Werk & Studie alle pijlers

Stagevergoeding

07-12-2019 15:29 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke stages in de zorg voor de opleiding persoonlijke begeleider specifieke doelgroepen heeft een stagevergoeding?
COtweepuntnul schreef:
08-12-2019 13:36
En vroeger had je meester en gezel. Nu heb je werknemer en stagiair.

Ik vind stagiairs begeleiden belangrijk e leuk en heb me vrijwillig aangemeld.

Mijn baas verwacht dat ik mijn werk gewoon goed regel. Met of zonder stagiairs.
Je krijgt mijn stagiair.

Ik heb er geen tijd voor en heb hem ook maar weer in mijn nek gedraaid gekregen van iemand die er evenmin tijd en werk voor had.

De mijne moet je echt bij elke stap in de gaten houden en nog net niet zijn hand vasthouden.
Iets alleen laten doen is nauwelijks een optie voor een jongen van 17 met een beperking.

En mijn gewone werk loopt toch echt door en moet aan 't eind van de dag / de week gewoon gebeurd zijn.

Hij komt "gelukkig" maar 1 dag per week.
Maar de overige dagen mag ik dus wel 3 keer zo hard werken om die dag in te halen.
Marnamai schreef:
08-12-2019 15:39
Je krijgt mijn stagiair.

Ik heb er geen tijd voor en heb hem ook maar weer in mijn nek gedraaid gekregen van iemand die er evenmin tijd en werk voor had.

De mijne moet je echt bij elke stap in de gaten houden en nog net niet zijn hand vasthouden.
Iets alleen laten doen is nauwelijks een optie voor een jongen van 17 met een beperking.

En mijn gewone werk loopt toch echt door en moet aan 't eind van de dag / de week gewoon gebeurd zijn.

Hij komt "gelukkig" maar 1 dag per week.
Maar de overige dagen mag ik dus wel 3 keer zo hard werken om die dag in te halen.
Dan ga je toch in gesprek dat het niet past?
COtweepuntnul schreef:
08-12-2019 15:57
Dan ga je toch in gesprek dat het niet past?
Al 10 keer gedaan, maar veel helpt dat niet.

Mijn collega is gewoon een pannenkoek die zich elk jaar door die school een stagiair laat aanpraten.
Die een totaal verkeerde studie doet voor mijn collega haar werk.
Mijn werk komt dichter in de buurt.

En dus mag Marnamai het oplossen, want voor de rest is er niemand administratief op woensdag.

Ik vind tegelijk ook dat die stagiair niet de dupe moet zijn van mijn collega haar rotslecht management.
Hij staat er gewoon elke woensdag en moet liefst ook nog iets leren.

En dat doet ie niet door een hele ochtend snoepjes in te pakken voor een goed doel-actie :-).
(Zoals ie afgelopen week voor mijn collega mocht doen.)
Tot 10 kan ie namelijk nog wel tellen en een zakje dichtkleven zal ook nog wel gaan :-D.

De vorige heb ik op de duur - als ik er naast bleef staan en elke stap checkte - mijn facturen laten maken.
Duurde minstens 5 keer zo lang en ik kon geen kant uit, maar hij kon wel trots op school vertellen dat ie ervaring had met boekhoudprogramma's :-).
En de facturen nadien zelfs zelf mocht mailen.
COtweepuntnul schreef:
08-12-2019 13:40
Ik heb een afgrijselijke hekel aan van die mensen die gaan mekkeren dat iets niet in hun taakomschrijving staat. Stel je voor dat je je flexibel op zou stellen zeg. Daartoe zijn we niet op aarde.

Kunnen we die allemaal in hetzelfde kantoor proppen en dan met de rest van de mensen gewoon ons werk doen?
En dan wel mekkeren dat er geen goed opgeleide collega’s te vinden zijn.
Als je een stagiaire goed opleidt heb je er uiteindelijk een fijn paar extra handen aan, op de uitzondering na.
Ben wel blij dat iemand wel ooit de tijd heeft opgebracht om mij op te leiden. En die het ook altijd met liefde bij anderen. Zonder om extra uren te janken.
Sudrì schreef:
08-12-2019 16:55
En dan wel mekkeren dat er geen goed opgeleide collega’s te vinden zijn.
Als je een stagiaire goed opleidt heb je er uiteindelijk een fijn paar extra handen aan, op de uitzondering na.
Ben wel blij dat iemand wel ooit de tijd heeft opgebracht om mij op te leiden. En die het ook altijd met liefde bij anderen. Zonder om extra uren te janken.
nou precies. We zijn blij in de zorg met stagiaires die willen blijven. Daar mag je gerust wat tijd in steken. En wij hebben 2e en 3e jaars stagiaires, die het hele jaar stage lopen. 2e jaar 2,5 dag en 3e jaar 4 dagen
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
08-12-2019 17:04
nou precies. We zijn blij in de zorg met stagiaires die willen blijven. Daar mag je gerust wat tijd in steken. En wij hebben 2e en 3e jaars stagiaires, die het hele jaar stage lopen. 2e jaar 2,5 dag en 3e jaar 4 dagen
Inderdaad en het zal de één wat meer liggen dan de ander dat is prima. Sowieso in een dergelijke functie heb je op den duur wel wat aan die stagiaire. Een aantal dingen moet je wél bij zijn en een aantal dingen mag een stagiaire niet. Dat klopt, maar een aantal dingen kan een stagiaire prima zelfstandig oppakken na een aantal weken. Of de stagiaire kan in ieder geval zorgen voor wat extra persoonlijke aandacht wat ook voor meer 'rust' kan zorgen. Al ligt dat uiteraard aan de doelgroep, de stagiaire zelf, welk opleidingsjaar, etc. Daar komt tijd van vrij... die je dan in die feedback formulieren kan steken en dergelijke. Lijkt me helemaal niet dat je er zo veel meer tijd aan kwijt bent over de gehele lijn (soms juist handig op den duur dat extra paar handen). Bovendien mag je die tijd gewoon schrijven naar mijn weten, wanneer het wel eens wat ongelukkig uitpakt.
Ja, ik heb altijd wel veel aan mijn stagiaires gehad. Je moet eerst tijd investeren, maar dat komt je op een gegeven moment weer tegemoet. Dan kan ik idd wat voorbereidingen doen, of wat meer rapporteren. En juist een stagiaire kan je eens even een andere kijk geven op je werk. Je moet weer eens nadenken waarom je iets doet op de manier waarop je het doet. Ik heb het liefst elk jaar een stagiaire hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven