Werk & Studie alle pijlers

Studie schooljaar 2012/2013 topic!

16-08-2012 09:09 942 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik, omdat ik een thuisstudie doe, moeite om mezelf aan mijn planning te houden.

Dit schooljaar wil ik dat anders aanpakken!

Ik open dit topic voor mensen met hetzelfde probleem en ik hoop dat wij elkaar af en toe een schop onder de kont kunnen geven als wij afwijken van onze studieplanning.

De bedoeling is dus dat je mededeelt wat af moet deze week, en ook (naar eerlijkheid) vermeld of het werk daadwerkelijk gedaan is.

Zo creëeren we een soort van "stok achter de deur/ sociale controle" , we zullen zien of het helpt...

Veel succes allemaal!

(natuurlijk zal ik vandaag nog mijn planning van deze week posten)
We live in a free world
@Tamara78

beterschap! ontspane en slaap maar lekker veel .

Hier voel ik me wat beter ben het saaie en langdradige boek aan het doronemen. En probeer aantekeningen te maken, maarmis het feit dat omdat het geleend is ik niet kan krassen en onderstrepen. En notities maken op papier duurt zo lang..

maar probeer tich notities te maken op papier.
Ook ik ben bezig met een thuisstudie. Basiskennis Loonadministratie.

Het pakket is drie weken geleden gearriveerd, heb er helaas nog weinig aan kunnen doen door ziekte.

Vandaag met goede moed een weekschema in elkaar gedraaid. Of het haalbaar is, weet ik niet, maar ik wil het wel proberen.

Is het mogelijk om in die iStudiez planner ook dingen per week te plannen? Helaas lukt me dat in de gewone agenda op de iPad namelijk niet. Heb het nu dus maar een ouderwets Excel bestandje gezet .

Hopelijk kan ik veel motivatie uit dit topic halen!
Zo, ik stort nu een beetje in, fikse hoofdpijn en de vemoeidheid slaat goed toe. Vanavond maar even rustig aan doen dus!

@studiebol: nee helaas kan dat niet. Hij geeft wel een weergave van alle opdrachten die je moet doen, het is dus niet zo dat je als je de opdrachten van 1 dag af hebt, je niet ziet wat je verder kunt doen
Ik wil ook graag proberen mee te praten. Ik ben 3e jaars deeltijd Communicatie. Ik ga 2 tot 3 dagdelen in de week naar school en daarnaast werk ik 32-36 uur per week.

Vanavond weer naar school en absoluut geen zin. Maar ik ga wel..
I choose happy!
@Studiebolopviva,

Welkom! Hopelijk heb je wat aan dit studiebollen clubje! Ik wel in ieder geval.

@Delmikra

Verkouden? In ieder geval beterschap.

@Essentialbliss

Hopelijk valt het wel mee vanvond. Veel succes erbij.

Hier trots, uiteindelijk met enorme tegenzin en missende motivatie toch 1 van de 2 hoofdstukken beetje samengevat. Op het einde wel wat dingen overgeslagen...maar het gaat om de hoofdpunten eruithalen. Hoewel er 4 soorten van iets genoemd word met de kenmerken maar die heb ik niet genoteerd..was het toen zat.
@Strawberry Ja verkouden geweest, maar vandaag was ik gewoon vooral erg moe. Nog steeds wel, ook nog steeds hoofdpijn, maar voel me niet verkouden. Komt gewoon door een tekort aan slaap

Goed van je dat je ondanks je tegenzin nog veel hebt gedaan. Ik vind dat gevoel van trots altijd heerlijk! Iets doen terwijl je er zin in hebt voelt toch altijd minder succesvol ;)

Vanavond doe ik dus ook even rustig aan. Heb de juiste dataset die ik ga gebruiken voor mijn paper gevonden en wellicht dat ik al een beetje ga spelen met SPSS.
De schop heeft geholpen, ik loop weer bij.

Wat een zieken hier, beterschap.
Dames, ik heb echt een schop onder m'n kont nodig zeg.

Morgen moet een individuele opdracht ingeleverd worden en wat heb ik tot nu toe?

1 #*%&##@ regel!

Moet een heel A4-tje worden en een verantwoording.

Ik word niet goed denk ik
*geeft peacy een hele harde schop onder haar kont*

HUP, het is al half 1... hoe harder je opschiet, hoe eerder je kan slapen!
*waarom kies ik ook iets uit waar weinig theorie over te vinden is??*
Blijkbaar houd je van een uutdaging ;) is het uiteindelijk nog gelukt? En dan niet te laat? Ik voel me al weer een stuk beter! Heb gisteren nog gewerkt aan een tabel die pas in november moet worden ingeleverd. Vandaag een paar uurtjes werken en dan de opdrachten voor de werkcolleges van volgende week maken
Oh en om nog even een ander succes te delen, ik ben 10 kilo afgevallen!!!!! WHOEHOEEE
goedendag dames!!

Hoe gaat het hier?

Hier al weer wakker. Straks 2 uurtjes les.

WIl kijken of ik zo nog even een start aan het 2e hoofdstuk kan maken. Maar anders voro volgende week 3 hoofdstukken te gaan...

En moet voor volgende week Dinsdag nog 1 hoofdstuk doornemen, van bedrijfseconomie . Maar dat boek is veel fijner leesbaar.. Dus die hoef ik niet perse samen te vatten.

Verder ga ik vanmiddag eerst stofzuigen en daarna ga ik aan de slag met de hoofdstukken die nog moeten en voor het project moet ik 6 deelvragen verzinnen..
quote:blome schreef op 19 september 2012 @ 18:58:

Wauw wat zijn jullie allemaal kanjers om weer vrolijk verder te gaan met (de bergen) werk terwijl je zo kort slaapt! Ik duim voor iedereen! De resultaten mogen er zo te zien bij iedereen zijn deze week. Op naar de volgende! Hebben jullie t van het weekend wel een beetje rustiger? Hebben we wel verdient hihi

@clarins: ik ben begin 20 en werk al, ik heb dus bewust gekozen voor een deeltijd studie naast mijn job. Ik ben 2 blokken afwezig geweest maar probeerde vanuit huis wel bij te benen. Scheelde idd 1 punt maar ze zijn behoorlijk koppig op de hogeschool. Het was een NSBA. Nu is er dus schikking getroffen. En ben nu bezig met medicatie voor chronische hoofdpijn (iedere seconde van de dag knallende pijn en trok die boeken dus echt niet) met een neuroloog en ik hoop echt dat het gaat helpen idd. Ill Will do my verry best ...

Iedereen succes vanavond. Ik moet flink in de boeken en nog even brainstormen waar ik mijn onderzoek op ga baseren hihi...

Sinds de berichten over fraude zijn ze overal strikter geworden, HBO, Uni, overal. Ergens goed, maar ook over de top en ten nadele van degenen die met een goede reden iets niet binnen het termijn halen. Op 1 studiepunt iemand willen afwijzen vind ik erg doorslaan. NSBA staat dat voor negatief studie binden advies of zoiets?

Sterkte met de hoofdpijnen!
Zo vandaag wordt weer een productief dagje, hoop ik dan!

Ik ga proberen een aantal artikelen samen te vatten, de opdrachten voor het werkcollege te maken en weer te werken aan de eindopdracht van een vak. Heb voor mezelf even een planning gemaakt voor vandaag en nu hoop ik dat ik me daar ook aan kan houden. Gaan jullie vandaag nog aan de slag?
@delmikra,

Wat goed zeg 10kg afgevallen.

Ik doe dit weekend nog even niks. Nog even goed uitzieken. Maandag ga ik er weer volop tegenaan.

Succes iedereen!!!
Beterschap Tamara!
goedendag! Gisteren nog 1 hoofdstuk samengevat. Van een anders vak waarvoor ik nog 2 te gaan heb.

Maar ben vandaag eerst het boek gaan kopieren, omdat ik die van de mediatheek moet inleveren en alle andere al zijn geleend of gereserveerd. En tot mijn verbazing was ik maar 9 kwijt..terwijl het boek zelf 60 kost.

Dus ik heb ongeveer 50 euro bespaard :-D En een half uurtje tijd ingeleverd.

Vandaag ga ik lekker dingen thuis doen, en hopelijk vanavond nog een hoofdstukje :-)
Goed bezig Strawberry!!! Hier ging het net even niet helemaal goed, ik heb af en toe last van vlekjes voor mijn ogen waardoor ik niets kan lezen ofzo... Heb dus maar even een half uur niets gedaan. De opdrachten voor het werkcollege zijn wel klaar, met dank aan de docent die dezelfde vragen als voorgaande jaren stelde en die antwoorden staan natuurlijk nog op internet ;)
quote:delmikra schreef op 22 september 2012 @ 14:58:

Goed bezig Strawberry!!! Hier ging het net even niet helemaal goed, ik heb af en toe last van vlekjes voor mijn ogen waardoor ik niets kan lezen ofzo... Heb dus maar even een half uur niets gedaan. De opdrachten voor het werkcollege zijn wel klaar, met dank aan de docent die dezelfde vragen als voorgaande jaren stelde en die antwoorden staan natuurlijk nog op internet ;)

@delmikra,

Heb je toevallig last van migraine, want ik heb dat en als er een aanval aakomt dan krijg ik vaak last van vlekken voor mijn ogen..in mijn zicht ...

Trouwens ik ben ook zo hard bezig, omdat in november een tante voor 2 a 3 weken op bezoek komt en die tante woont in zuid-amerika dus is het heel speciaal en in die periode zijn ergens de tentamens dus alles wat ik nu doe, scheelt in die periode. En dan kan ik meer tijd met bezoek doorbrengen
Jep, het heet oogmigraine ;) Alleen vind ik dat altijd zo dramatisch klinken, dus zeg ik gewoon dat ik vlekjes zie..

Leuk dat die tante langs komt! Snap wel dat je daardoor nu extra hard werkt. Ik was eigenlijk van plan om tot 17.00 uur door te gaan, maar ben nu toch nog even bezig. Een paar artikelen vertalen zodat ik ze makkelijker kan samenvatten Straks lekker eten en vanavond naar een verjaardag.

Overigens, heb met mijn vriend besloten om in februari een weekje weg te gaan, precies voordat mijn scriptie begint om mijn rust te pakken. We hebben (helaas) ook gezien dat als we 2 weken later gaan, het gewoon ¤ 200 goedkoper is. We zitten in een klein (luxe)dilemma. Geven we ¤ 200 meer uit en gaan we echt relaxen of kiezen we ervoor om later te gaan terwijl ik dan al bezig ben met mijn scriptie. Tips zijn welkom!
hier uiteindelijk nog 1 hoofdstukje gedaan van de 4 die eigenlijk nog moesten. Het was wel een kleine van 12 kantjes. Maar het is makkelijke stof. Dus morgen hopelijk de overige 25 kantjes..

Nu ga ik me niet meer verplichten aantekeningen te maken, maar mag ik er ook in strepen, omdat ik nu kopieen heb..kan ik me lekker uitleven.

Verder tja, aan de ene kant is het fijn om uitgerust aan de scriptie te beginnen. Maar ergens in het midden van de scriptie is het ook heel goed, want veel mensen neiging overspannen te raken tijdens een scriptie.

Ik zou zeggen, kijk naar je persoonlijkheid en hoe je met stress omgaat..en baseer je besluit daarop!
vraagje...

welk van de onderstaande taken lijkt jullie het verstandigste om nu mee te beginnen. Vak 2 kan ik in principe doorlezen..voor as. dinsdag. En vak 1 wil ik echt samenvatten

Beide vakken zijn relatief makkelijk.

Vak1`:Voor as.vrijdag:

ik moet ik nog 3 hoofdstukken van het boek doornemen+samenvatten. Dit boek is zeer onprettig geschreven. Ongeveer 1 uur per hoofdstuk

Vak2: Voor as. Dinsdag

Ik moet nog 1 hoofdstuk doornemen+samenvatten. Gemiddel half uur per hoofdstuk.
Ik zou vak 2 nu doen, dan heb je dat lekker gehad. En heb je de rest van de tijd om je op vak 1 te richten, zonder ook nog te moeten denken aan vak 2.
Liever elitair dan een pauper!
Bah. Ik ben vandaag niet vooruit te branden. Gisteren heb ik me gebogen over trendanalyse, voornamelijk multiplicatief en additief seizoenspatroon. Nu is de break-evenanalyse weer aan de beurt en ik ben het beu.

Morgen afspraak met de leraar om me één en ander uit te leggen.

Kan iemand me even een schop geven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven