Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
Hallo allen! Wat een drukte op het topic zeg. Mijn college ging onverwachts niet door, dus ik heb vandaag even een niks-dagje gehouden, heerlijk! Maar morgen moet ik maar weer echt aan de slag En dan zal ik ook wat uitgebreider reageren op jullie.
hier vandaag niet al te veel gedaan, beetje met projectgenoten gemaild aangezien ik vandaag niet gegaan ben.

En de samenvatting van het textje in het nederlands gemaakt nu nog vertalen, en de tekst nog 1 keer goed geconcentreerd nalezen...want ik heb de indruk dat het niet 100% klopt..en doordat ik slechte concentratie en hoofdpijn had, is het beter om het nog maals na te lezen.
Ik hang (helaas) ook op de bank. Kwam thuis van school en ik was bekaf. Interessante maar vermoeiende les. Zó theoretisch!
Ik ga vrij goed! :-) Nog twee alinea's en de conclusie en dan is het hoofdstuk af. Dan kan ik het morgen nog even doorlezen, laatste dingetjes verbeteren en inleveren. Ben nu alleen al zenuwachtig voor het inleveren, gezien het feit dat mijn docent de vorige keer niet zo positief was. Heb al kriebels in mijn buik als ik er aan denk...
Goed bezig klaproosje! Eng altijd he, die inlevermomenten.. Maar je moet maar zo denken, alle op- en aanmerkingen die je begeleider er nu over heeft brengen je alleen maar dichter bij een mooi cijfer.
Jeeh, allemaal productieve mensen hier op het forum, zelfs als ze zich niet helemaal goed voelen. Is een goed teken voor de rest an het jaar! Hier gaat het ook goed, in de trein naar huis na een fantastisch concert van lady gaga goed excuus om even niet aan school te zitten toch ;) was gisterenavond nog bezig geweest tot half 12 en vanochtend het artikel helemaal samengevat. Nu nog even doorzetten, straks lekker slapen, morgen werken en dan mijn vriendje verrassen met zelfgemaakte sushi (hoop ik :p)

Daarna natuurlijk nog even aan school zitten ;)z
Mooi klaproosje, einde is in zicht. Conclusie is dan wel een belangrijk stuk, waarbij je inzicht moet tonen in je eigen bevindingen. Een goede conclusie bepaalt voor een groot deel het niveau van je hele stuk, maak 'em of kraak 'em denk ik altijd als ik aan de conclusie ben toegekomen. Moet je ook nog een discussie gedeelte schrijven?
@ Clarins: was het maar waar dat het einde in zicht is. Nee, dit is alleen nog maar het eerste hoofdstuk (incl. deelconclusie). Heb dus nog heel wat werk te verzetten, maar eerst maar eens zorgen dat dit hoofdstuk goedgekeurd wordt.
hier ga ik zo richting school, het is nog te merken dat ik verkouden ben, maar voel me stukken beter. Ga me alleen niet te hard fysiek inspannen. Dus ga geen traplopen tot de 10e verdieping...ook al kom ik anders mogelijk te laat.

Verder niet echt veel meer gedaan gisteren. Vandaag kijken of ik wat leeswerk voor elkaar krijg..maar eigenlijk vind ik dat niet zo heel spannend. De stof zelf is ook niet al te moeilijk beetje verdieping op bedrijfskunde..
Pfff, ik zit dus al de hele dag niks te doen. Ik baal van mezelf. Ben vanochtend braaf naar de universiteit gefietst voor een practicum en daarna naar college geweest, maar het komt er gewoon verder niet van. Wie gaat mij een schop geven, zodat ik straks na het eten heel hard aan het werk kan?
@Unchared!

*schop! *schop!

Hopelijk lukt het je om nog wat af te krijgen.

hier vandaag op school geweest 1e 2 uur waren nog redelijik. Maar de uren erna en de laatste waren presentaties aanhoren..van medestudenten in het engels...

Nu probeer ik mijn verslagje af te krijgen...moet eigenlijk alleen vertalen en nalezen op spelling. Verder een interesant artikel vinden voor de presentatie is zo ontzettend saai. Want het moet ook nog een artikel zijn waarmee je een discussie kunt starten...met klasgenoten in het engels..
Leuk topic! Oh, ik word ook altijd aan het begin van het jaar verkouden en het komt helemaal niet uit.

Ik heb nog zo veel plannen om deze week te beginnen met extra cursussen te volgen op de Uni.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Hoera, ik had een 8,5 voor mijn presentatie.

Nu nog even een artikel lezen en dan lekker naar huis. Om daar verder te lezen, maar goed
Liever elitair dan een pauper!
quote:Kalliope schreef op 18 september 2012 @ 18:33:

Hoera, ik had een 8,5 voor mijn presentatie.

Nu nog even een artikel lezen en dan lekker naar huis. Om daar verder te lezen, maar goed Goedzo! GeVEELiciteerd!
Het spijt me dat ik jullie bloed zweet en tranen nu negeer maar het moet even.... Ik had een studiepunt te kort omdat ik 2 blokken heb gemist vorig jaar door langdurige ziekte. Ik kreeg negatief bindend advies voor mijn deeltijd studie. Ik bij de examencommissie, Rechtsbescherming en allerlei ander gezeur me verantwoorden. En JA - maanden buikpijn van de stress en rennen omdat ik met alles achterloop - nu net de verlossende woorden per email: IK MAG DOOR! Ik ben nu net klaar met werken en ga uit mijn stekker. Morgen ben ik weer voor reden vatbaar om ook jullie ups and downs te volgen....
Mooi Blome! Gefeliciteerd!

En jij ook Kal!!! 8,5, gelijk een goed begin!

Ik ben ook wel redelijk bezig geweest de afgelopen dagen, er zijn nu weer een aantal artikelen samen gevat :D dat is altijd mooi natuurlijk en ben vanavond bezig geweest met het zoeken naar een geschikte dataset voor een opdracht en denk dat ik er 1 heb gevonden! Helemaal happy dus! Ga wel zo al slapen, 5 uur slaap is echt te weinig ;)
Gefeliciteerd blome en kalliope! @ Blome: ik kan me je opluchting zo goed voorstellen. Was ook ontzettend onrechtvaardig geweest als ze anders besloten hadden! En vanaf nu weer lekker knallen? Ben je overigens weer helemaal hersteld van je ziekte?

Ik ben van plan vanavond nog even mijn hoofdstuk door te lezen en wat kromme zinnen e.d. eruit te halen (nadeel van 's avonds en 's nachts schrijven dat dat wat vaker voorkomt dan normaal).
Nou, het is verstuurd. Nu maar afwachten en alvast wat inlezen voor het volgende hoofdstuk. Ik denk dat ik mezelf morgenavond vrij geef en nu lekker mijn bedje in duik. Zoals Delmika al zei, 5 uur slaap (en de nacht daarvoor amper 3.5) is echt te weinig.

Welterusten!
Dankjulliewel

Wat fijn om te horen Blome!

Ik was van plan afgelopen nacht door te werken, maar was zo moe dat ik niets meer gedaan heb en al vroeg in mijn bedje lag. Ik voel me gelukkig wel een stuk beter.

Nu nog even een half artikel lezen en dan op naar college van 11 tot 17.
Liever elitair dan een pauper!
Ook hier weer lekker aan de slag, vandaag voor het werk, maar goed, is ook iets! Straks een collega inwerken die me gaat helpen met mijn werkzaamheden, geeft mogelijk weer wat meer rust! En heb zojuist een beoordeling gehad, gewoon positief, dat is ook weer mooi meegenomen!

Vanavond weer naar school, saaie colleges helaas. Ach, we maken er maar wat van (iets anders kunnen we niet doen ;)) en dan morgen hopelijk weer in de avond lekker aan de slag met mijn opdrachten. Scheelt weer, hoe sneller ik die af heb, hoe meer structuur ik heb voor mezelf. Ik kan me dan in ieder geval op 1 ding richten
quote:klaproosje22 schreef op 18 september 2012 @ 10:18:

@ Clarins: was het maar waar dat het einde in zicht is. Nee, dit is alleen nog maar het eerste hoofdstuk (incl. deelconclusie). Heb dus nog heel wat werk te verzetten, maar eerst maar eens zorgen dat dit hoofdstuk goedgekeurd wordt.Je moet het per hoofdstuk inleveren? Of is dat toevallig de werkwijze die jij met je begeleider hebt afgesproken? (wat doe je voor opleiding? als je niet specifiek wilt benoemen, roep wat steekwoorden). Succes met volgende hoofdstuk, hoop dat je goede feed back krijgt op je ingeleverde stuk.
quote:blome schreef op 18 september 2012 @ 20:23:

Het spijt me dat ik jullie bloed zweet en tranen nu negeer maar het moet even.... Ik had een studiepunt te kort omdat ik 2 blokken heb gemist vorig jaar door langdurige ziekte. Ik kreeg negatief bindend advies voor mijn deeltijd studie. Ik bij de examencommissie, Rechtsbescherming en allerlei ander gezeur me verantwoorden. En JA - maanden buikpijn van de stress en rennen omdat ik met alles achterloop - nu net de verlossende woorden per email: IK MAG DOOR! Ik ben nu net klaar met werken en ga uit mijn stekker. Morgen ben ik weer voor reden vatbaar om ook jullie ups and downs te volgen....

Je had 1 studiepunt tekort in je deeltijdprogramma, omdat je gedurende 2 blokken ziek was en daarom waarschijnlijk niet voluit kon studeren. 1 studiepunt tekort en dan bindend negatief studieadvies, op 1 studiepunt? Hebben we het over 1 ECTS?

Als dat zo is: jemigdepemig, wat een geneuzel! Maar wel super dat je toch door mag gaan, jammer dat het zoveel tijd en stress heeft gekost.
@klaproosje

Ik duim voor je.

Verder iedereen succes nog!

Hier zit de lesdag er allang op. En 1 vak was zo saai dat ik begon te facebooken en mails te sturen.

Het 2e vak soort van programmeren is lastiger en ik snapte er geen drol van en kon me nie concentreren. En het laatse vak was 10 minuten en wegwezen. Dat is denk ik het makkelijkste vak.

Daarna geslapen en net wat geoefend voor dat lastige vak en op zich is het nie zo heel moeilijk maar ik vind de docent ietwat verwarrend

Morgen vrij, maar moet voor een training van 1 uur naar school. Omdat ik op de studiebeurs ga staan om onze opleiding te vertegenwoordigen over 2 weken en ik krijg er een volle werkdag voor uitbetaald

De stof voor vrijdag heb ik doorgebladerd maar er is zo vervelend geschreven en niet heel erg moeilijk. Dus ga morgen weer bladeren erdoorheen. En wil een beetje beginnen samen te vatten..want ergens in november zijn de tentamen en dan krijgen wij bezoek van familie waarschijnlijk ...en dan wil ik minder aan school doen :Imao:
Wauw wat zijn jullie allemaal kanjers om weer vrolijk verder te gaan met (de bergen) werk terwijl je zo kort slaapt! Ik duim voor iedereen! De resultaten mogen er zo te zien bij iedereen zijn deze week. Op naar de volgende! Hebben jullie t van het weekend wel een beetje rustiger? Hebben we wel verdient hihi

@clarins: ik ben begin 20 en werk al, ik heb dus bewust gekozen voor een deeltijd studie naast mijn job. Ik ben 2 blokken afwezig geweest maar probeerde vanuit huis wel bij te benen. Scheelde idd 1 punt maar ze zijn behoorlijk koppig op de hogeschool. Het was een NSBA. Nu is er dus schikking getroffen. En ben nu bezig met medicatie voor chronische hoofdpijn (iedere seconde van de dag knallende pijn en trok die boeken dus echt niet) met een neuroloog en ik hoop echt dat het gaat helpen idd. Ill Will do my verry best ...

Iedereen succes vanavond. Ik moet flink in de boeken en nog even brainstormen waar ik mijn onderzoek op ga baseren hihi...
Hoi Iedereen,

Ben er nog wel, maar ben geveld door een hele fikse verkoudheid, even geen studie voor mij. Eerst maar even uitzieken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven