Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatiebrief stage

18-10-2012 11:01 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet voor mijn opleiding stage lopen op een kinderdagverblijf. Ik heb niet zo veel met kleine kinderen, en stage lopen op een kinderdagverblijf lijkt me ronduit verschrikkelijk. Maar goed, het moet, dus ik moet een geweldige sollicitatiebrief in elkaar flansen, want ik wil dus hoe dan ook aangenomen worden bij het kinderdagverblijf hier in mijn woonplaats. Ik vind dit erg lastig, ik heb nog maar 2x eerder een sollicitatiebrief moeten schrijven, en dat was voor vrij onbelangrijke dingen. En daar solliciteerde ik naar de functie, dus kon ik beschrijven waarom ik aan die functieeisen voldeed. Maar dit is een open sollicitatie, en ik heb geen idee wat ze van me verwachten. Nogal lastig dus. Hebben jullie tips hoe ik de perfecte sollicitatiebrief kan schrijven? En redenen waarom het leuk zou zijn om in een kinderdagverblijf te werken, voor de motivatie?
Heel eerlijk? Probeer iets aan je motivatie te doen, want het lijkt mij voor mijn kind echt verschrikkelijk als er een stagiaire op de groep komt die helemaal niet op een kdv wil werken.
Wat kan er nou ronduit verschrikkelijk zian een paar maanden spelen met kinderen, voor studiepunten nog wel? Moeilijk kan het niet zijn en je weet toch waar je het voor doet? Wil je ruilen met stage?
quote:Katherina schreef op 18 oktober 2012 @ 11:03:

Heel eerlijk? Probeer iets aan je motivatie te doen, want het lijkt mij voor mijn kind echt verschrikkelijk als er een stagiaire op de groep komt die helemaal niet op een kdv wil werken.

Tja, ik weet het.. Maar ik mag nergens anders stage lopen, dus ik heb weinig keus. Dit heeft niks met mijn afstudeer richting te maken, dus ik vind het ook lastig om dat als doel voor ogen te houden.

en "het moet voor mijn opleiding, voor de studiepunten" is niet echt motivatie waarop ik aangenomen ga worden denk ik...
Bij welke opleiding moet men nou een totaal irrelevante stage gaan lopen? Hoe verkopen zij dat aan de stagebedrijven? Laat ze zelf een stageplaats voor je zoeken!

Oftewel: succes....
quote:Lonkaa schreef op 18 oktober 2012 @ 11:20:

Bij welke opleiding moet men nou een totaal irrelevante stage gaan lopen? Hoe verkopen zij dat aan de stagebedrijven? Laat ze zelf een stageplaats voor je zoeken!

Oftewel: succes....

Ja, het is echt een bagger school... Dit is echt 1 van de dingen die enorm slecht geregeld zijn. Ik ben er al meerdere malen mee naar het stagebureau geweest, maar die zeggen doodleuk ' je bent geen eerstejaars meer, dus oud genoeg om het zelf te doen. Dit is niet ons probleem'.

Ik doe pedagogiek, richting jeugdzorg. Jeugdzorg en kdv heeft in mijn ogen vrij weinig met elkaar te maken... Maar in de richting jeugdzorg nemen ze enkel laatste jaars studenten aan, dus ik kan geen stage lopen in die richting, vandaar dat ik op een kdv stage moet lopen, want daar zijn stagiaires altijd welkom.
Zijn er geen 'speciale' kinderopvangen in de buurt met kinderen die wel in jouw straatje vallen? Dan kun je inhoudelijk ook wat toevoegen. Of kun je je mss richten op 'moeilijke' kinderen op een regulier kdv?

Mss kun je ook in de voorlichting stage lopen? Cjg, jgz, ggd ofzo?
Wat dacht je van hoog niveau verstandelijk beperkte jongeren??

Heeft zeker raakvlakken met jeugdzorg en pedagogiek.
Voor hoelang is de stage?

Ja heel rottig, een stageplaats wat je niets interesseert.. Maar goed, even doorbijten sommige dingen zijn nu eenmaal minder leuk... Succes!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik vind het juist helemaal niet raar dat je op een kdv moet stage lopen.

Je studeert pedagogiek, daar werken pedagogisch medewerkers.

Ook al ga je in de richting van jeugdzorg, dan is het wel fijn dat je overal iig even gekeken hebt.

Je kunt dan ook met kdv te maken krijgen nl. Ook vind ik het goed dat ze zoveel mogelijk werkvelden laten zien waar je met je opleiding terecht kan.

Helaas hebben ze dat nk bij mijn opleidung niet gedaan. Heb onderwijsassistent en 3 jaar alleen op scholen mogen.lopen terwijl we ook met deze opleiding op bv een kdv kunnen werken. Ik heb dat 3 jaar gedaan, toen ik er kwam kon ik niet eens een luier verschonen. Dan is het toch wel fijn dat een opleiding je meerdere mogelijkheden laat zien. Ik heb tot op de dag van vandaag geen idee wat ik nog meer kan met mijn opleiding, ook niet te vinden op internet. Heb de opleiding toen gedaan imdat in naar de pabo wilde.
Inderdaad @ Italiemeisje

Juist goed, dat je meerdere plekken ziet en ontdekt. Jammer dat jij dat dan even minder leuk vind, het is niet anders.. Als je dadelijk geen werk kan vinden in andere vakgebieden, moet je misschien ook wel naar de KDV wil je werk hebben..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
ik ken het probleem

ik ben nu 2e jaars verzorgende-ig en loop nu stage in de gehandicapten sector in het begin dacht ik waar ben ik mee begonnen dit hou ik echt geen 20 weken vol, vooral de 1e week vond ik echt vreselijk overal kwijl en pap en andere vieze dingen maar nu vind ik het wel gewoon leuk, ik weet nu wel dat het niet mijn doelgroep word dat ligt toch meer bij de psycho-geriatrie dat vind ik echt geweldig, maar nu heb ik ook ervaren hoe het nu in de gehandicapten sector gaat.

ben in inder geval wel blij dat ik toch heb doorgezet.

en misschien ga jij het ook wel leuker vinden
Je studeert pedagogiek en je vindt jonge kinderen helemaal niets? Mag ik vragen waarom je dan je opleiding hebt uitgekozen? Als je wilt werken met kinderen/jongeren met een problematische achtergrond, dan is het ook belangrijk om te weten hoe kinderen/jongeren functioneren zónder een problematische achtergrond.

Je kunt in een open sollicitatie aangeven wat je wilt leren, dat is motivatie genoeg, lijkt me? Ik zou me er maar overheen zetten als ik jou was, volgens mij denk je dat het verschrikkelijker is dan het in werkelijkheid is! En is er overigens geen kinderopvang gericht op kinderen met gedragsproblemen, als je echt per se iets in de problematiek wilt hebben? Succes in ieder geval met het schrijven van je sollicitatiebrief!
Ik vind dit heel raar.

Zou blij zijn als jij niet bij mijn kinderen op het kinderdagverblijf zou werken.

Dus geen tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven