Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
quote:AgoErgoSum schreef op 06 mei 2010 @ 13:04:

AF! Hoofdstuk 3?
quote:Puntje schreef op 06 mei 2010 @ 13:10:

[...]

Hoofdstuk 3?Ik denk dat ze bedoelde; klaar voor de start? Af!
quote:Yarabelle schreef op 06 mei 2010 @ 13:14:

[...]

Ik denk dat ze bedoelde; klaar voor de start? Af! O ja...
Maaaaaaaar laten we hopen heel veel van dat soort cheerleader-like-poppetjes te mogen gebruiken de komende maanden ;)
quote:Puntje schreef op 06 mei 2010 @ 13:16:

[...]

O ja...

Haha!

Zo'n tabel lijkt me een goed plan! Lijkt me ook wel stimulerend.

Misskiek/Economie/dealine 1e versie september

Ik ben nu heel veel literatuur aan het lezen. Moet eigenlijk heel snel beginnen met schrijven van hoofdstuk 1
Ik meld me trouwens ook weer, ga nu mezelf weer dwingen een artikel door te nemen! ehh de ronde tot? ehh 17?
Goed plan van de tabel! Ich bin dabei!

MisFire > Rechten > 4e hoofdstuk met deadline eind augustus..

Jullie zijn wel goed bezig, hoop dat jullie een beetje opschieten vandaag Ik ga morgen heeeeeel hard knallen! Succes nog!
hahaha puntje! was het maar zo'n feest...

he, jullie zijn voor m'n gevoel veel meer op schema!

Weer een extra motivatie om te knallen...
Haha niet teveel op dat gevoel af gaan Ago!! Wat mijn essays betreft kun je dat beeld maar beter enigszins nuanceren.

Maar inderdaad wel een extra motivatie om ook goed bezig te gaan als de rest ook zo goed bezig is!!
Tabel ziet er goed uit! Mooie extra stimulans!!
Ik heb een poging gedaan met de tabel... hij is niet zo mooi, en er ontbreken nog een paar dingen van een paar mensen... dus wie dat dan nog even wil doorgeven?

Ik doe met tot ongeveer 17.00! Succes allemaal!
Even de tussenstand na 1 uur hard werken...

276/1000 woorden!
goed zo inkjeee!!! ik stop tijdelijk om 15:00 dan wil ik tekst af hebben, later nog even de voetnoten.
quote:Puntje schreef op 06 mei 2010 @ 13:10:

Voor de tabel:

Puntje / Talen / net begonnen; theorie zoeken / deadline; eind juni.
Voor in de tabel:

Maryxz - onderwijs - juni/juli

Ik heb niet echt een prioriteit, ben met theoretisch kader bezig maar zou liever al gaan analyseren. Deadline is juni/juli, ik moet in juni alles af hebben als ik in juli wil afstuderen, wat ik wel graag wil omdat ik per 1 juli een baan heb. Het lijkt me maar niks om dan ook nog met mijn scriptie bezig te moeten gaan.

Dussssss dat ga ik nu weer doen! Poging honderd...
Hmmm... de ronde 11uur-13uur ging goed, de afgelopen twee uur vrij weinig gedaan... Ik ga nu maar even het huis opruimen en boodschappen doen voor de verjaardag vanavond, en dan hopelijk daarna met frisse moed weer even verder. Ben wél al blij dat ik vandaag in ieder geval begonnen ben!
goedzo punt. Ff wat anders gaan doen is ook gewoon beter soms. Ik ben er ook even weg van, ga lekker schoonmaken. Vanavond werk ik in 1 ruk door tot het af is.
ik heb inmiddels gisternacht om 3u mijn conceptversie met uberveel gaten opgestuurd, krijg ik een autoreply dat mn supervisor tot en met volgende week niet op kantoor zal zijn en geen beschikking tot het internet heeft...lekker frustrerend dus

Had me vorige week in alle wanhoop opgegeven bij een scriptiebegeleidingsbedrijf en heb net een mail gekregen van hun om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek.

www.snelafstuderen.nl, prijzen zijn wel best pittig. zat toendertijd te denken aan een losse credit pakket van 5 credits kosten:¤450.-

Maar weet nu niet of ik dit wel moet doen of dat ik gewoon moet wachten op het commentaar op mijn conceptversie, wat denken jullie
Ha! wel grappig, zie altijd overal tabellen voorbij komen op de pijlers, en nou hebben we er zelf ook 1. Waar een mens al niet blij van kan worden...:-)
pfff nee linlin, ik zou dat niet doen. Veel te veel geld als je het mij vraagt. Wel mega irritant, is er niemand anders die je even een beetje op weg kan helpen dan daar? Een andere docent ofzo?
Nou de stand na het eerste blok van 2 uur is: 424/1000. Bijna op de helft, dus je zou zeggen dat ik met nog 2 uur mijn doelstelling voor vandaag zou moeten halen. Merk wel dat het nu steeds weer stroever gaat, omdat dat wat ik in mijn hoofd had alweer op papier heb gezet.

Nu eerst maar even een lekker kopje thee met een koekje erbij. Wanneer beginnen we met de tweede ronde? 15.30h??

@ Puntje: top dat je nu een beginnetje hebt!!
@ linlin: sommige universiteiten bieden cursussen aan op het gebied van scriptiebegeleiding. Op mijn universiteit hebben ze zelfs één voor mensen die hun scriptie snel(ler) af willen hebben. Volgens mij is dat in veel gevallen ook gratis (of alleen klein bedrag aan inschrijfgeld).
ik ga denk ik gewoon naar het kennismakingsgesprek om te kijken wat zij mij precies te bieden hebben, heb in hun mail ook de naam gekregen van de persoon die mijn begeleider zou worden kan op internet alleen geen CV o.i.d. van hem vinden.

Als het slechts structurewise is dat hoeft het niet, moet inhoudelijke ondersteuning hebben

en nu maar weer verder met het voorebreiden van een presentatie voor morgen, Life's good!!!!

SNAK NAAR EEN WEEKJE HELEMAAL NIKSEN!!!
@ linlin85; Zou ik niet doen als ik jou was hoor! Net wat Inkjee zegt, is er vanuit je uni niets te regelen? En wacht gewoon het commentaar even af....misschien valt het reuze mee of word je de juiste richting ingeduwd..

@ inkjee; top! Het koekje zorgt vast voor wat inspiratie...:)

Heb zelf net één artikel geanalyseerd van A tot Z en alles overgenomen wat van belang is. Een hels karwei, op naar artikel nr. 2.
Ik ben niet zo best bezig; mijn concentrie boog is niet meer zo gespannend.... dus dan maar tabellen maken op 't viva forum.

Linlin: ik zou zelf niet snel een bureau in de arm nemen. Maar misschien kun je vragen wat proffesionle hulp van meermin kost? Misschien dat ze wel een viva-vriendjes prijsje voor je kan regelen. T is maar een ideetje; weet wel dat meermin hier niet rondformunt om klanten te werven, maar ik ik 450E heel heel heeel veel geld voor slechts 5 sessies begeleiding... Maar heb dan ook geen idee wat normaal is in dat gebied.

Kun je anders een studiegenoot vragen om de boel even door te lezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven