studie alle pijlers

sollicitatie stage/werk en cijferlijst

14-01-2010 21:43 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic over een herkansing van een tentamen dit topic. (Overigens mijn allereerste hier op dit forum; ik lees wel al langer mee.)

Ik ben een master studente rechten en heb in mijn studiecarrière meerdere herkansingen moeten doen. (schatting: van de bijvoorbeeld 10 tentamens 1 of 2 herkansingen) Sommige vakken heb ik zelfs vaker moeten herkansen. Hoewel ik het nooit erg vond dat ik niet bepaald een strebertje ben (ik ben meer het type "minimale inspanning en dan komt het vast allemaal wel goed" ), heb ik nu ongelofelijk spijt dat ik niet wat meer mijn best had gedaan. Want nu komen de problemen. Ik zou graag stage willen lopen (in de advocatuur) en de meeste advocatenkantoren waar ik heb gesolliciteerd willen toch de beste student hebben (helemaal met deze crisis en ik geef ze geen ongelijk). Niet één die herkansingen heeft gedaan en minimale cijfers op haar lijst heeft staan. Voor sollicitaties willen ze graag naast een brief en cv ook een cijferlijst zien. Nu ziet mijn cijferlijst er niet bepaald florissant uit, (voornamelijk zessen en zevens en af en toe een acht) maar tot overmate van ramp staan er ook nog eens twee onvoldoendes op, omdat ik die nog niet heb gehaald. Stom natuurlijk van mezelf en als ik weer een afwijzing krijg kan ik wel janken, maar het is nu niet anders.

Met dit topic wil ik dit even van mij afschrijven en zou ik graag willen weten of er ook mensen zijn die in mijn positie heeft gezeten. Wat heb je toen gedaan om een stage (of werk) te bemachtigen? Ook adviezen hoe ik mijzelf het beste kan presenteren (zowel op schrift als in real life) zijn welkom!

Festiniijsje

(Overigens kan ik niet wachten tot ik die tentamens wel heb gehaald, omdat het dan te laat is om te gaan solliciteren voor een stage)
quote:Festiniijsje schreef op 15 januari 2010 @ 11:22: