Sollicitatie tips gevraagd
vrijdag 16 december 2016 om 10:52
vrijdag 16 december 2016 om 11:05
vrijdag 16 december 2016 om 11:08
quote:Bugs_Bunny schreef op 16 december 2016 @ 10:53:
[...]
En "wees jezelf" is iets anders dan "communiceer zoals op een forum"
[...]
En "wees jezelf" is iets anders dan "communiceer zoals op een forum"
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
vrijdag 16 december 2016 om 11:08
Ik heb even geloept en ik heb dé tip voor je. Ga een cursus Nederlandse spelling doen. Je schrijft alleen maar reacties die uit één zin bestaan en die zinnen rammelen van de fouten.
Ik schrijf hier heus niet foutloos, maar ik heb dan ook geen ambities om in de zakelijke wereld rond te huppelen op WO niveau.
Ik schrijf hier heus niet foutloos, maar ik heb dan ook geen ambities om in de zakelijke wereld rond te huppelen op WO niveau.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
vrijdag 16 december 2016 om 11:31
Inderdaad wees jezelf (maar kleed je wel normaal en wees een net iets betere versie van jezelf) en dat betekent ook meteen, wees eerlijk. Ga geen mooie verhaaltjes ophangen die eigenlijk niet kloppen, wees gewoon eerlijk over je loopbaan, over jezelf etc.
Als die werkgever dan besluit dat je niet in het bedrijf past, ís dat waarschijnlijk ook zo en bespaar je jezelf een vervelende werkplek.
Als die werkgever dan besluit dat je niet in het bedrijf past, ís dat waarschijnlijk ook zo en bespaar je jezelf een vervelende werkplek.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
vrijdag 16 december 2016 om 12:22
vrijdag 16 december 2016 om 12:41
quote:gelderka schreef op 16 december 2016 @ 12:27:
Denk vanuit het bedrijf. Zij hebben een probleem, anders zochten ze geen mensen. Zorg dat jij vertelt hoe jij hun probleem gaat oplossen.
Leg je eigen zwakheden op tafel (in CV en persoonlijkheid) in plaats van stilletjes te hopen dat ze dat niet zien.Dit vind ik wel interessant, want hoe doe je dat zonder jezelf naar beneden te praten? Ik weet heel goed wat mijn zwakheden zijn, maar leg ze niet op tafel omdat ik dan bang ben mezelf als een zwakke kandidaat neer te zetten.
Denk vanuit het bedrijf. Zij hebben een probleem, anders zochten ze geen mensen. Zorg dat jij vertelt hoe jij hun probleem gaat oplossen.
Leg je eigen zwakheden op tafel (in CV en persoonlijkheid) in plaats van stilletjes te hopen dat ze dat niet zien.Dit vind ik wel interessant, want hoe doe je dat zonder jezelf naar beneden te praten? Ik weet heel goed wat mijn zwakheden zijn, maar leg ze niet op tafel omdat ik dan bang ben mezelf als een zwakke kandidaat neer te zetten.
vrijdag 16 december 2016 om 12:44
quote:hoelahoepla schreef op 16 december 2016 @ 12:41:
[...]
Dit vind ik wel interessant, want hoe doe je dat zonder jezelf naar beneden te praten? Ik weet heel goed wat mijn zwakheden zijn, maar leg ze niet op tafel omdat ik dan bang ben mezelf als een zwakke kandidaat neer te zetten.
Het grappige is, echte kracht kan overweg met eigen zwakheden. Je beperkingen kennen, onderkennen, erkennen, en ze weten te compenseren of in ieder geval te neutraliseren, is een goed teken.
Iemand die overal ja op zegt, maar niet levert, is aanzienlijk vervelender dan iemand die op tijd nee zegt.
[...]
Dit vind ik wel interessant, want hoe doe je dat zonder jezelf naar beneden te praten? Ik weet heel goed wat mijn zwakheden zijn, maar leg ze niet op tafel omdat ik dan bang ben mezelf als een zwakke kandidaat neer te zetten.
Het grappige is, echte kracht kan overweg met eigen zwakheden. Je beperkingen kennen, onderkennen, erkennen, en ze weten te compenseren of in ieder geval te neutraliseren, is een goed teken.
Iemand die overal ja op zegt, maar niet levert, is aanzienlijk vervelender dan iemand die op tijd nee zegt.