Te laat komen bij clienten.
woensdag 26 september 2018 om 21:42
Ik kom meestal gewoon op tijd, vaak zelfs te vroeg omdat ik niet graag te laat kom. Nu is het echter zo dat de planning gewoon geen rekening lijkt te houden met reistijden van client A. naar B. waardoor je soms dus net te laat komt omdat je niet bekent bent in het dorp/buurt en dus even moet zoeken omdat Google Maps soms ook niet echt betrouwbaar is.
Ik voel me dan altijd zo rot tegenover clienten omdat ik te laat ben terwijl de client het vaak ook geen punt vind als ik max. 10 minuutjes te laat ben en aangeef waarom ik wat later ben en ook gewoon wat langer blijf. Heb ook een keer gehad dat iemand na 4 minuten al kantoor ging bellen waar ik bleef terwijl ik in de straat even aan het uitzoeken was welke flat ik nu precies moest hebben want Google Maps had de verkeerde aangegeven.
Ik vraag me af hoe anderen hiermee omgaan als dingen net iets te strak gepland zijn waardoor je te laat komt. Bel je dan bij voorbaat al op dat je later bent (mits je een telefoonnummer hebt), bel je pas als je meer dan x minuten te laat gaat komen of geef je niks aan en maak je excuses als je er bent?
Ik voel me dan altijd zo rot tegenover clienten omdat ik te laat ben terwijl de client het vaak ook geen punt vind als ik max. 10 minuutjes te laat ben en aangeef waarom ik wat later ben en ook gewoon wat langer blijf. Heb ook een keer gehad dat iemand na 4 minuten al kantoor ging bellen waar ik bleef terwijl ik in de straat even aan het uitzoeken was welke flat ik nu precies moest hebben want Google Maps had de verkeerde aangegeven.
Ik vraag me af hoe anderen hiermee omgaan als dingen net iets te strak gepland zijn waardoor je te laat komt. Bel je dan bij voorbaat al op dat je later bent (mits je een telefoonnummer hebt), bel je pas als je meer dan x minuten te laat gaat komen of geef je niks aan en maak je excuses als je er bent?
zaterdag 29 september 2018 om 14:27
Ik ben eigenlijk altijd de invaller. En door een strakke planning vanuit de planning en de onvoorspelde verkeersdrukte kom ik regelmatig te laat. Voor 5 minuten bel ik niet. Maar als het langer wordt, dan bel ik wel eventjes op.
Ik kwam een keer drie kwartier te laat bij een nieuwe klant. Na ruim 2 uur reizen kwam ik binnen. Heel vervelend voor de klant, ik zag het werk en de noodzaak van mijn komst liggen. En het eerste wat de klant zei: “hier, ik neem je jas aan, hier heb je een kopje koffie en kom jij maar even rustig bij van de reis.”
Maar ook stond er ooit op mijn planning dat ik om 9 uur bij een klant in de buurt moest zijn. Dus rond 8 uur zat ik rustig in mijn pyama aan de ontbijttafel en toen ging de telefoon. Of ik even om 8 uur bij een klant kon zijn een paar steden verderop. “Ja, 8 uur ga je natuurlijk niet redden, maar ze weten dat je onderweg bent dus daar om 9 bent.”
“Onderweg?? Bel op de klant maar even op, ik ben nog niet in de douche geweest.”
Dat doen ze dan ook. Ik denk dat het bij mij minder erg bevonden wordt dat ik te laat kom, omdat ik altijd de last minute invaller ben.
Ik kwam een keer drie kwartier te laat bij een nieuwe klant. Na ruim 2 uur reizen kwam ik binnen. Heel vervelend voor de klant, ik zag het werk en de noodzaak van mijn komst liggen. En het eerste wat de klant zei: “hier, ik neem je jas aan, hier heb je een kopje koffie en kom jij maar even rustig bij van de reis.”
Maar ook stond er ooit op mijn planning dat ik om 9 uur bij een klant in de buurt moest zijn. Dus rond 8 uur zat ik rustig in mijn pyama aan de ontbijttafel en toen ging de telefoon. Of ik even om 8 uur bij een klant kon zijn een paar steden verderop. “Ja, 8 uur ga je natuurlijk niet redden, maar ze weten dat je onderweg bent dus daar om 9 bent.”
“Onderweg?? Bel op de klant maar even op, ik ben nog niet in de douche geweest.”
Dat doen ze dan ook. Ik denk dat het bij mij minder erg bevonden wordt dat ik te laat kom, omdat ik altijd de last minute invaller ben.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
zaterdag 29 september 2018 om 15:03
Ik lees hier dat er geen rekening wordt gehouden met reistijd omdat de patient alleen betaald voor de zorg 'en wie betaald de reistijd dan?' ik werk als schoonmaakster bij de thuiszorg in duitsland en bij ons word die reistijd betaald door de krankenkasse en chefin betaald daarnaast kmgeld voor de kms die je maakt voor haar, is dat in nl niet zo? Je reist toch niet op eigen kosten of wel? Voor mij is de reistijd per dag met 3 of 4 patienten zo een halfuur, soms zelfs 45 minuten dus zeker 2,5 tot 3 uur per week. Reken maar uit wat me dat in de maand zou schelen als dat niet betaald werd
zaterdag 29 september 2018 om 17:03
Oja herkenbaar. Om 8:50 bellen of ik om 9:00 kan beginnen terwijl dat 20 minuten fietsen is, ik me nog moet aankleden en douchen. Ga natuurlijk niet vroeg op staan voor het geval dat ze bellen. Het gesprek ging een keer zo:Reep-Chocolade schreef: ↑29-09-2018 14:27Maar ook stond er ooit op mijn planning dat ik om 9 uur bij een klant in de buurt moest zijn. Dus rond 8 uur zat ik rustig in mijn pyama aan de ontbijttafel en toen ging de telefoon. Of ik even om 8 uur bij een klant kon zijn een paar steden verderop. “Ja, 8 uur ga je natuurlijk niet redden, maar ze weten dat je onderweg bent dus daar om 9 bent.”
Ik heb een een inval adres voor je om 9:00 voor 3 uurtjes bij (adres).
- Dat ga ik niet redden. Maak er maar 10:00 van en dan 2 uur anders kan ik niet tussendoor pauzeren en kom ik in de knoop met mijn middag client.
Mevrouw heeft echt 3 uur nodig maar ik zal nog even overleggen. Bel je later terug.
Half uur later wordt ik gebeld dat ze er 2,5 uur van maken. Had willen zeggen van nou dan houd het op maar dat vond ik zielig voor die client.
Stond ook een keer bij een client voor de deur om 9:00 toen m'n telefoon ging "client heeft afgebeld" en ze hadden meteen een inval adres van 9:00-12:00 aan de andere kant van de stad, ja sorry maar ik kan mezelf niet teleporteren.
En nee ik krijg geen reiskosten van client naar client fietsen wordt gezien als eigen tijd terwijl het officieel wel arbeidstijd is.
zaterdag 29 september 2018 om 17:41
Ik krijg wel km vergoeding terwijl ik fiets. Weet alleen effe niet hoeveel dat is.
Dat strakke plannen is echt een drama. Wel eens een planner gehad die niet bekend was met dit dorp planner was er nog nooit geweest. Dat was te merken aan de planning. Bellen ik heb nog een cliënt voor het zit vlak bij want dezelfde postcode. Dat deze postcode ook huizen bezitten die 10km verder op zitten omdat ze op een dijk zitten ging er niet bij deze planner in. Gevolg veel te laat gelukkig geem boze cliënt maar de hele planning ligt over hoop de rest van de dag. Planner is weg inmiddels.
Dat strakke plannen is echt een drama. Wel eens een planner gehad die niet bekend was met dit dorp planner was er nog nooit geweest. Dat was te merken aan de planning. Bellen ik heb nog een cliënt voor het zit vlak bij want dezelfde postcode. Dat deze postcode ook huizen bezitten die 10km verder op zitten omdat ze op een dijk zitten ging er niet bij deze planner in. Gevolg veel te laat gelukkig geem boze cliënt maar de hele planning ligt over hoop de rest van de dag. Planner is weg inmiddels.
derooiekater wijzigde dit bericht op 29-09-2018 17:43
4.74% gewijzigd
zaterdag 29 september 2018 om 17:42
Wat slecht zeg, En dan vinden ze het gek dat ze personeelstekort hebben.. bij ons begint de werktijd te lopen op het moment dat je bij kantoor aankomt om op je rooster te kijken en evt. sleutels te halen en mijn eindtijd van die dag is het moment dat ik terug ben bij datzelfde kantoor. De kms die je rijdt in dat tijdsbestek wordt betaald met 0,30 per km als je met de auto gaat, op de fiets krijg je 0,15 per km. Daarnaast krijgen we elke maand nog een tankkaart bij ons loonstrookje twv 44 euro.
zaterdag 29 september 2018 om 18:52
Die werkgever wil ik ook. Rooster staat online en kijk je in op je vrije tijd pauze ook altijd vrije ook de 15 min. Je heb pas na 3 uur recht op pauze alleen ben ik gemiddeld 2 uur dus nooit recht op pauze want tussen je clienten zit vaak 15 min en dat zien hun als pauze. Beetje geluk wil client wel even samen wat drinken alleen is dat geen verplichting.lizenlotte schreef: ↑29-09-2018 17:42Wat slecht zeg, En dan vinden ze het gek dat ze personeelstekort hebben.. bij ons begint de werktijd te lopen op het moment dat je bij kantoor aankomt om op je rooster te kijken en evt. sleutels te halen en mijn eindtijd van die dag is het moment dat ik terug ben bij datzelfde kantoor. De kms die je rijdt in dat tijdsbestek wordt betaald met 0,30 per km als je met de auto gaat, op de fiets krijg je 0,15 per km. Daarnaast krijgen we elke maand nog een tankkaart bij ons loonstrookje twv 44 euro.
Ik kan van km vergoeding net 1 keer per jaar mijn fietsband vervangen als die versleten is. 1 band dan.
Zwart werk is veel interessanter doe het niet alleen je zou het bijna gaan doen.
zaterdag 29 september 2018 om 20:05
Ook wij zoeken nog hoor, dus sollicitanten zijn welkom
echt raar dat je geen recht op pauze hebt als je ergens korter dan 3 uur bent! Ik ben overal maar 1of 2 uurtjes en krijg van bijna al mijn patienten wel wat te drinken aangeboden, dat mag ook maar is niet verplicht idd. Het aanhoren van patienten is ook deel van mijn werk, en dat ik daarbij een kop koffie met een broodje of een mandarijntje eet wat ik aangeboden krijg is mooi meegenomen
ook heb ik patienten waar ik mee ga wandelen, boodschappen mee ga doen of een spelletje mee speel, voor hun ben ik een gezelschapsdame zeg maar. Juist die afwisseling maakt het werk zo leuk voor mij en het is ook fijn om te merken dat mensen naar je uitkijken en blij zijn dat je er bent
lizenlotte wijzigde dit bericht op 29-09-2018 20:07
Reden: Typo
Reden: Typo
0.74% gewijzigd