Werk & Studie alle pijlers

Solliciteren interne vacature

02-12-2019 22:13 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las zojuist op ons intranet dat er een kleine (4-6 uur) vacature vrijkomt. Een vacature die aansluit bij wat ik nu doe, maar net iets meer uitdaging zal geven. Hoe zakelijk schrijf je zo’n motivatie? Ik ben online aan het zoeken, maar daar vind ik vooral informatie over intern solliciteren naar een hele andere (fulltime) functie binnen een bedrijf. Iemand tips?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Niet zomaar gaan schrijven, maar via interne lijntjes persoonlijk laten weten dat je geïnteresseerd bent.
Alle reacties Link kopieren
Ken je mensen die het werk al doen? Mensen op die afdeling? Misschien de leidinggevende? Dan zou ik een afspraak inplannen met degene die bezig is met die vacature en laten weten dat jij er veel zin in hebt, dat je er geschikt voor bent en dat je die uren beschikbaar bent. En dan vragen hoe je het beste kunt solliciteren, omdat je al bij de organisatie werkt. Willen ze een motivatiebrief? Je cv met de laatste stand van zaken?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik inmiddels al aangegeven. Ik wist namelijk dat deze vacature eraan zat te komen. Ook mijn leidinggevende is op de hoogte. Er wordt ook alleen intern geworven, bij voorkeur iemand uit mijn standplaats.

Toevoeging: door mijn huidige werkzaamheden werk ik al veel met collega’s van deze afdeling samen.
Nog een toevoeging: ik blijf mijn huidige werk gewoon doen, deze uren komen er dan bij.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Dat is helemaal makkelijk. Je weet dus wie er over deze vacature gaat. Vraag aan hem/haar hoe je het best kan solluciteren en knoop er gelijk een gesprekje aan vast. Dan heb je je halve sollicitatie er al op zitten.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, ik moet een reactie sturen voor een bepaalde datum. Zo staat het er letterlijk. Reactie. Niet sollicitatie, niet motivatie. Maar reactie. Klinkt alsof het allemaal niet zo formeel hoeft. Ik zal eens kijken of ik mijn collega te pakken kan krijgen. Maar helemaal makkelijk, zo voelt het toch niet.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven