Werk & Studie alle pijlers

Spullen inleveren...

18-02-2020 10:23 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal :)

Edit; super bedankt voor de hulp! Het is nu afgerond.

Ik woon/werkte in Engeland!

Voor wie mijn vorige topic kent: skip de eerste 4 alinea's

Voor wie mijn vorige topic niet kent: ik heb wat achtergrond informatie toegevoegt maar deze kan geskipt worden

Achtergrond informatie
Ik word al maanden gepest op mijn werk. Eerst door alleen mijn hoofd collega (degene die mij traint) en daarna ook door mijn manager. Iedere dag weer. Het ging van kwaad tot erger.

Twee weken terug was er sprake van miscommunicatie bij een andere manager. De miscommunicatie was dat die manager passief aggressieve opmerkingen maakte die me tot tranen dreven, maar dat bedoelde hij als grapje volgens HR. HR gaf mij de schuld van de situatie omdat ik het grappige er niet van in zag. Omdat ik moest huilen schreeuwde mijn pestende manager tegen me. Hier werd vervolgens niets mee gedaan door HR (net zoals met de rest van het gepest trouwens). Dit was echt de druppel voor mij - er is nu sprake geweest van seksuele intimidatie door 2 andere collega's, ik werd uitgescholden, er werd naar me geschreeuwd en ik kan mijn werk niet doen omdat niemand mij helpt en ik niet serieus word genomen.

HR raadde me toen aan om mentale hulp te gaan zoeken (i.p.v. dat zij mij helpen om een fijne plek te krijgen) want ik heb namelijk al een tijd terug (2 maanden ongeveer) aangegeven dat ik erg last van deze situatie heb (nachtmerries, slaap slecht, buikpijn, stress, minder concentratie, zondagavond al huilen omdat ik weer moet werken).

Maarja het werd alleen maar erger dus ik heb mijn ontslag ingediend. Buiten werk gaat het wel goed: ik heb een fijne woonplek, lieve vriend, goede banden met vrienden/familie en ik had ook geen klachten voordat ik met het werk begon.

Onderwerp dit topic
Ik krijg betaalt om mijn opzegtermijn thuis uit te zitten want ze willen me niet meer op kantoor hebben. Dit wisten mijn (wel leuke!) collega's nog voordat ik het wist - mijn manager heeft vertelt dat ik per direct ontslag had genomen. Ik kan totaal geen afscheid nemen van de baan / collega's, ik ben letterlijk verbannen van kantoor.

Ik heb vanmiddag een afspraak met HR om mijn spullen in te leveren. Ik zie hier al dagen tegenop want wat moeten ze in godsnaam nog van mij? Ik kan mijn laptop namelijk ook gewoon bij de receptie inleveren. Nu twijfel ik of ik naar die afspraak zal gaan met HR (die mij weer dezelfde stress en spanning oplevert als de werkvloer doet) of dat ik gewoon mijn spullen bij receptie zal inleveren en de afspraak zal annuleren.

HR gesprek of receptie?

Totaal aantal stemmen: 93

HR gesprek (48%)
Spullen inleveren bij receptie (52%)
anoniem_387473 wijzigde dit bericht op 18-02-2020 16:19
2.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Huh? Je moet bij HR spullen inleveren en daaruit vloeit een gesprek?
Je hebt een afspraak met HR om je spullen in te leveren dus dat is dan toch precies wat je doet tijdens die afspraak en niet meer?
Ik zou toch naar die afspraak gaan en wellicht jouw zegje ook nog doen?

Wellicht kan je het dan beter afsluiten een een plekje geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er sowieso voor zorgen dat je een kwitantie krijgt voor het inleveren van jouw spullen. Dan krijg je daar achteraf geen gedoe van.
Maar als je geen behoefte hebt aan een gesprek (begrijpelijk gezien de situatie), zou ik deze afzeggen en aangeven dat je enkel je spullen wilt inleveren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Niks tekenen, alleen als het heel duidelijk is dat het om de ingeleverde spullen gaat
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat er nog een exit-gesprek gevoerd wordt, of is dat al gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben normaliter diegene die zal aanmoedigen tot het enigzins positief afsluiten van zaken. Je weet immers nooit wie je op welk punt in je leven of carrière weer tegenkomt of 'nodig' hebt. Maar in jouw geval zou ik de eer aan jezelf houden en de spullen inleveren bij de receptie.

Een andere optie is om je spullen wel in te leveren bij hr maar ze enkel te melden dat je enkel dat komt doen en ze succes wenst verder. Joe! Maar dat moet je wel aan kunnen en in volle overtuiging doen.
Alle reacties Link kopieren
natuurlijk lever je dit bij de HR in, je gaat alles netjes afronden. Handtekening zetten dat alles netjes is ingeleverd en afgerond.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op hr gestemd. Niet omdat je daar het gesprek mee aan moet gaan, maar omdat zij jou een vrijwaring moeten geven voor die spullen. Dus op papier dat je het netjes hebt ingeleverd, daarvoor is een receptioniste niet bevoegd.
Gezien de manier waarop je behandeld bent, zet van tevoren een opname op je telefoon aan, zodat je bewijs hebt als ze weer raar gaan doen.

En sterkte, dit soort dingen zijn nooit leuk :-|
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Gaan, alsjeblieft zeggen en een inleverbewijs vragen. Hebben ze dat niet? Dan zou ik een foto maken van de bewuste medewerker met die spullen of e.e.a. niet inleveren tot er een kwitantie is. Handgeschreven op een printerpapiertje met naam en handtekening HR is voldoende.
En op een gesprek kan je gewoon antwoorden dat je daar geen behoefte aan hebt.
Ik zou geluidsrecorder ook zeker aanzetten. Mag gewoon want je neemt deel aan het gesprek.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
18-02-2020 10:26
Huh? Je moet bij HR spullen inleveren en daaruit vloeit een gesprek?
Ik ga er wel vanuit, want ze wilden me niet thuis opzoeken om de spullen in te leveren maar wel bij een café afspreken. Alle collega's hebben ook een soort afrondings gesprek. Maar misschien heb je gelijk en is het alleen spullen overdragen.
Alle reacties Link kopieren
realhwmakfsd schreef:
18-02-2020 10:38
Ik ga er wel vanuit, want ze wilden me niet thuis opzoeken om de spullen in te leveren maar wel bij een café afspreken. Alle collega's hebben ook een soort afrondings gesprek. Maar misschien heb je gelijk en is het alleen spullen overdragen.
Een café ook echt? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor alle reacties :) Inderdaad zekerheid van de spullen heb ik niet aan gedacht - dit is wel heel belangrijk.
Of zorg dat je niet alleen gaat.
Vraag iemand mee Of laat iemand anders de spullen inleveren .
Alle reacties Link kopieren
realhwmakfsd schreef:
18-02-2020 10:38
Ik ga er wel vanuit, want ze wilden me niet thuis opzoeken om de spullen in te leveren maar wel bij een café afspreken. Alle collega's hebben ook een soort afrondings gesprek. Maar misschien heb je gelijk en is het alleen spullen overdragen.
raar gedoe zeg, bij een café. Ze hebben toch gewoon een kantoor of zo? Als ze een afrondingsgesprek willen moeten ze het zo noemen, niet verstoppen onder de noemer 'spullen inleveren'. Anders wordt je er ook maar door overvallen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ze hebben een kantoor maar daar ben ik niet meer welkom. Ik mag inderdaad echt alleen mijn spullen inleveren in een café. Het is eigenlijk best een goed idee om dat als reden te gebruiken om geen gesprek daar te voeren :)
Alle reacties Link kopieren
Vraag om bewijs dat jij je spullen hebt ingeleverd.

In een café afspreken is raar. Ik zie het al gebeuren dat ze gaan zeggen ze is nooit meer op kantoor geweest om de spullen in te leveren.

Ik denk dat ik zelfs iemand mee zou nemen als getuige dat jij inderdaad je spullen hebt ingeleverd.

Niet dat ze je de laptop uit handen grissen en er vandoor gaan zonder dat jij om een inleverbewijs hebt kunnen vragen.

Met een HR medewerker die zo partij kiest voor je manager en jou in de kou laat staan zou ik ook zeker geen exit gesprek meer voeren. Hoe dat gesprek ook gaat verlopen een goede referentie ga je echt nooit meer krijgen als het al zo ver gekomen is dat jij je spullen moet inleveren in een café omdat je niet meer op kantoor mag komen.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
sugarmiss wijzigde dit bericht op 18-02-2020 11:03
99.21% gewijzigd
Oh een cafe. Prima, dan nam ik iemand mee die kan verklaren dat ik ingeleverd heb.
Echt, vertrouw ze tot waar je ze kan zien. Deze mensen zijn niet tof.
realhwmakfsd schreef:
18-02-2020 10:46
Ja ze hebben een kantoor maar daar ben ik niet meer welkom. Ik mag inderdaad echt alleen mijn spullen inleveren in een café. Het is eigenlijk best een goed idee om dat als reden te gebruiken om geen gesprek daar te voeren :)
Inderdaad ga jij niet gezellig met hen in een cafe zitten. Inleveren, bewijs en gaan. Neem echt iemand mee want ze heeft vast geen bewijs mee naar het cafe...
Bijzonder.


Neem iemand mee, neem de brief/lijst mee met wat je moet inleveren, maak foto's van wat je inlevert, daar op de tafel.
Vraag om een handtekening op dat broefje als ze zelf niet komen met een verklaring op papier om dat moment.

Zeg wat je van het bedrijf vind en ga.


Er van uitgaand dat jou niks te verwijten valt.
Alle reacties Link kopieren
Okay, dus met iemand samen gaan, alleen inleveren met bewijs van inleveren en dan weer weg. Geen gesprek. Vertel dat ook aan degene met wie je gaat.

Kan je nog contact leggen met collega's via linked in of zo om een soort van afscheid te nemen/te plannen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven