Sollicitatievraag
donderdag 9 maart 2017 om 12:04
Momenteel ben ik aan t solliciteren op administratieve functies. Ik heb nu iets gezien uit mijn oude vakgebied. Toevallig ook n oud collega over de vloer en die zegt bel gewoon naar die HR man en zeg dat jij de juiste kandidaat bent omdat je bekend bent met t vakgebied. Wat zeggen jullie van zo'n benadering?
donderdag 9 maart 2017 om 12:09
Als ik zo'n vraag zou krijgen zou ik denken; dat bepaal ik wel aan de hand van je brief en CV.
Ik zou hem alleen bellen als je vragen hebt over de vacature of bedrijf of iets dergelijks. In je brief zou ik verwijzen naar je oud collega die daar werkt.
Dan kan HR bij hem/haar navragen hoe of wat als zij daar behoefte aan hebben.
Ik zou hem alleen bellen als je vragen hebt over de vacature of bedrijf of iets dergelijks. In je brief zou ik verwijzen naar je oud collega die daar werkt.
Dan kan HR bij hem/haar navragen hoe of wat als zij daar behoefte aan hebben.
donderdag 9 maart 2017 om 12:12
Don't do it.
Voegt niets toe en recruiters zitten hier niet op te wachten. Geweldig dat jij denkt dat je de perfecte kandidaat bent, maar je dient alsnog te solliciteren via de normale weg. Ze bieden je echt niet over de telefoon een baan aan en jij verspilt alleen maar iemand's tijd. Dat wordt je niet in dank afgenomen.
Voegt niets toe en recruiters zitten hier niet op te wachten. Geweldig dat jij denkt dat je de perfecte kandidaat bent, maar je dient alsnog te solliciteren via de normale weg. Ze bieden je echt niet over de telefoon een baan aan en jij verspilt alleen maar iemand's tijd. Dat wordt je niet in dank afgenomen.
donderdag 9 maart 2017 om 12:36
donderdag 9 maart 2017 om 13:12
quote:Renaissance schreef op 09 maart 2017 @ 12:14:
Ik zou eerder bellen met een paar goede vragen, gericht op de functie/het bedrijf. Liefst vragen die laten zien dat je je al wat hebt verdiept in de vacature/het bedrijf.
Dan komt je geinteresseerd over en horen ze toch alvast een keer je naam.Dit dus. Op haantjes zitten veel bedrijven niet te wachten, op zorgvuldige en geïnteresseerde mensen wel.
Ik zou eerder bellen met een paar goede vragen, gericht op de functie/het bedrijf. Liefst vragen die laten zien dat je je al wat hebt verdiept in de vacature/het bedrijf.
Dan komt je geinteresseerd over en horen ze toch alvast een keer je naam.Dit dus. Op haantjes zitten veel bedrijven niet te wachten, op zorgvuldige en geïnteresseerde mensen wel.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
donderdag 9 maart 2017 om 13:30
quote:Renaissance schreef op 09 maart 2017 @ 12:14:
Dan komt je geinteresseerd over en horen ze toch alvast een keer je naam.
In een topic wat ik geopend heb, ik zal het zo even zoeken, kwam naar voren dat recruiters dit vaak een afknapper vinden omdat mensen nooit met écht goede vragen komen en veel informatie op de website te vinden is.
Edit: dit topic bedoelde ik
Dan komt je geinteresseerd over en horen ze toch alvast een keer je naam.
In een topic wat ik geopend heb, ik zal het zo even zoeken, kwam naar voren dat recruiters dit vaak een afknapper vinden omdat mensen nooit met écht goede vragen komen en veel informatie op de website te vinden is.
Edit: dit topic bedoelde ik
donderdag 9 maart 2017 om 15:33
Daarnaast gaan er 200 of meer mensen solliciteren die zichzelf allemaal uitermate geschikt vinden. Zouden die allemaal bellen, dan zou het bedrijf een extra kracht moeten aannemen om alleen al die telefoontjes af te handelen. Toen dit idee net bedacht was door de werkcoaches van het UWV, was het vast briljant. Bedrijven worden er tegenwoordig stapelgek van.