Werk & Studie alle pijlers

sollicitatievraagje

20-01-2013 12:38 12 berichten
Wellicht een stomme vraag. Ik ben nog niet zo lang afgestudeerd en nog niet heel ervaren met het solliciteren. Toen ik zojuist een vacature las waar ik op wilde solliciteren vroeg ik me het volgende af: wanneer er staat: 'Heb je naar aanleiding van deze vacature vragen of opmerkingen, bel dan Pietje Puk 0612345678, van afdeling huppeldepup' is die persoon dan ook degene aan wie je je brief kan richten?

Verder staat er namelijk niet specifiek genoemd aan wie de brief gericht kan worden.

Ik vraag me dit af omdat ik geen zin heb om een flater te slaan door de brief aan Pietje Puk te richten, en later blijkt dat hij niet degene is die de brieven leest.
Alle reacties Link kopieren
Ja doe ik altijd wel. Dat is in elk geval degene die er vanaf weet.

Succes met solliciteren!
Ik zou sowieso bellen ook naar Pietje Puk, wat vragen stellen (onder andere dus aan wie je de brief kan richten) en ook in je brief iets vermelden als "na telefonisch contact met Pietje Puk ben ik nog enthousiaster geworden over deze functie" of iets in die richting. Staat geinteresseerd en weten zij dat je moeite hebt gedaan om dingen over het bedrijf te weten te komen.
En succes!
Ja, doe ik ook altijd. Vaak zijn het trouwens meerdere mensen die de brief lezen.
Alleen bellen als je echt nuttige vragen hebt! Dus niet aan wie je de brief moet richten. Anders zet je jezelf alleen maar op een achterstand.
Thnx!

Ik zat er ook over te denken om even te bellen, maar ik heb verder eigenlijk geen vragen. En alleen maar bellen om het bellen lijkt me inderdaad geen goed idee.
Bel inderdaad even naar Pietje Puk om te vragen aan wie je de brief moet richten, en probeer nog een of meerdere vragen te bedenken, daarmee toon je interesse. Succes.
Staat er echt niet, aan wie de brief te richten?

Ook niet: afdeling HR?

Ik vind het zelf storend, als sollicitanten me met flutvragen van mijn werk houden. Of overduidelijk bellen-om-te-bellen, omdat die tip eens ergens (forum??) gekregen hebben.
Pholaan, denk je dat die mensen niks beters te doen hebben dan vragen van 100+ sollicitanten te beantwoorden? In dit internettijdperk is zo goed als alles online te vinden over een bedrijf wat je moet weten voor een eerste gesprek.
Altijd en overal gelezen dat je moet bellen om te laten blijken dat je heel geinteresseerd ben. Ik moet bekennen dat ik het nooit gedaan heb.
quote:nellaaa schreef op 20 januari 2013 @ 14:09:

Pholaan, denk je dat die mensen niks beters te doen hebben dan vragen van 100+ sollicitanten te beantwoorden? In dit internettijdperk is zo goed als alles online te vinden over een bedrijf wat je moet weten voor een eerste gesprek.Nellaaa, ik ben zo'n mens die mensen aanneemt, en geloof me, de praktijk leert dat de mensen die bellen op een hand te tellen zijn, maar die blijven doorgaans wel 'hangen'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven