Werk & Studie alle pijlers

Stoppen onderwijs.

28-03-2019 18:03 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het niet meer: werken in het onderwijs. Ik ben jong, maar compleet uitgeblust. Ik wil niet zomaar stoppen tot ik iets anders heb bedacht. Ik ben bereid een andere studie te volgen, maar dan wel iets van NCOI, NTI of deeltijd. Heeft iemand anders ook het onderwijs verlaten? En wat ben je toen gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
28-03-2019 21:28
Hoe bedoel je een bepaalde opleiding maakt niet uit: Noodzakelijke vakdiploma’s WFT Hypothecair krediet, vermogen en leven?
WFT heb je zo te pakken, is gewoon een certificaat. Dat kost iets van €100,- en vaak wil je werkgever dit ook wel voor je vergoeden. Dat vind ik niet een enorm obstakel, bij een verplichte opleiding denk ik aan een MBO/HBO of WO specifieke opleiding wat jaren duurt.

Cursussen moeten je natuurlijk niet in de weg staan!

Ik ben zelf begonnen als financieel adviseur en moest toen ook 3 WFT's halen, maar dat heeft mijn werkgever vergoed.
AngelEyes0192 schreef:
28-03-2019 22:02
Wow! Die lerarenbeurs is echt iets fantastisch. Ik zag mijn hele spaarrekening al leeglopen.. ik betwijfel alleen of mijn werkgever mij studieverlof gaat geven wanneer ik ergens voor leer wat mij uiteindelijk doet stoppen in het onderwijs, en dus bij hun school. Maar bedankt voor de tip. Ik ga me er eens in verdiepen!
Het is wettelijk geregeld dat je studieverlof krijgt met een lerarenbeurs. Je school krijgt daar geld voor. Ben je lid van een vakbond? Zo nee, snel lid worden, dan kun je het eventueel afdwingen.
AngelEyes0192 schreef:
28-03-2019 18:18
Dat lijkt me inderdaad ook erg leuk! Ik maak dagelijks zelf materiaal, dus waarom niet mijn (volledige) baan ervan maken? Ik ga eens Googlen, bedankt!
DIt gebeurt zelden in dienstverband. Veel uitgeverijen werken met ZZP'ers. Er is in deze branch altijd genoeg werk te vinden. Als je eenmaal binnen bent bij een uitgeverij, dan zit je gebakken en kun je ook doorgroeien naar bijv dienstverband (contentmanager, uitgever).
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven