Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatie tips gevraagd

16-12-2016 10:47 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft de ultieme sollicitatie tip?
Zorg dat je de baan krijgt.
Solliciteer niet op een baan waar communicatie een rol speelt.
Wees goed voorbereid. Lees je in over het bedrijf, probeer te bedenken welke vragen gesteld worden en wees jezelf. Succes!
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Duidelijkheid is overrated
quote:Pigwidgeon_ schreef op 16 december 2016 @ 10:52:

Wees goed voorbereid. Lees je in over het bedrijf, probeer te bedenken welke vragen gesteld worden en wees jezelf. Succes!En "wees jezelf" is iets anders dan "communiceer zoals op een forum"
Context, context, context
Ik heb al heel veel tips gelezen en dingen bekeken, maar wie weet is er nog iets dat ik over het hoofd heb gezien. Het gaat trouwens om een wo functie in de zakelijke/commerciële sector.
quote:Bugs_Bunny schreef op 16 december 2016 @ 10:52:

Solliciteer niet op een baan waar communicatie een rol speelt.
Ik ben graag kort en bondig. Ik begrijp dat sommige konijnen daar een probleem mee hebben..
Jezelf zijn. Dat werkt bij mij altijd, ben nog vrijwel nooit afgewezen. Maar misschien ben ik gewoon heel leuk.
Lees eens wat over spatiegebruik. Op WO-niveau wordt het op prijs gesteld als je een foutloze brief kunt opstellen.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Sweety2015 schreef op 16 december 2016 @ 10:55:

Ik ben graag kort en bondig. Ik begrijp dat sommige konijnen daar een probleem mee hebben..
Bedankt voor de tips...alle tips zijn welkom
quote:Bugs_Bunny schreef op 16 december 2016 @ 10:53:

[...]

En "wees jezelf" is iets anders dan "communiceer zoals op een forum"

Deze zin zegt echt alles.

Succes.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Bugs_Bunny schreef op 16 december 2016 @ 10:53:

[...]

En "wees jezelf" is iets anders dan "communiceer zoals op een forum"
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Ik heb even geloept en ik heb dé tip voor je. Ga een cursus Nederlandse spelling doen. Je schrijft alleen maar reacties die uit één zin bestaan en die zinnen rammelen van de fouten.

Ik schrijf hier heus niet foutloos, maar ik heb dan ook geen ambities om in de zakelijke wereld rond te huppelen op WO niveau.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Zorg dat je kleding past bij het bedrijf en de functie.

Zorg dat je je inleest in het bedrijf.

Let ook op haar, nagels, make-up en schoenen. Zorg dat alles er verzorgd uitziet.

Kom op tijd.

Bereid je ook voor op 'gekke' vragen.
Inderdaad wees jezelf (maar kleed je wel normaal en wees een net iets betere versie van jezelf) en dat betekent ook meteen, wees eerlijk. Ga geen mooie verhaaltjes ophangen die eigenlijk niet kloppen, wees gewoon eerlijk over je loopbaan, over jezelf etc.

Als die werkgever dan besluit dat je niet in het bedrijf past, ís dat waarschijnlijk ook zo en bespaar je jezelf een vervelende werkplek.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''

Ik ben graag kort en bondig. Ik begrijp dat sommige konijnen daar een probleem mee hebben..In tegendeel. Ik vind je uitermate verfrissend communiceren. Ik vermoed dat je aanstaande niet-werkgever daar hetzelfde over zal denken.
quote:Pigwidgeon_ schreef op 16 december 2016 @ 11:08:

[...]

loep maar eens.
quote:gelderka schreef op 16 december 2016 @ 12:27:

Denk vanuit het bedrijf. Zij hebben een probleem, anders zochten ze geen mensen. Zorg dat jij vertelt hoe jij hun probleem gaat oplossen.

Leg je eigen zwakheden op tafel (in CV en persoonlijkheid) in plaats van stilletjes te hopen dat ze dat niet zien.Dit vind ik wel interessant, want hoe doe je dat zonder jezelf naar beneden te praten? Ik weet heel goed wat mijn zwakheden zijn, maar leg ze niet op tafel omdat ik dan bang ben mezelf als een zwakke kandidaat neer te zetten.
quote:hoelahoepla schreef op 16 december 2016 @ 12:41:

[...]

Dit vind ik wel interessant, want hoe doe je dat zonder jezelf naar beneden te praten? Ik weet heel goed wat mijn zwakheden zijn, maar leg ze niet op tafel omdat ik dan bang ben mezelf als een zwakke kandidaat neer te zetten.

Het grappige is, echte kracht kan overweg met eigen zwakheden. Je beperkingen kennen, onderkennen, erkennen, en ze weten te compenseren of in ieder geval te neutraliseren, is een goed teken.

Iemand die overal ja op zegt, maar niet levert, is aanzienlijk vervelender dan iemand die op tijd nee zegt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven