Werk & Studie alle pijlers

Starten als freelancer

27-09-2018 20:50 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van mijn vorige topics...

Ik ben het soort persoon dat altijd al in zijn achterhoofd met het idee heeft gelopen met 'ooit begin ik voor mijzelf'. Meer dan eens heb ik bij mezelf gedacht 'ik kan dit of dat beter dan m'n leidinggevende' oid.

Ben niet bovengemiddeld slim. HAVO diploma, geen HBO. Wel de zin voor hogere studies altijd gehad, en nog. Eerder meer praktijkgerichte opleiding gedaan om sneller aan het werk te kunnen na school. Was mij verteld dat je ook zonder hoger diploma in de administratie aan de slag kon. Yeah right!

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen iets voor mijzelf te beginnen maar ik kon er niet uit wijs geraken wat nu precies. Mijn interessegebied is breed en voor sommige van de opties was gewoon een te hoog startkapitaal nodig, hetgeen ik momenteel niet heb.

Nu was ik zo aan het denken, is het niet mogelijk nu als freelancer te starten, en dan al dan niet de nodige/gewenste opleidingen volgen in combinatie met de freelanceopdrachten.
Daarna kan ik eventueel nog een andere richting uitgaan en eventueel een andere onderneming starten.

Ben jij freelancer?
in wat? Wat doe je precies?
Zijn er praktische dingen waar je rekening mee moet houden?
Ben je gelijk als ZZP gegaan of via een payrollbureau even als freelancer 'zogezegd in loondienst' gewerkt?
Heb je je kantoor thuis ingericht of ga je in een al dan niet gemeenschappelijk huurkantoor werken?
Heb je een aparte telefoon?
Heb je flyers, visitekaartjes oid laten drukken?
Gebruik je je eigen naam of heb je een bedrijfsnaam als freelancer dei je op de facturen, bedrijfsgerelateerde documenten gebruikt?

ook andere tips zijn altijd welkom in verband met freelancen, zzp of andere eigen ondernemingen. Liefst als je die zelf van 0 af aan hebt opgebouwd.
TO geeft vooral aan het niet te willen vertellen :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
hmm, ok.
Dat lees ik niet echt terug uit de OP.

Daar geeft ze aan een groot interessegebied te hebben en sommige opties te duur voor haar waren om mee te starten.

Ook geeft ze aan dat ze zich afvraagt om opleidingen te doen nadat ze zzp'r is geworden zodat ze nog kan veranderen als ze weer twijfelt.

Het klinkt alsof ze het gewoon niet weet.
Het lijkt, maar dat is een aanname, dat ze vooral voor ogen heeft dat zzp'r een bepaalde vrijheid geeft (dat klopt), en dat dat graag is wat ze wil.

Ik ben dan nog steeds van mening dat je wel met je neus in een richting moet gaan staan.

Maar misschien lees ik iets wat jullie niet lezen of andersom, dat kan natuurlijk.
Madre schreef:
30-09-2018 17:20
hmm, ok.
Dat lees ik niet echt terug uit de OP.

Daar geeft ze aan een groot interessegebied te hebben en sommige opties te duur voor haar waren om mee te starten.

Ook geeft ze aan dat ze zich afvraagt om opleidingen te doen nadat ze zzp'r is geworden zodat ze nog kan veranderen als ze weer twijfelt.

Het klinkt alsof ze het gewoon niet weet.
Het lijkt, maar dat is een aanname, dat ze vooral voor ogen heeft dat zzp'r een bepaalde vrijheid geeft (dat klopt), en dat dat graag is wat ze wil.

Ik ben dan nog steeds van mening dat je wel met je neus in een richting moet gaan staan.

Maar misschien lees ik iets wat jullie niet lezen of andersom, dat kan natuurlijk.
Ja, de rest van TO’s reacties :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
30-09-2018 17:29

:proud:
Deze bijvoorbeeld: :proud:
.
TantePip schreef:
29-09-2018 15:12
ja ik snap dat ik wat naïf kan klinken omdat ik niet alle info/meningen die ik heb wil delen op een forum. Ik wou eigenlijk eerder zelf een beetje anoniem blijven en de ervaringen lezen van mensen die wél zin hebben om die dingen te delen. Ik heb een vooropleiding die in deze richting is en weet wel wat het ondernemen inhoudt.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
JollyRider schreef:
30-09-2018 17:29
:cheer: :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven