Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Goed gedaan Magnolia!
Fijn dat je klaar bent magnolia, gefeliciteerd!

Ik ben jaloers op iedereen die de laatste puntjes op de i's zet, en hoop ook op wat meer activiteit de komende weken. Vooral bij mezelf, maar een beetje motivatie hier werkt ook wel goed!
Magnolia, GEFELICITEERD! Je bent gewoon klaar en verder maakt het niet uit Lekker hoor, nu lekker genieten!

Heb de afgelopen dagen weinig aan mn scriptie gedaan vanwege voetbal, de zon en werk. Daarom ook weinig geforumd. Ik ga ff bijlezen en vandaag weer eens wat nuttigs doen..

Voor degenen die vandaag de zon ingaan: enjoy! De rest: succes!
Magnolia gefeliciteerd! Nu echt helemaal klaar!

Marxyz, leuk dat je er ook weer bent. Leuk gehad in het buitenland?

Ik ga nog even tot een uur of 3 aan het werk en vanmiddag op zoek naar een nieuwe laptop. Stond eigenlijk pas op de planning nadat ik afgestudeerd was. Maar mijn oude doet het nu bijna helemaal niet meer dus helaas.

Iedereen succes vandaag. Of werkse/ geniet van vakantie.

Zon is hier trwns niet te bekennen Misfire. Alleen dikke wolken.
Laatste deel is opgestuurd! Nu maar hopen dat er niet al te veel aan veranderd moet worden. Ik heb wel een beetje de kriebels erover...

Hup Maryxz, MisFire en gekkopje, jullie kunnen het!
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Goed bezig Tyche!

Ik heb mijn begeleidster gemaild met de vraag of het, als zij zoveel weg is deze zomer, überhaupt haalbaar is om in augustus te willen afstuderen. Kreeg alweer een out-of-office-reply, maar weet dat ze er volgende week even is. Vrees dat ze me inderdaad gaat zeggen dat ik beter voor september kan gaan. Nou ja, na twee jaar kan die ene maand er ook nog wel bij
Bedankt voor de felicitaties!

Ik heb net alle artikelen weggegooid! Ook wel een beetje symbolisch, iets wat ik heb afgesloten

succes allemaal!
Wat lekker zeg dat sommigen al klaar zijn! Gefeliciteerd!

Ik ben er ook bijna, tenminste deadline is volgende week woensdag...en ik weet nog niet of mijn stuk nu goed genoeg is want de docent kon deze week niet meer op mijn onderbouwing reageren. Dat wordt nog spannend volgende week dan....

Dat met dat voorwoord in de thesis vond ik ook een lastige maar ik heb een heel aardige begeleider en die wilde ik in ieder geval bedanken, en het liefst ook mijn familie en vrienden voor al het geduld wat ze hebben opgebracht voor me (heb bijna een jaar lang een sociaalloos leven gehad). Maargoed dat doe ik maar persoonlijk, straks gaat mijn begeleider denken dat ik een vreselijk mens ben geweest.

Gelukkig ben ik in ieder geval niet de enige met chagerijnige buien . Vandaag ben ik weer vrolijk want toen ik thuis kwam had ik mail van mijn docent, of ik geinteresseerd ben in een baan op de uni. Ik ga vandaag met een glimlach slapen (iets wat ik al lang niet meer heb gedaan...)
Doubt kills more dreams than failure ever will
Leuk dat een aantal al bijna klaar zijn!

Magnolia! Super dat je het nu helemaal klaar hebt en dat je een voldoende hebt!!!

Hier heb ik het druk met mijn thesis, gaat allemaal best wel lekker eigenlijk en lig mooi op schema om over een paar maanden klaar te zijn en dat is ook wel lekker! En dan daarna VAKANTIE!!!

Ik kan ff niet goed bijhouden wat er allemaal veranderd moet worden aan de tabel. Maar als jullie die dingen dikgedrukt ofzo in de post zetten dan haal ik het er makkelijker uit..
Magnolia, gefeliciteerd! Je mag er inderdaad heel erg trots op zijn dat je dit naast je fulltime baan hebt kunnen doen! Heb je een feestje gegeven? En nu? Verder met je baan of kun je met deze studie iets anders zoeken?

Mevr.Zon, gaat het goed met het verzamelen van de data? Dat was toch deze weken, waarom je niet op vakantie kon?

Vivafleur, wat een compliment dat je een baan op de uni aangeboden hebt gekregen! Wat houdt het, heel oppervlakkig gezien, in? Ga je het doen?

Maryxz, het wordt hier inderdaad rustig zeg! Maar er zijn deze zomer heus nog wel wat mensen bezig. Denk je dat augustus/september gaat lukken? Lukt het om met dit weer te werken?

Ik ben helemaal hyper! Dinsdag mn scriptie uitgeprint en laten inbinden (eerst nog 100x doorgelezen, opnieuw omgezet in pdf, weer foutjes eruit gehaald, etc.) en gister ingeleverd. Dat was nog wel een teleurstelling. Ik was helemaal daarvoor naar de uni gegaan (best ver van huis) maar mn begeleider was er niet. Dus ik heb daar ruim een uur gewacht, maar moest toch terug. Dus toen heb ik het maar met briefje in zijn postvakje gelegd. Wel jammer, ik wilde het liever persoonlijk geven. Thuis nog gemaild hoe ik dat heb gedaan. Gelukkig kreeg ik een mailtje dat hij gister niet op de uni was geweest, en dat ik vandaag mijn cijfer zou krijgen. Dus ik hoef niet helemaal daarheen om na te bespreken, én ik weet vandaag wat ik heb gehaald!!

Spannend!!! Ik ben echt nerveus. "Gelukkig" moet ik nog leren voor mn tentamen morgen, ga ik me daar nu maar op storten ter afleiding....
Puntje: Wat spannend! Dat is het mooiste achterover leunen en wachten op je cijfer . Heb je er een goed gevoel over? Ze doen het trouwens wel snel zeg, binnen twee dagen een cijfer! Ik moet altijd minimaal 3 weken wachten...

Hij zocht een tijdelijk docent, verder weet ik nog niets (uur/vak etc). Ik vind het in ieder geval super dat hij aan mij gedacht heeft, dit doet me veel meer dan een cijfer voor een onderzoek. Ik heb geen idee of ik het ga doen ga eerst het gesprek maar afwachten..
Nou, ik heb inmiddels mijn cijfer gekregen en het is een 6,5. Moet eerlijk bekennen dat ik wel een beetje teleurgesteld ben, want ik had stiekem gedroomd van een 8. Maar als ik realistisch ben weet ik dat dit cijfer loon naar werken is, en dat ik er blij mee mag zijn. De commentaren die hij gaf waren niet heel leuk om te lezen, maar wel waar.

Nou, pff, dat is ook weer gebeurd! Nu mn tentamen nog, en dan (hopelijk) mn bachelordiploma ophalen. Vanaf september ga ik aan mn master beginnen, en ik heb als doel gesteld die cum laude te halen. De afgelopen 3 jaar ben ik lui geweest, heb me er makkelijk vanaf gemaakt, en dat is aan mijn cijfers te zien. Maar als ik ná mijn studie nog iets wil moet ik indruk kunnen maken met mijn mastercijfers, dus dat wordt 1 jaartje hard bikkelen.

Dus mevr.zon: bachelorscriptie is afgerond met een 6,5
Puntje, gefeliciteert met het (bijna) afronden van je bachelor en het inleveren van je scriptie! Wat een bevalling he? Ook al had je misschien een hoger cijfer gewild (herkenbaar hoor!), je mag echt wel trots zijn dat je gewoon een scriptie hebt geschreven (en op tijd hebt ingeleverd). Goed gedaan!

VivaFleur, dat klinkt echt superleuk, wat een compliment.

Ik ga vandaag aan mijn andere paper in afwachting van feedback op mijn hoofdstukken. Het is zo'n leuk onderwerp maar wel weer even omschakelen naar een andere werkwijze.

Nog andere mensen aan het werk vandaag?
Dankjewel Tyche! Het trots zijn komt er nu wel beetje bij beetje doorheen hoor. Ik ben blij dat ik eindelijk bijna een studie heb afgerond, het heeft nogal wat voeten in de aarde gehad, en dan moet ik niet gaan mieren om een paar puntjes!
Puntje gefeliciteerd! Je hebt weer een (groot) onderdeel achter de rug! Moet je nog veel doen hierna trouwens? Herken het gevoel ik, ik ben altijd teleurgesteld als ik lager dan een 7 heb.. Je hebt het gehaald, doet niet iedereen je na!

Tyche heb je lekker kunnen werken vandaag? Ik ben de hele dag bezig geweest met het schrijven van mijn onderzoek maar kon me niet echt concentreren, moet morgen gaan presenteren (jawel tijdens wk nl-brazilie). Dat wordt dus morgen weer vroeg op om me daarop voor te bereiden.
Puntje, gefeliciteerd. Lekker klaar! Snap wel dat je niet helemaal blij ben met een 6.5. Vind eigenlijk dat iedereen ook minstens een 7 zou moeten krijgen, alleen al voor de stress en moeite die je erin stopt. Maarja zo werkt het helaas niet. En gehaald is gehaald toch en niet iedereen doet het je na..

Vivafleur, succes met presenteren vanmiddag! Lukt het een beetje met de voorbereiding?

Ik heb het echt veel te warm! En geen zin.Was net mijn proposal aan het doorlezen (ga eindelijk beginnen aan de discussie en moest even kijken wat voor vragen ik ook al weer moest beantwoorden) En zie daar bovenaan staan: Deadline 1juli. Dus eigenlijk had ik al klaar willen zijn. Officieel is mijn deadline 1 september aangezien ik dan af wil studeren maar wil ook zo graag nog een beetje vakantie
@Magnolia, gefeliciteerd! Helemaal klaar, wat een heerlijk gevoel. Dat weggooien van alle artikelen is bonus.

@Puntje, gefeliciteerd! Ook bijna helemaal klaar. Ik ben jaloers op je snelle cijfers. Ik moet nog drie weken wachten tot ik de uitslag heb.

@Viva Fleur, wat een leuk aanbod. Dat is inderdaad een compliment.

@Gekkopje, logisch dat je geen zin hebt met dit weer. Hou de hitteregels in acht: Niet teveel inspannen en veel pauzes nemen.

@Tyche, jij hebt de vaart erin. Hopelijk krijg je positief commentaar, zodat je weer verder kunt.

Voor mijn gevoel wacht ik nu al heeeeeel lang. En ik vind dat niet 'relaxt achterover leunen'. IK wil gewoon alles voldoende...en wel NU!
Mag ik meedoen?! Ik heb vanaf nu 5 weken de tijd om mijn Masterscriptie -rechtsgeleerdheid- te schrijven als ik voor 1 september wil afstuderen. Er staat 10 ECTS voor en het moet een omvang hebben min. 10.000 woorden en max. 15.000 woorden.

Ik werk 5 dagen per week en ben incl reistijd daar 7 uur per dag mee kwijt. Per dag heb ik doordeweeks dus zo'n 4 uur tijd om eraan te werken, in de weekeinden meer.

Ik ben erg onrustig, aan de ene kant denk ik, dat MOET lukken: ik heb al een goedgekeurde hoofdvraag en literatuurlijst, tig bronnen en ideeen. Verder heb ik in de Master meer schrijfopdrachten gehad dan tentamens gemaakt. Ik schrijf vlot etc. etc.

Aan de andere kant denk ik: how can it be done?! Niemand kan dat toch in 5 weken met maar 4 uurtjes per dag de tijd?! Ik hoor verhalen over mensen die er vele maanden over doen, zelfs een jaar of meer!
Tuurlijk mwaris, welkom! Als je een goedgekeurde vraag hebt, en je maakt een structuur voor je scriptie, dan kan dat echt lukken hoor. Er gaat vaak relatief veel tijd in de voorbereiding zitten, het schrijven zelf kan in een maand gedaan worden. Hoe lang je erover doet hangt ook van de deadline af; als ik twee jaar de tijd had gehad, had ik hem niet in een jaar afgekregen en als het in een half jaar moest was dat waarschijnlijk ook wel gelukt. Dus trek je niet teveel aan van dat soort verhalen en richt je gewoon op je eigen scriptie.

VivaFleur, ja eergisteren ging het heel goed, ben toen de hele dag doorgegaan. Gisteren kon ik me veel moeilijker concentreren, zo warm! Hoe ging je presentatie?

Haha ramy, kan ik me voorstellen dat je NU een resultaat wil horen. Succes net duimendraaien!
Gefeliciteerd Puntje!

@Mwaris: welkom! Jeetje dat is heftig! Een scriptie in 5 weken. Gemiddeld duurt het schrijven van een scriptie 3-4-5 maanden (ook afhankelijk van de grootte van de scriptie). Kijk gewoon hoe ver je komt. Ik he zelf full time gewerkt naast het scriptie schrijven en heb er ongeveer 3 maanden over gedaan. En ik werkte niet aan mijn scriptie doordeweeks, dan was ik gewoon gesloopt en je moet ook tijd overhouden voor leuke dingen

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ga geen andere baan oid zoeken. Heb nl net een andere baan en bovendien werk ik al in de hoek van mijn studie. Deze studie was gewoon een bonus en voor de lol.
Hoi ik kom even inbreken:

Weet iemand hoeveel woorden je mag afwijken als er staat dat een scriptie tussen 12.000 en 15.000 woorden moet bevatten. Ik heb er namelijk 11.300 Wilde het net inleveren, maar twijfel nu dus.

PS> zonder voetnoten, inhoudsopgave en bijlagen meegerekend te hebben natuurlijk!
Bij mij was het inclusief voetnoten. Dus ik zou even kijken wat je nu hebt. Maar de stelregel is meestal + of - 10%
Goedemorgen dames!

Het begint hier echt rustig te worden...

Magnolia en Puntje: allebei gefeliciteerd! Magnolia: heel knap dat je je scriptie naast een fulltime baan hebt geschreven. Daar kan je trots op zijn! Puntje: ik snap dat een 6,5 tegen kan vallen, maar toch wees er trots op dat je het hebt afgerond!

Ramy: spannend het wachten op resultaat!

mwaris: Welkom! En sterkte... Lijkt mij ook behoorlijk pittig om in zo'n korte tijd een scriptie te schrijven. Maar goed, een vriendin van me had ook maar een aantal weken om haar scriptie te schrijven vanwege een nieuwe baan. Haar is het ook gelukt, dus het is absoluut niet onmogelijk!

Vorige week ben ik druk bezig geweest om iets in elkaar te zetten voor mijn afspraak met mijn begeleider morgen. Ik zat in een goede flow vandaar dat ik hier amper te vinden was. Daarnaast probeerde ik van het mooie weer te genieten; lees buiten in de zon artikelen lezen. Nu weer een nieuwe week. Vandaag moet ik transcriberen voor mijn bijbaantje en vanavond ook nog weer werken. Hopelijk vanmiddag en anders morgen weer een paar uurtjes aan de scriptie. Nog meer mensen bezig? Veel succes!
Yeah! Joepie-ja-yeah! Ik heb een 7 voor mijn scriptie.

Vandaag het cijfer al ontvangen met prima feedback voor een volgende keer. Nu is het wachten nog op het cijfer voor het onderzoek en dan is de Bachelor binnen!

Ik is blij!
Jee, Mwaris, wat een heftig plan... een scriptie in 5 weken! Het komt vast goed, succes!

Ramy gefeliciteerd!!!!

En Suzy, geen idee eigenlijk. Maar als je het als pdf en hardcopy inlevert kunnen ze het niet checken, en ze gaan het toch zeker niet natellen

Ik ben vorige week met mijn 40-uur-per-week-baan begonnen en heb nu nog meer respect voor iedereen die daarnaast een scriptie kan schrijven. Die van mij staat voor het grootste deel al, en ik vind het al erg genoeg dat er ik de komende weken nog aardig wat aan moet doen... AAAAAAAAAAAAAAAH!

Zo. Nu uitgefrustreerd en vol goede moed aan de slag :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven