Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
@meermin doe je aan scriptie begeleiding dan ?

@mevrouwtjezonneschijn het probleem is dat bijna alle studiegenoten van mij een scriptie schrijven in de marketing/strategy/governance, zeg maar afstudeerrichtingen waarbij minder analyse en techniek aan bod komt.

Ik wil per 1 september aan de VU beginnen met een tweede master, Master in Finance, daardoor is de druk om dit rapport af te ronden voor midden juni ook zo ontzettend groot. Ik word namelijk niet toegelaten als ik deze master niet volledig heb afgemaakt.
Is er niet een andere docent die je kunt vragen er even naar te kijken? Totdat je begeleider weer beschikbaar is...
heb a; een poging gewaagd, maar iedereen zegt dat ie het zoo druk heeft...kan ik me overigens wel voorstellen als er nog maar 5 van de 8/9 docenten over zijn in de Finance department (mn scriptiebegeleider vertelde mij dit in het eerste gesprek van mijn scriptie)
Linlin: het gaat je wel lukken hoor! Midden juni is nog ruim 1,5 maand weg en je bent zo te horen al een aardig eind op weg!

En ik denk dat je voor inhoudelijke begeleiding echt vooral op de uni moet rondvragen. Daar hebben ze de kennis over het onderwerp en dat hebben scriptie-bureaus volgens mij niet zo (Correct me if I am wrong). Zit je ver weg bij de uni? Anders daar gewoon naar toe gaan en zeuren om hulp. Je betaalt college geld dus ze moeten maar gewoon tijd voor je maken...

Hier is de concentratie nog steeds nihil; heb gewoon zin om te schrijven, maar daarvoor moet ik eerst nog meer lezen.... *zucht* (Of natuurlijk de tabel mooi maken )
haha dat is ook een goede tijdsbesteding toch mevrouwtjezonneschijn. Mijn motivatie daalt ook verder met de minuut... Bah

We hebben een namenschema! . Ik stel als deadline toch maar eind juli, wie weet geeft het schema een extra boost en oh ja, ben nu dus met theoretisch kader bezig.

Oke, begon om 13.00 redelijk, maar zakte na half uur in. Dus vanaf 15.30 ga ik weer aan de gang en dan echt tot 17.30 non-stop.

Linlin, heb toen ik als konijn in koplampen van auto naar scriptieberg zat te kijken voordat ik uberhaupt was begonnen, in de wanhoop ook voor zo'n intake-gesprek aangemeld bij snelafstuderen. Tja, het is altijd lastig om op basis van 1 gesprek te beoordelen of het wat is of niet, dus ben ik puur op mijn gevoel afgegaan en die gaf me "nee" in na dat intake-gesprek. Naast de toch echt wel erg hoge prijzen, kreeg ik niet het gevoel dat degene met wie ik dat gesprek had echt inhoudelijk een goede bijdrage kon leveren en vond het allemaal een beetje productie-achtig oid overkomen, misschien prima voor mensen die gewoon hun scriptie idd heel snel af willen hebben, desnoods met een 6, maar ik ben meer van het ambacht, kwaliteit. Ik heb me vervolgens gewoon bij een scriptiewerkgroep via de uni aangemeld als stok achter de deur om gewoon te gaan beginnen, maar die werkgroep is wel meer voor planning etc. dan inhoud.
oke! je deadline staat er bij... Een mens moet toch wat zinnigs op een dag doen he!
Ik ga ook maar es even weer wat doen... Moet eigenlijk nog wel wat meer op papier krijgen vandaag! Pfff, begin nu wel te merken dat die slechte nacht vannacht zijn tol begint te eisen...
Ik heb intussen de koelkast schoongemaakt, boodschappen gedaan, gestofzuigd, naar buiten gekeken, mailtjes gestuurd naar vrienden, en een artikel geopend en er 1 pagina uit gelezen. Schiet vanmiddag dus niet erg op met de scriptie...
Moet nog 250-400 woorden vandaag, maar mijn motivatie is gezakt tot onder het nulpunt! Wie motiveert mij weer??!!
@ Inkjee; je kunt het....zullen we om 6 uur kijken hoe ver we zijn?? Ik zit te strugglen in m'n 2e artikel..
Ja dat is misschien wel een goed idee. Hoop dat ik het nog zolang vol houdt zonder te eten, want mijn maag knort nu al behoorlijk. Maar wil eigenlijk nog even die woorden op papier hebben, zodat wat ik vanavond eventueel nog doe een mooi extraatje is...

Jij wilt dat tweede artikel om 18h gelezen hebben Yarabelle?
Jups..
@Linlin: ik zou sowieso eerst ff afwachten wat de reactie op je concept is. De anderen hebben het ook al aangegeven: een bureau in de armen nemen is een kostbare aangelegenheid..

Kom op inkjee.. nog ff knallen, 't is bijna weekend Ook succes voor de rest.

Mooie tabel btw!!
Mijn gegevens staan nog niet in de tabel (staat wel ergens hierboven, maar we gaan niet moelijk doen hihi), die zijn:

MisFire>Rechten>hoofdstuk4. Deadline rond eind augustus..
@Linlin: eens met de rest. Zonde van je geld. Misschien kan de uni je helpen aan iemand die aan het promoveren is ofzo. Vriend van me had ook een scriptiebegeleider zonder tijd en kreeg toen extra hulp van zoiemand.

@ Rest: ik klooi ook vandaag. Wilde echt even flink aanzetten, maar het verzand een beetje in geklooi, ik heb veel ge-F5-t vandaag. Heb me druk gemaakt om een nutteloze ex (terwijl ik nu nieuw vriendje heb, echt totaal kansloos iets, volgens mij vooral scriptie ontwijkend gedrag), heb me verdiept in mijn horoscoop en nagedacht waar ik naar op reis wil als de scriptie af is. Oh ja en ik heb 4 bladzijden samengevat. Kortom schop onder mn kont is geen overdreven luxe.
quote:MisFire schreef op 06 mei 2010 @ 17:15:

Kom op inkjee.. nog ff knallen, 't is bijna weekend Ook succes voor de rest.

Tot mijn deadlines ken ik helaas geen weekenden... (Gelukkig zijn dat er maar twee).

*geeft Misskiek een schop onder haar kont*
Dames, ik ben blij met jullie en met mezelf vandaag! Ik ben eindelijk begonnen, alle artikelen die ik had heb ik nu gelezen en verwerkt in een o-zo-duidelijk schema. Nu kan ik verder gaan. Heerlijk gevoel!

Jemig, wat klink ik onwijs optimistisch. Dit is echt zo'n post om over een paar weken (met de handen in het haar) terug te lezen...

Succes nog vandaag allemaal! Ik heb nu geen tijd meer, maar ik kom van de week zeker nog even melden hoe het gaat!

En ben blij dat ik ook eens in een topic-schema vermeld sta!
Ik heb net toch nog een productief half uurtje gehad.. ben maar gewoon begonnen met schrijven; dan staat er tenminste wat op het scherm en dan wordt het misschien duidelijker tijdens het schrijven wat ik nog op moet gaan zoeken enzo.... Nu alleen wel dus de bus gemist... :-S En geen zin om naar de bushalte verderop te lopen want het regent

Hoe is het bij jullie gegaan vandaag??
Dat werkt inderdaad heel goed, gewoon beginnen met typen. Vaak krijg je dan gaandeweg toch nog wel meer ideeën over de inhoud van het stuk.

Ik heb mijn eigen doelstelling van vandaag gehaald, ben er zelfs overheen gegaan. 1200 woorden getypt ipv 1000!! :-) Als ik vanavond nog zin heb, ga ik misschien nog even bezig, maar nu eerst even eten!

Gaan er nog meer mensen vanavond studeren? Dan kunnen we elkaar een beetje motiveren.

Wil nog even zeggen dat ik echt blij ben met dit topic en dat we elkaar allemaal zo goed motiveren! :-) Ik heb er echt heel erg veel aan, voelt toch als een soort controle ofzo! Kan nu natuurlijk niet meer de hele dag niks uitvreten. En het is ook fijn dat je gewoon even kunt zeuren als het niet lukt!

Dus thnx en voor iedereen
Hoei, ik ben een dagje weg en er zijn ineens vier pagina's en een tabel bij. Leuk!

Richting: geestes-/cultuurwetenschappen

Deadline: 1 juli

Prioriteit: wereld verbeteren reflectie/interpretatie/analyse.

Ga even teruglezen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Nou de deadline van 18 uur was een beetje te enthousiast, want ik lees & type tegelijk. Maar hoef toch nog maar 2 pagina's....dus valt mee!

@ inkjee; YEAH wat fijn!!

@ Iedereen; ben ook reuzeblij met dit topic :D Gewoon fijn om te weten dat er mee mensen strugglen achter hun laptopje & dat ik niet de enige ben....
Zo, lekker even opgeruimd, gegeten...Ik ga om 19:00 weer knallen tot GTST en daarna totdat ik in slaap val.

Top dat dit topic ineens zo actief is!
Ik gun mezelf tot na GTST rust en daarna ga ik nog een poging wagen! En anders zal ik jou proberen te steunen Ago, want jij hebt morgen natuurlijk al de een deadline!
Inkjee dank voor schop. Artikel 1 voor vandaag is uit en samengevat. Nu artikel 2 (dus ja ik doe vanavond nog mee), dan is mn dag weer een beetje goed!

Ago succes vanavond!

Idd fijn topic :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven