Werk & Studie alle pijlers

Te laat op het werk?

20-12-2018 14:53 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
.....
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-12-2018 22:47
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
97.69% gewijzigd
ViataFlowee schreef:
21-12-2018 10:36
Ja 1x was 10 min later. Kon het gebouw niet vinden. 2x in amsterdam....verschrikkelijk dit. Tot nu toe hebben zij mij gewoon tot feb ingepland. Dus ik denk dat ze mij nog ern kans geven.
Is dat dan al 3x te laat?
Je kan hier niks aan doen! OV rijdt soms gewoon niet of later. No biggie.
Stampertje12 schreef:
21-12-2018 16:53
Dus stel je even voor als collega van TO. TO komt een uur te laat binnen en zegt: ja sorry sorry sorry, pas de derde keer in twee weken tijd in mijn proeftijd, maar ik ben echt om 7 uur vanaf station Tilburg vertrokken!
Ik zou me kapot ergeren. Ik als collega doe ook moeite om op tijd te komen en ben vervolgens mijn tijd aan het verdoen met wachten.

Als je in 2 weken tijd 3 keer te laat bent, dan maak je dus afspraken die niet reëel zijn. Als leidinggevende heb ik dit ook vaker meegemaakt. Medewerkers die ver moesten reizen, zowel met de auto als met ov, kwamen veel vaker te laat dan medewerkers die weinig reistijd hadden. Ik let hier dus inderdaad op bij aanname.
mikedb80 schreef:
21-12-2018 15:37
Mensen vergeten vaak dat het niet gaat om op tijd komen, maar je verantwoordelijk te nemen over je werkzaamheden. Als je bij mij op kantoor te laat komt, wat al niet kan, geen probleem, zolang je maar zorgt dat de kant er geen last van heeft.
Dit gaat helemaal niet op als je met mensen hebt afgesproken die op je aan het wachten zijn.
ViataFlowee schreef:
21-12-2018 08:48
Ik zie nu al dat een paar van mijn collegas mij niet mogen. Vanwege dat te laat komen gisteren.
Zeker weten dat dat komt omdat je te laat was? Of beeld je je dat in? Misschien eens vragen waarom ze je niet mogen.
AngelEyes0192 schreef:
21-12-2018 16:59
Je kan hier niks aan doen! OV rijdt soms gewoon niet of later. No biggie.
Het is wel heel uitzonderlijk dat er 20 treinen uitvallen op een traject. En dat dit drie keer in twee weken gebeurt is helemaal uitzonderlijk.
gizzmo-returns schreef:
21-12-2018 16:43
Dit gaat overiemand in de proeftijd, vind ik toch echt wat anders dan een vaste collega..

En for the record, ik ben een prima collega. Doe ff normaal zeg.
Proeftijd of niet, dat maakt geen reet uit. Ze doet blijkbaar haar werk verder goed, dus waarom zou je dat doen?!

Dat is verder ook helemaal niet aan jou om daar iets van te vinden, laat staan om daar iets van te zeggen. Echt heel erg kinderachtig.
Swiss schreef:
21-12-2018 17:06
Dit gaat helemaal niet op als je met mensen hebt afgesproken die op je aan het wachten zijn.
Dat zeg ik toch ook?
mikedb80 schreef:
21-12-2018 18:45
Proeftijd of niet, dat maakt geen reet uit. Ze doet blijkbaar haar werk verder goed, dus waarom zou je dat doen?!

Dat is verder ook helemaal niet aan jou om daar iets van te vinden, laat staan om daar iets van te zeggen. Echt heel erg kinderachtig.
Daar mag je als collega’s zeker wel wat van vinden. Zeker als je daar als collega last van hebt zoals hier het geval was.
ViataFlowee schreef:
Ja 1x was 10 min later. Kon het gebouw niet vinden. 2x in amsterdam....verschrikkelijk dit. Tot nu toe hebben zij mij gewoon tot feb ingepland. Dus ik denk dat ze mij nog ern kans geven.
Gebouw niet kunnen vinden? Dat zoek je toch van tevoren goed uit. En met allerlei apps hoeft dat zeker niet te gebeuren. En al helemaal niet als je in je proeftijd zit.
ViataFlowee schreef:
20-12-2018 20:53
1x was precies hetzelfde probleem. 2e x vandaag dus weer....ik was niet echt te laat we hadden pas een afspraak om 11.30 en ik moest daar om 9m30 zijn...waarom weet ik ook niet. IK was er om 10m45...ik moest van tilburg naar amsterdam.
Hoe bedoel je, je was niet echt te laat? Je moest daar om 9.30 zijn en was er 10.45. Je afspraak kan dan wel om 11.30 zijn maar dat doet er toch niet toe? Ik begin om 8 uur en mijn eerste afspraken zijn ook pas rond 9 a 10 uur. 2 uur vertraging, dat is wel heel erg veel als er zoveel treinen op dat traject rijden.

ViataFlowee schreef:
Het was dus al de 3e keer in zin korte tijd?
1x 10 min later omdat je het gebouw niet kon vinden? Dan ga je toch extra vroeg weg op zo'n eerste dag?? Daarnaast kun je via Google Maps heel makkelijk je route vooraf bekijken.
Je zegt dat je in Tilburg woont maar in Rotterdam werkt. Als je alleen de inwerkperiode naar Amsterdam moet, valt dat reizen later mogelijk mee maar dan nog is het in de winter geen pretje.
Uh, waarom verwijder je je topic weer.
RosesAreRed schreef:
21-12-2018 21:27
Je zegt dat je in Tilburg woont maar in Rotterdam werkt. Als je alleen de inwerkperiode naar Amsterdam moet, valt dat reizen later mogelijk mee maar dan nog is het in de winter geen pretje.
Vreemde zaal, vanuit Tilburg rijdt er in de spits om de 5 a 10 minuten een trein naar Amsterdam. Je had altijd op tijd kunnen zijn als je het echt gewild had. Kwestie van mentaliteit.
Ik snap wel dat je leidinggevende not amused is en je collega's je hierdoor negeren.
Houd er maar rekening mee dat eind proeftijd ook einde werk is.
gizzmo-returns schreef:
21-12-2018 18:48
Daar mag je als collega’s zeker wel wat van vinden. Zeker als je daar als collega last van hebt zoals hier het geval was.
Ze had er last van? Op een inwerkdag en ze was er voordat de afspraak begon? Waar moet die collega last van hebben? Omdat ze te laat is terwijl ze netjes heeft gebeld en het verder overmacht is?

Ren snel naar je manager om te vertellen dat je nieuwe collega te laat is. Echt super voor de sfeer omdat jij je daaraan irriteert.

Zoals ik al zei, je bent vast een hele fijne collega. Als iemand z’n werk niet af heeft, help je hem of haar ook niet ff, maar ren je dan ook direct naar de manager? Blegh.
mikedb80 schreef:
21-12-2018 23:42
Ze had er last van? Op een inwerkdag en ze was er voordat de afspraak begon? Waar moet die collega last van hebben? Omdat ze te laat is terwijl ze netjes heeft gebeld en het verder overmacht is?

Ren snel naar je manager om te vertellen dat je nieuwe collega te laat is. Echt super voor de sfeer omdat jij je daaraan irriteert.

Zoals ik al zei, je bent vast een hele fijne collega. Als iemand z’n werk niet af heeft, help je hem of haar ook niet ff, maar ren je dan ook direct naar de manager? Blegh.
Je klets uit je nek, je kent me niet

Heb je alle andere reacties ook gelezen of ben ik je persoonlijk haatobject?
Bleh!
ViataFlowee schreef:
20-12-2018 14:53
Ugh....dames ik had zo een ontzettende vertraging vandaag en was daardoor een uur te laat op werk. Ik kon zien aan mijn collega dat zij er niet van gediend was en in andere woorden zei dat ik het beter moest plannen. Ik was al om 7 vertrokken van huis om vervolgebs te zien dat mijn treinen uitvielen. Ik kwam 10.30 aan in amsterdam...ik vond het zo verschutf en voel me echt schuldig.....help! Het is pas mijn tweede week hier.
Hoe is het afgelopen? De OP was opeens weggevallen... zitten zoveel bugs in dit forum. Super vaak dubbele posts of opeens lege op's.
mikedb80 schreef:
21-12-2018 23:42
...
De vraag is of het overmacht is. Ik zou echt niet naar de manager rennen als een nieuwe collega een uur te laat is omdat er een calamiteit was op het spoor.

Het wordt een ander verhaal als de nieuwe collega voor de derde keer in twee weken te laat is en het verhaal rondom de vertraging niet klopt. Er vallen niet zomaar 20 treinen uit, want dat is 2 uur te laat x 10 treinen per uur. Dat is behoorlijk uitzonderlijk.

En als TO de andere dagen op tijd is op werk maar wel steeds om 7 uur op het station staat, dan is dat ook een raar verhaal want dan zou ze juist steeds 1,5 uur te vroeg moeten aankomen op werk omdat de reistijd niet standaard 3 uur bedraagt. Ik zou ook gaan twijfelen aan een verhaal als iemand iedere ochtend om 8u de trein pakt en juist op de dag dat ze een uur te laat is, opeens beweert dat ze al om 7 uur op het station was.
Kleppeboxx schreef:
21-12-2018 22:35
Vreemde zaal, vanuit Tilburg rijdt er in de spits om de 5 a 10 minuten een trein naar Amsterdam. Je had altijd op tijd kunnen zijn als je het echt gewild had. Kwestie van mentaliteit.
Ik snap wel dat je leidinggevende not amused is en je collega's je hierdoor negeren.
Houd er maar rekening mee dat eind proeftijd ook einde werk is.
Zal best dat er normaal om de 10-15 minuten een trein rijdt, maar als er een stroomstoring is, een kabel gebroken of een aanrijding met een persoon rijden al die treinen opeens niet meer om de 10 minuten, maar gewoon een aantal uur niet. Of je zit in een defecte trein, dan kun je geen kant op.
tulpje21 schreef:
20-12-2018 15:26
Heel rot maar je kan er niet heel veel aan doen vind ik. Zoals iemand hierboven zegt: niet meer doen.
Tja hoe dan? Als je afhankelijk bent van de trein? Hoe lang moet je reizen? Je vertrok om 7 uur en was er om 10.30 uur. Maar eigenlijk begin je om 09.30 uur dus? 2,5 uur reizen? Ik zie dan niet goed in hoe je dit kan voorkomen. Trein eerder pakken, dus al om 06.30 uur vertrekken terwijl je om 09 30 uur moet beginnen. Dan ben je zonder vertraging een half uur te vroeg. Geen probleem als je al naar binnen kan en kan beginnen met je werk. Als je pas echt om 0930 uur binnen kan (winkel ofzo) sta je dus een half uur te wachten. Maar echt, moet je zo lang reizen? Of lees ik niet goed?
Ik kom zelf altijd keurig op tijd. Vind het ook slordig om te laat te komen. Ga op de fiets dus ik heb het zelf in de hand. Maar ja met de trein kan je het niet altijd voorkomen toch. Vroeger reisde ik ook wel met de trein naar mn werk. Ging bijna altijd goed. Maar 1x viel alles uit. Was toen 1,5 uur te laat ofzo. Deed niemand moeilijk over. Kan ik ook weinig aan doen toch? Kom ik wel een trein eerder pakken maar die kwam ook niet bij mn eindbestemming terecht.
Je fiets kan ook kapot gaan dus ook overmacht
Mevrouw75 schreef:
22-12-2018 11:22
Zal best dat er normaal om de 10-15 minuten een trein rijdt, maar als er een stroomstoring is, een kabel gebroken of een aanrijding met een persoon rijden al die treinen opeens niet meer om de 10 minuten, maar gewoon een aantal uur niet. Of je zit in een defecte trein, dan kun je geen kant op.
Maar dan is het toch nog steeds raar dat ze precies die dag dat ze dan te laat komt al 1,5 uur eerder van huis weg is gegaan.

Je gaat toch in principe iedere dag op dezelfde tijd van huis weg en niet soms opeens een uur eerder? Tenzij je weet dat er vertraging is, maar dat was hier niet het geval. Dat is zo raar aan dit verhaal.
Polderbewoner schreef:
21-12-2018 14:46
Pffff... Succes ermee. Voor geen enkel salaris zou ik zolang willen reizen per dag.
Volkomen kansloos.
Heb je ook nog een leven?

En dan ook nog die reacties 'dan blijf je toch een uurtje langer'..
Alsof jij er wat aan kunt doen dat die trein vertraagd was.

Mijn advies : zoek wat in de buurt, echt waar. Het scheelt je zoveel gedoe en stress. Ik werk op 20 minuutjes fietsafstand. Het is gewoon niet meer te doen anders. Of altijd en eeuwig de file in of het hoogst onbetrouwbare ov.
Ik spreek uit eigen ervaring.
Dit scheelt zoveel stress, daar kan geen salaris tegenop wat mij betreft.
Dat is ook mijn grootste zege in mijn leven dat ik dat ook niet heb, elke dag moeten reizen voor je werk. Dan maar minder inkomen en/of Carrière
Mevrouw75 schreef:
22-12-2018 11:22
Dan nog is Amsterdam / Rotterdam goed bereikbaar, gewoon een andere route nemen waarop de treinen wel rijden. Kost meer aan geld en tijd, maar je moet het ook willen. Heeft alles te maken met je mentaliteit. Daarnaast, als er zo'n giga vertraging is én zomaar 20(!) treinen uitvallen, laten we eerlijk zijn, dan was het Nederlands OV voor een groot deel ontregelt geweest....... wat dus niet zo was.
Kleppeboxx schreef:
22-12-2018 18:55
Dan nog is Amsterdam / Rotterdam goed bereikbaar, gewoon een andere route nemen waarop de treinen wel rijden. Kost meer aan geld en tijd, maar je moet het ook willen. Heeft alles te maken met je mentaliteit. Daarnaast, als er zo'n giga vertraging is én zomaar 20(!) treinen uitvallen, laten we eerlijk zijn, dan was het Nederlands OV voor een groot deel ontregelt geweest....... wat dus niet zo was.
Schrijf dat dan. Ik reageer echt slechts op wat je schreef hoor.
We gaan nooit meer horen hoe dit afloopt want de TO heeft een Perma.
Bleek teruggekeerd onder een andere Perma zag ik net in het bantopic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven